Miejsce złożenia dokumentów/załatwienia sprawy:
Wydział Inżynierii Miejskiej
Dział Organizacji Ruchu Drogowego
ul. G. Zapolskiej 4,
Sekretariat,  IV piętro, pok. 405      

Kto może wystąpić z wnioskiem/zainicjować sprawę:
Osoba fizyczna lub prawna, która prowadzi bądź planuje prowadzić w lokalu użytkowym działalność gospodarczą

Godziny przyjmowania klientów:
poniedziałek 7:45 - 15:45
wtorek 7:45 - 15:45
środa 7:45 - 15:45
czwartek 7:45 - 15:45
piątek 7:45 - 15:45

Uwagi:

  • opinia wydawana jest  wyłącznie na sezon letni, którego wniosek dotyczy
  • wnioski o wydanie opinii można składać przez cały okres trwania sezonu letniego, który obowiązuje od 15 marca do 15 listopada roku kalendarzowego, począwszy od 2 stycznia danego roku
  • uzyskaną opinię należy dołączyć do wniosku o wydanie decyzji na zajęcie pasa drogowego w Zarządzie Dróg i Utrzymania Miasta


Opłaty:

Brak opłat

Termin i sposób załatwienia sprawy:
Wydanie opinii następuje w terminie do 14 dni kalendarzowych licząc od daty złożenia wniosku w sekretariacie Wydziału. Odbiór opinii w siedzibie Wydziału.

Tryb odwoławczy:
Nie przysługuje

Podstawa prawna:

  • Ustawa z dnia 21 marca 1985 r. o drogach publicznych (t.j. Dz. U. z 2018 r., poz. 2068);
  • Rozporządzenie Ministra Infrastruktury z dnia 23 września 2003 r. w sprawie szczegółowych warunków zarządzania ruchem na drogach oraz wykonywania nadzoru nad tym zarządzeniem (D.U. z 2017 r., poz. 784).

 

Wymagane wnioski i dokumenty:

Pisemny wniosek podmiotu ubiegającego się o wydanie opinii zawierający:

  • imię i nazwisko lub nazwę Wnioskodawcy
  • adres lub siedzibę Wnioskodawcy
  • telefon kontaktowy
  • nazwę i adres lokalu użytkowego, przed którym planowane jest zorganizowanie   ogródka gastronomicznego
  • dokładne wymiary ogródka gastronomicznego
  • podpis Wnioskodawcy

Załączniki do wniosku:

  • w przypadku ubiegania się o zorganizowanie ogródka gastronomicznego po raz pierwszy:
    - mapa do celów opiniodawczych w skali 1:500 z naniesioną lokalizacją ogródka gastronomicznego oraz zaznaczeniem położenia lokalu, w którym prowadzona jest podstawowa działalność gastronomiczna
    - kserokopia opinii Koordynatora projektu plastycznego wystroju miasta (oryginał do wglądu)
    - w przypadku gdy wymiary planowanego ogródka gastronomicznego wykraczają poza długość lokalu, w którym prowadzona jest podstawowa działalność gastronomiczna – Wnioskodawca powinien dostarczyć pisemne oświadczenie właściciela lub najemcy sąsiedniego lokalu o braku zastrzeżeń do zajęcia pod ogródek gastronomiczny przyległego do jego lokalu części pasa drogowego
  • w przypadku ponownego ubiegania się o zorganizowanie ogródka gastronomicznego w tej samej lokalizacji:
    - kserokopia opinii Koordynatora projektu plastycznego wystroju miasta (oryginał do wglądu). Jeżeli wygląd ogródka gastronomicznego (forma, wyposażenie, kolorystyka itp.) pozostaje niezmienny w stosunku do roku ubiegłego - opinia Koordynatora projektu plastycznego wystroju miasta może zostać dostarczona do Wydziału w dniu odbioru wnioskowanego dokumentu
    - w przypadku gdy wymiary planowanego ogródka gastronomicznego wykraczają poza długość lokalu, w którym prowadzona jest podstawowa działalność gastronomiczna - Wnioskodawca powinien dostarczyć pisemne oświadczenie właściciela lub najemcy sąsiedniego lokalu o braku zastrzeżeń do zajęcia pod ogródek gastronomiczny przyległego do jego lokalu części pasa drogowego


Załączniki:

Szczegółowy opis procedury
Upoważnienie do odbioru pisma przez osobę nie będącą wnioskodawcą