Miejsce złożenia dokumentów/załatwienia sprawy:
Złożenie wniosku:
Sekretariat Biura Rady Miejskiej
Sukiennice 9
II piętro,pok. 202
tel. +48 71 777 83 50, 777 87 08
faks +48 71 777 87 09

Kto może wystąpić z wnioskiem/zainicjować sprawę:
Wnioski mogą być zgłaszane przez: 

  • Prezydenta Wrocławia
  • komisje Rady Miejskiej Wrocławia
  • radnego Rady Miejskiej Wrocławia
  • kluby radnych Rady Miejskiej Wrocławia
  • mieszkańców Miasta Wrocławia w liczbie nie mniej niż 100 osób
  • osoby prawne, mające swoją siedzibę we Wrocławiu
  • rady osiedli

 

Godziny przyjmowania klientów:
poniedziałek - piątek 8:00—15:15

Uwagi:
Nadane nazwy ulic: 

  1. nie mogą stanowić powtórzenia nazw już istniejących
  2. nie mogą być podobne do nazw już istniejących
  3. nie mogą zawierać elementów o ujemnym znaczeniu, w tym elementów wulgarnych, ośmieszających lub poniżających
  4. nie mogą naruszać uczuć religijnych oraz zawierać elementów o zabarwieniu dyskryminującym

Nazwy pochodzące od nazwisk i określeń osób w tym pseudonimów, nie mogą być nadane wcześniej niż po upływie pięciu lat od śmierci upamiętnianej osoby. Odstępstwo od tej zasady jest dopuszczalne w szczególnie uzasadnionych przypadkach. 

Przy nadaniu nazw uwzględnia się zachowanie zgodności proponowanej nazwy z dotychczasową tematyką nazewnictwa oraz zasadą uporządkowanego charakteru nadawanych nazw w danej części miasta. 

Wnioskujący może prosić o wpisanie przez niego proponowanych nazw do rejestru nazw ulic i placów tzw. „banku nazw ulic”. Nazwy zapisane w tym zbiorze są systematycznie wykorzystywane przez miejskie służby w procesie nazewniczym.

Opłaty:
Bez opłat

Termin i sposób załatwienia sprawy:
Złożone  wnioski  rozpatruje Komisja Rady Miejskiej Wrocławia właściwa ds. kultury i przedkłada Radzie Miejskiej Wrocławia stosowny projekt uchwały wraz z własną opinią.

Tryb odwoławczy:
Nie dotyczy

Podstawa prawna:
Uchwała nr VI/128/07 Rady Miejskiej Wrocławia z dnia 15 marca 2007 r. w sprawie nadawania nazw ulicom, placom i parkom na terenie Wrocławia

Wymagane wnioski i dokumenty:
Wniosek w sprawie nadania nazw obiektom, powinien zawierać: 

  • propozycję nazwy
  • wskazanie wnioskodawcy
  • uzasadnienie
  • wskazanie miejsca i obiektu, któremu ma być nadana nazwa
  • szkic sytuacyjny z lokalizacją obiektu, o którym mowa w § 1 Uchwały nr VI/128/07 Rady Miejskiej Wrocławia z dnia 15 marca 2007 r. w sprawie nadawania nazw ulicom, placom i parkom na terenie Wrocławia