Miejsce złożenia dokumentów/załatwienia sprawy:

  • Składanie dokumentów:
    Wydział Spraw Obywatelskich
    ul. G. Zapolskiej 4
    Sekretariat 
    II piętro, pok. 244
  • Rozpatrywanie wniosków:
    Dział Nadzoru nad Ośrodkami Szkolenia Kierowców i Stacjami Kontroli Pojazdów
    ul. G. Zapolskiej 4
    II piętro, pok. 201, 202, 203
    tel. +48 71 777 60 03
    tel. +48 71 777 71 60
    tel. +48 71 777 71 52
    tel. +48 71 777 83 85

Kto może wystąpić z wnioskiem/zainicjować sprawę:
Przedsiębiorca, którego przedmiotem prowadzonej działalności gospodarczej jest lub będzie prowadzenie Stacji Kontroli Pojazdów

Godziny przyjmowania klientów:
poniedziałek 8:00—15:15
wtorek 8:00—15:15
środa 8:00—15:15
czwartek 8:00—15:15
piątek 8:00—15:15

Uwagi:
Stację kontroli pojazdów może prowadzić przedsiębiorca, który:

  • posiada siedzibę lub miejsce zamieszkania na terytorium Rzeczypospolitej Polskiej;
  • nie jest przedsiębiorcą, w stosunku do którego otwarto likwidację lub ogłoszono upadłość;
  • nie był prawomocnie skazany za przestępstwo popełnione w celu osiągnięcia korzyści majątkowej lub przestępstwo przeciwko dokumentom – dotyczy osoby fizycznej lub członków organów osoby prawnej
  • posiada wyposażenie kontrolno-pomiarowe oraz warunki lokalowe gwarantujące wykonywanie odpowiedniego zakresu badań technicznych pojazdów zgodnie ze szczegółowymi warunkami przeprowadzania tych badań
  • posiada poświadczenie zgodności wyposażenia i warunków lokalowych z wymaganiami odpowiednio do zakresu przeprowadzanych badań wpisanego do rejestru przedsiębiorców prowadzących stację kontroli pojazdów
  • zatrudnia uprawnionych diagnostów

Rejestr Przedsiębiorców Prowadzących Stacje Kontroli Pojazdów na terenie miasta Wrocławia

Opłaty:

  • opłata skarbowa za dokonanie wpisu do rejestru - 412 zł
  • opłata skarbowa za rozszerzenie zakresu wpisu - 206 zł
  • opłata skarbowa za złożenie dokumentu stwierdzających udzielenie pełnomocnictwa lub prokury oraz jego odpisu, wpisu lub kopii (nie dotyczy dokumentu poświadczonego notarialnie lub przez uprawniony organ, upoważniającego do odbioru dokumentu oraz pełnomocnictwa udzielonego małżonkowi, wstępnemu, zstępnemu lub rodzeństwu) – 17 zł

Potwierdzenie wniesienia w/w opłat należy załączyć do wniosku.

Opłatę można wpłacić w Punktach Obsługi Bankowej lub bezgotówkowo na rachunek bankowy: Gmina Wrocław PKO BANK POLSKI S.A 82 1020 5226 0000 6102 0417 7895

Termin i sposób załatwienia sprawy:
Wydanie zaświadczenia o dokonaniu wpisu lub rozszerzenia zakresu wpisu do rejestru przedsiębiorców prowadzących Stacje Kontroli Pojazdów w terminie do 7 dni roboczych od dnia wpływu kompletnego wniosku do organu

Tryb odwoławczy:
Od decyzji służy odwołanie do samorządowego Kolegium Odwoławczego we Wrocławiu w terminie 14 dni od dnia jej doręczenia (art. 127 § 1 i 2 oraz art. 129 § 1 i 2 Kodeksu postępowania administracyjnego), za pośrednictwem Prezydenta Wrocławia.

Podstawa prawna:

  • Ustawa z dnia 20 czerwca 1997r. – Prawo o ruchu drogowym (t.j. Dz. U. z 2012r. poz. 1137)
  • Ustawa z dnia 2 lipca 2004r. o swobodzie działalności gospodarczej (Dz. U. z 2010r. Nr 220, poz. 1447 z późn. zm.) 
  • Rozporządzenie Ministra Transportu i Budownictwa z dnia 10 lutego 2006r. w sprawie szczegółowych wymagań w stosunku do stacji przeprowadzających badania techniczne pojazdów (Dz. U. Nr 40, poz. 275)
  • Kodeks postępowania administracyjnego (Dz. U. nr 98 z 2000 r. poz. 1071 z późn. zm.),
  • Ustawa z dnia 16 listopada 2006r o opłacie skarbowej (Dz. U. z 2006 r. Nr 225, poz. 1635 z późn. zm.)

 

Wymagane wnioski i dokumenty do wglądu:

  • wniosek o dokonanie wpisu lub zmiany zakresu wpisu do rejestru przedsiębiorców prowadzących stację kontroli pojazdów