Miejsce złożenia dokumentów/załatwienia sprawy:
Wydział Transportu
Zespół ds. Decyzji Administracyjnych
ul. Gabrieli Zapolskiej 4
II piętro, pok. 206
tel. 71 777 81 98

Kto może wystąpić z wnioskiem/zainicjować sprawę:
Przedsiębiorca

Godziny przyjmowania klientów:
poniedziałek 8:00 - 15:15
wtorek 8:00 - 15:15
środa 8:00 - 15:15
czwartek 8:00 - 15:15
piątek 8:00 - 15:15

Uwagi:
Licencja na wykonywanie transportu drogowego w zakresie pośrednictwa przy przewozie rzeczy wydawana jest na czas określony, nie krótszy niż 2 lata i nie dłuższy niż 50 lat, uwzględniając wniosek przedsiębiorcy.

Opłaty:
Za udzielenie w/w licencji pobiera się opłatę:

  • od 2 do 15 lat – 800 zł,
  • powyżej 15 do 30 lat – 900 zł
  • powyżej 30 do 50 lat – 1000 zł

Wpłaty można dokonać w Punktach Obsługi Bankowej lub na konto Urzędu Miejskiego Wrocławia:
PKO Bank Polski S.A. 86 1020 5226 0000 6002 0428 8452

Termin i sposób załatwienia sprawy:
Na podstawie art. 35 Kodeksu postępowania administracyjnego sprawę załatwia się bez zbędnej zwłoki. Gdy sprawa wymaga przeprowadzenia postępowania wyjaśniającego - nie później niż w ciągu miesiąca a sprawa szczególnie skomplikowana - nie później niż w ciągu dwóch miesięcy od dnia wszczęcia postępowania.

Tryb odwoławczy:
Stronie przysługuje odwołanie do Samorządowego Kolegium Odwoławczego we Wrocławiu w terminie 14 dni od dnia doręczenia decyzji, za pośrednictwem Prezydenta Wrocławia.

Podstawa prawna:

  • Ustawa z dnia 6 września 2001 o transporcie drogowym (Dz.U.2013.1414 j.t.)
  • Rozporządzenie Ministra Transportu, Budownictwa i Gospodarki Morskiej z dnia 6 sierpnia 2013r. w sprawie wysokości opłat za czynności administracyjne związane z wykonywaniem przewozu drogowego oraz za egzaminowanie i wydanie certyfikatu kompetencji zawodowych (Dz. U.2013r.916)
  • Rozporządzenie Ministra Transportu, Budownictwa i Gospodarki Morskiej z dnia 18 czerwca 2013 r. w sprawie wzorów zezwolenia na wykonywanie zawodu przewoźnika drogowego i wzorów licencji na wykonywanie transportu drogowego oraz wypisów z tych licencji (Dz.U.2013.713)

Wymagane wnioski i dokumenty do wglądu:

  • wniosek o udzielenie licencji na wykonywanie transportu drogowego w zakresie pośrednictwa przy przewozie rzeczy
  • oświadczenie osoby zarządzającej transportem zgodnie z art. 8 ust. 3 pkt 1 ustawy z dnia 6 września 2001 r. o transporcie drogowym (Dz. U. z 2012 r., poz. 1265 ze zm.) oraz kopię certyfikatu kompetencji zawodowych tej osoby – załącznik nr 1
  • oświadczenie członków organu zarządzającego osoby prawnej, osoby zarządzającej spółką jawną lub komandytową, a w przypadku innego przedsiębiorcy – osoby prowadzącej działalność gospodarczą, że spełnia wymóg dobrej reputacji, o którym mowa w art. 5c ust. 1 pkt 1 ustawy z dnia 6 września 2001 r. o transporcie drogowym (Dz. U. z 2012 r., poz. 1265 ze zm.) – załącznik nr 2
  • dokumenty potwierdzające spełnienie warunków, o których mowa w art. 5c ust. 2 pkt 2 ustawy z dnia 6 września 2001 r. o transporcie drogowym ( Dz. U. z 2012 r., poz. 1265 ze zm.)
  • dowód uiszczenia opłaty za wydanie licencji

Wniosek można otrzymać również w Wydziale Transportu w pokoju 206.