Miejsce złożenia dokumentów/załatwienia sprawy:

Wydział Spraw Obywatelskich
Dział Rejestracji Pojazdów
fax + 48 71 777 78 16
Informacja działu:
tel. + 48 71 777 77 77

  • COM I
    ul. G. Zapolskiej 4 
    parter, sala S-2 stanowiska od 1 do 3
  • COM III
    pl. Nowy Targ 1-8
    parter, okienko 7 - tylko zatrzymane elektronicznie
    COM IV
    al.Kromera 44
    parter, stanowisko 12 - tylko zatrzymane elektronicznie

Obsługa podmiotów prawnych

  • COM III
    ul. W.Bogusławskiego 10
    parter, sala S 5,  okienka od 9 do 11

Kto może wystąpić z wnioskiem/zainicjować sprawę:

Właściciel lub pełnomocnik

Godziny przyjmowania klientów:

  • COM I
    poniedziałek - piątek 8:00 - 15:15
  • COM II
    poniedziałek - piątek 8:00 - 15:15
  • COM III
    poniedziałek - piątek 8:00 - 15:15
  • COM IV
    poniedziałek - piątek 8:00 - 15.15
  • COM VI
    poniedziałek – piątek 9:00 - 18:00
    soboty w godz. 9:00 -16:00

Opłaty:

Brak opłat.

Opłacie podlega ewentualne pełnomocnictwo (za wyjątkiem pełnomocnictwa od małżonka, rodzeństwa, wstępnych i zstępnych) - 17 zł

Opłaty można wnosić wyłącznie kartą płatniczą bezpośrednio przy okienku lub przelewem  na niżej wskazane nr rachunków bankowych:

  • opłata skarbowa PKO BANK POLSKI S.A. nr konta  82 1020 5226 0000 6102 0417 7895

Przy dokonywaniu płatności przelewem w  tytule  prosimy o wpisane nr VIN pojazdu.

Termin i sposób załatwienia sprawy:

Niezwłocznie.
Czas oczekiwania na załatwienie sprawy ok. 10 minut.

Tryb odwoławczy:

Nie przysługuje

Podstawa prawna:

  • Ustawa z dnia 20 czerwca 1997 r. Prawo o ruchu drogowym;
  • Rozporządzenie Ministra Infrastruktury z dnia 31 sierpnia 2022 r. w sprawie szczegółowych czynności organów w sprawach związanych z dopuszczeniem pojazdu do ruchu oraz wzorów dokumentów w tych sprawach;
  • Rozporządzenie Ministra Infrastruktury z dnia 31 sierpnia 2022 r. w sprawie rejestracji i oznaczania pojazdów, wymagań dla tablic rejestracyjnych oraz wzorów innych dokumentów związanych z rejestracją pojazdów;
  • Ustawa z dnia 16 listopada 2006 r. o opłacie skarbowej;
  • Rozporządzenie Ministra Infrastruktury z dnia 4 sierpnia 2022 r. w sprawie wysokości opłat za wydanie dowodu rejestracyjnego, pozwolenia czasowego i zalegalizowanych tablic (tablicy) rejestracyjnych oraz ich wtórników;
  • Ustawa z dnia 14 czerwca 1960 r. Kodeks postępowania administracyjnego.

Wymagane wnioski i dokumenty:

  • wniosek o zwrot zatrzymanego dowodu rejestracyjnego;
  • pokwitowanie z Policji o zatrzymaniu dowodu rejestracyjnego;
  • aktualne zaświadczenie z przeglądu technicznego, potwierdzające ustanie przyczyny zatrzymania dowodu;
  • dowód osobisty lub paszport - w przypadku osób fizycznych;
  • polisa OC (konieczne w przypadku, gdy powodem zatrzymania dowodu rejestracyjnego był brak ubezpieczenia OC);
  • pisemne pełnomocnictwo - w przypadku gdy dowodu rejestracyjnego nie odbiera właściciel pojazdu.


Załączniki:

Pełnomocnictwo dla osób fizycznych
Pełnomocnictwo dla firm
Wniosek
Szczegółowe informacje dotyczące przetwarzania danych osobowych