Miejsce złożenia dokumentów/załatwienia sprawy:

Wydział Spraw Obywatelskich
Dział Rejestracji Pojazdów
fax + 48 71 777 78 16
Informacja działu:
tel. + 48 71 777 77 77

  • COM I
    ul. G. Zapolskiej 4
    parter, sala S-3 okienka 17 i 18
  • COM II
    pl. Nowy Targ 1-8
    parter, okienka od 6 do 10
  • COM IV
    al. M. Kromera 44
    parter,  okienko 12
  • COM VI
    ul. Legnicka 58 (CH Magnolia)
    stanowiska od 20 do 22
  • Punkt Rejestracji Pojazdów
    al.Karkonoska 45 (płatność jedynie kartami płatniczymi, bezgotówkowo)

Obsługa podmiotów prawnych

  • COM III
    ul. W.Bogusławskiego 10
    parter, sala S 5, okienka od 9 do 11

Kto może wystąpić z wnioskiem/zainicjować sprawę:

Właściciel lub pełnomocnik

Godziny przyjmowania klientów:

  • COM I
    poniedziałek - piątek 8:00 - 17:15
    od 3 października 2022 r.: 8:00 - 15:15
  • COM II
    poniedziałek - piątek 8:00 - 17:15
    od 3 października 2022 r.: 8:00 - 15:15
  • COM III
    poniedziałek - piątek 8:00 - 17:15
    od 3 października 2022 r.: 8:00 - 15:15 
  • COM IV
    poniedziałek - piątek 8:00 – 15:15
  • COM VI
    poniedziałek – piątek 9:00-18:00
    soboty w godz. 9:00-16:00

Dodatkowe czynności - powiązane procedury:

Sprawa jest załatwiana po uprzednim pobraniu numerka kolejkowego Istnieje możliwość zarejestrowania wizyty przez internet na stronie Rezerwacji wizyt (https://bez-kolejki.um.wroc.pl).

Opłaty:

Bez opłat

Opłacie podlega ewentualne pełnomocnictwo (za wyjątkiem pełnomocnictwa od małżonka, rodzeństwa, wstępnych i zstępnych) –17 zł

Opłaty można wnosić wyłącznie kartą płatniczą bezpośrednio przy okienku lub przelewem  na niżej wskazane nr rachunków bankowych:

  • opłata skarbowa PKO BANK POLSKI S.A. nr konta  82 1020 5226 0000 6102 0417 7895

Uwaga !
W punkcie przy al.Karkonoskiej 45 wpłat można dokonywać tylko przy użyciu karty płatniczej

Termin i sposób załatwienia sprawy:

Sprawa załatwiana jest niezwłocznie przy okienku.

Tryb odwoławczy:

Nie przysługuje

Podstawa prawna:

  • Ustawa z dnia 11 marca 2004 r. o podatku od towarów i usług;
  • Ustawa z dnia 26 lipca 1991 r. o podatku dochodowym od osób fizycznych;
  • Ustawa z dnia 15 lutego 1992 r. o podatku dochodowym od osób prawnych;
    Ustawa z dnia 20 czerwca 1997 r. Prawo o ruchu drogowym; 
  • Rozporządzenie Ministra Infrastruktury z dnia 31 sierpnia 2022 r. w sprawie szczegółowych czynności organów w sprawach związanych z dopuszczeniem pojazdu do ruchu oraz wzorów dokumentów w tych sprawach;
  • Rozporządzenie Ministra Infrastruktury z dnia 31 sierpnia 2022 r. w sprawie rejestracji i oznaczania pojazdów, wymagań dla tablic rejestracyjnych oraz wzorów innych dokumentów związanych z rejestracją pojazdów;
  • Ustawa z dnia 16 listopada 2006 r. o opłacie skarbowej;
  • Rozporządzenie Ministra Infrastruktury i Budownictwa z dnia 9 maja 2016 r. sprawie wysokości opłat za wydanie dowodu rejestracyjnego, pozwolenia czasowego, tablic (tablicy) rejestracyjnych i nalepki kontrolnej oraz ich wtórników;
  • Rozporządzenie Ministra Cyfryzacji z dnia 10 lipca 2019 r. w sprawie opłaty ewidencyjnej stanowiącej przychód Funduszu – Centralna Ewidencja Pojazdów i Kierowców;
  • Ustawa z dnia 14 czerwca 1960 r. Kodeks postępowania administracyjnego.

Wymagane wnioski i dokumenty:

  • dowód rejestracyjny;
  • zaświadczenie z okręgowej stacji kontroli pojazdów (badanie techniczne dodatkowe),
  • pełnomocnictwo, jeżeli sprawę załatwia osoba upoważniona przez właściciela;
  • dokument tożsamości: dowód osobisty lub paszport.


Załączniki:

Pełnomocnictwo dla osób fizycznych
Pełnomocnictwo dla firm
Wniosek
Szczegółowe informacje dotyczące przetwarzania danych osobowych