Miejsce złożenia dokumentów/załatwienia sprawy:
Biuro ds. Partycypacji Społecznej
ul. G. Zapolskiej 4

  • I piętro, pok. 124
  • I piętro, pok. 120 (kancelaria)

Kto może wystąpić z wnioskiem/zainicjować sprawę:
Komitet założycielski klubu sportowego, uczniowskiego klubu sportowego.

Godziny przyjmowania klientów:
poniedziałek 7:45—15:45
wtorek 7:45—15:45
środa 7:45—15:45
czwartek 7:45—15:45
piątek 7:45—15:45

Uwagi:
Klub uzyskuje osobowość prawną z chwilą wpisania do ewidencji.

Dodatkowe czynności - powiązane procedury:
Klub musi uzyskać numer REGON (Główny Urząd Statystyczny) i NIP (Urząd Skarbowy).

Opłaty:

  • opłata skarbowa - 10 zł

Opłatę można wpłacić w Punktach Obsługi Bankowej lub bezgotówkowo na rachunek bankowy: Gmina Wrocław PKO BANK POLSKI S.A. nr konta  82 1020 5226 0000 6102 0417 7895

Termin i sposób załatwienia sprawy:
30 dni

Tryb odwoławczy:
Przysługuje odwołanie do Samorządowego Kolegium Odwoławczego

Podstawa prawna:

  • Ustawa z dnia 7 kwietnia 1989r. Prawo o stowarzyszeniach (Dz. U 2015, poz. 1393 ze zm.)
  • Ustawa z dnia 15 lipca 2010r. o sporcie (Dz.U.2016, poz. 176 ze zm.)
  • Ustawa z dnia 14 czerwca 1960 r. Kodeks postępowania administracyjnego (Dz. U. 2016, poz. 23 ze zm.)

 

Wymagane wnioski i dokumenty:

  • wniosek o wpis do ewidencji
  • potwierdzenie uiszczenia opłaty skarbowej za wydanie decyzji administracyjnej 
  • protokół z Zebrania Założycielskiego zawierający następujące uchwały:
    - Uchwała o założeniu klubu
    - Uchwała o uchwaleniu statutu
    - Uchwała o wyborze Komitetu Założycielskiego
    (ewentualnie Uchwała o wyborze władz tj. Zarządu i Komisji Rewizyjnej). 
  • Statut – 2 egz. – zapisy zgodnie z art. 10 ustawy Prawo o stowarzyszeniach
  • lista założycieli klubu będąca jednocześnie listą obecności z Zebrania Założycielskiego (min. 7 osób)


Załączniki: