Miejsce złożenia dokumentów/załatwienia sprawy:

Dział Rejestracji Pojazdów
Sekretariat:
tel. + 48 71 777 77 37
fax + 48 71 777 78 16

  • COM I
    ul. G. Zapolskiej 4
    parter, okienka od 1  do 21
  • COM II
    pl. Nowy Targ 1-8
    parter, okienka od 8 do 13
  • COM IV
    al. M. Kromera 44
    parter, 3 stanowiska obsługiwane przez grupę R
  • ul. Karkonoska 45
    punkt rejestracyjny Działu – CM Polmozbyt
    W punkcie  przyjmowane są wyłącznie opłaty związane z rejestracją pojazdów.Wpłat można dokonywać tylko przy użyciu karty płatniczej.

Informacja działu:
tel. +48 71 777 77 77

 

Kto może wystąpić z wnioskiem / zainicjować sprawę:

właściciel lub pełnomocnik

 

Godziny przyjmowania klientów:

  • COM I,  COM II
    poniedziałek 8:00 – 17:15
    wtorek 8:00 – 17:15
    środa 8:00 – 17:15
    czwartek 8:00 – 17:15
    piątek 8:00 – 17:15
  • COM IV
    poniedziałek 8:00 – 15:15
    wtorek 8:00 – 15:15
    środa 8:00 – 15:15
    czwartek 8:00 – 15:15
    piątek 8:00 – 15:15
  • ul. Karkonoska 45 (punkt rejestracyjny Działu – CM Polmozbyt)
    poniedziałek 8:00 – 15:00
    wtorek 8:00 – 15:00
    środa 8:00 – 15:00
    czwartek 8:00 – 15:00
    piątek 8:00 – 15:00

 

 

Dodatkowe czynności - powiązane procedury:

Istnieje możliwość zarejestrowania wizyty przez internet na stronie Rezerwacji wizyt  (tylko w COM I i COM II)

Opłaty:

Wysokość opłaty uzależniona jest od tego czy strona wnioskuje o Pozwolenie czasowe, czy też nie.

Opłaty za czynności rejestracyjne dokonywane są w kasach urzędu gotówką, kartą lub na konto:

  • opłata skarbowa PKO BANK POLSKI S.A. nr konta  82 1020 5226 0000 6102 0417 7895
  • opłata komunikacyjna  PKO BANK POLSKI S.A.  nr konta 86 1020 5226 0000 6002 0428 8452
  • opłata ewidencyjna PKO BANK POLSKI S.A.  nr konta 60 1020 5226 0000 6102 0417 4702

 

Uwaga !
W punkcie przy ul.Karkonoskiej 45 wpłat można dokonywać tylko przy użyciu karty płatniczej.

 

Termin i sposób załatwienia sprawy:
Czas załatwienia sprawy to ok. 25  minut
Czas oczekiwania na dowód stały – do 30 dni

 

Podstawa prawna:

  • Ustawa z dnia 20 czerwca 1997r.Prawo o ruchu drogowym. Dz. U. Nr 108 poz. 908 ze zm. 
  • Rozporządzenie Ministra Infrastruktury z dnia 22 lipca 2002r. w sprawie rejestracji i oznaczania pojazdów Dz. U. Nr 186 poz. 1322 
  • Rozporządzenie Ministra Infrastruktury z dnia 27 września 2003r. w sprawie szczegółowych czynności organów w sprawach związanych z dopuszczeniem pojazdu do ruchu oraz wzorów dokumentów w tych sprawach. Dz. U. Nr 137 poz. 968

Wymagane wnioski i dokumenty do wglądu:

  • wniosek o wymianę dowodu rejestracyjnego,
  • dowód rejestracyjny,
  • karta pojazdu (jeżeli była wydana),
  • dowody własności nowych podzespołów (części numerowanych),
  • oświadczenie wystawione przez producenta lub przedstawiciela producenta potwierdzające, że pojazd był homologowany zgodnie z wnioskowanymi danymi technicznymi (w przypadku zmiany danych technicznych pojazdu dotyczących mas i nacisków osi, zawartych w dowodzie rejestracyjnym, wynikających ze zmiany właściwych, określonych w przepisach warunków technicznych),
  • zaświadczenie z aktualnego przeglądu technicznego pojazdu (wykonanego zgodnie z art.83 ustawy Prawo o ruchu drogowym  z dnia 6 czerwca 1997 r.),
  • dokument tożsamości (dowód osobisty lub paszport z potwierdzeniem zameldowania) – w przypadku osób fizycznych,
  • polisa OC – zgodnie z zapisem art. 29 ust. 1 pkt 1 ustawy z dnia 22 maja 2003r. o ubezpieczeniach obowiązkowych, Ubezpieczeniowym Funduszu Gwarancyjnym i Polskim Biurze Ubezpieczycieli Komunikacyjnych (Dz. U. 2003, Nr 124, poz. 1152), posiadacz pojazdu jest obowiązany zawrzeć umowę ubezpieczenia OC najpóźniej w dniu rejestracji pojazdu, z wyjątkiem pojazdów historycznych, ale nie później niż z chwilą wprowadzenia pojazdu do ruchu. Przepisy w/w ustawy, tj. art. 84, 86 i 87 stanowią o tym, że na organach właściwych do rejestracji pojazdów  ciąży obowiązek przeprowadzania kontroli spełnienia obowiązku  zawarcia umowy ubezpieczenia OC, a jeżeli osoba kontrolowana nie okaże takiego dokumentu, to organ rejestrujący zawiadamia o tym Ubezpieczeniowy Fundusz Gwarancyjny w terminie 14 dni od dnia przeprowadzenia lub zakończenia kontroli,
  • imienne pełnomocnictwo w przypadku gdy wnioskuje pełnomocnik.