Miejsce złożenia dokumentów/załatwienia sprawy:

Złożenie wniosku:  

  • COP
    ul. Kotlarska 41
    stanowisko nr 1,
  • COM I
    ul. G. Zapolskiej 4
    sala obsługi nr 3, stanowiska nr 16, 17 i 18,
  • wniosek można przesłać listownie na adres:
    Urząd Miejski Wrocławia
    Wydział Podatków i Opłat
    ul. Kotlarska 41
    50-151 Wrocław,
  • wysłać elektronicznie za pośrednictwem ePUAP.

Odbiór zaświadczenia:  

  • COP
    ul. Kotlarska 41 
    tel. +48 71 777 82 53


Kto może wystąpić z wnioskiem/zainicjować sprawę:

  • osoby fizyczne,
  • osoby prawne
    lub
  • osoby upoważnione.


Godziny przyjmowania klientów:

  • COM I, ul. G. Zapolskiej 4
    poniedziałek - piątek 8:00 – 15:15,
  • COP, ul. Kotlarska 41
    poniedziałek - piątek 8:00 – 17:15.

Dodatkowe czynności - powiązane procedury:

  • rejestracja w systemie kolejkowym w siedzibie COP lub COM I,
  • rejestracja wizyty przez internet na stronie Rezerwacji wizyt.

 

Opłaty:

Opłata skarbowa: 

  • za wydanie zaświadczenia – 21 zł,
  • od dokumentu stwierdzającego udzielenie pełnomocnictwa lub prokury oraz jego odpisu, wypisu lub kopii - od każdego stosunku pełnomocnictwa (prokury) – 17 zł.


Opłatę skarbową można uiścić bez prowizji w placówkach Banku PKO BP S.A. znajdujących się na terenie Wrocławia lub przelewem na konto urzędu:
Gmina Wrocław, pl. Nowy Targ 1-8, 50-141 Wrocław
PKO Bank Polski S.A. 82 1020 5226 0000 6102 0417 7895.

Zwolnienie z opłaty skarbowej określa art. 7, natomiast wyłączenie z opłaty skarbowej reguluje art. 2 ustawy z dnia 16 listopada 2006 r. o opłacie skarbowej.

Termin i sposób załatwienia sprawy:
Zaświadczenia są wydawane na pisemny wniosek osoby ubiegającej o wydanie zaświadczenia, bez zbędnej zwłoki, w terminie do 7 dni od dnia złożenia wniosku.

Tryb odwoławczy:
W przypadku odmowy wydania zaświadczenia lub zaświadczenia o treści żądanej przez osobę ubiegającą się o nie, służy zażalenie.

Podstawa prawna:

  • ustawy z dnia 29 sierpnia 1997 r. - Ordynacja podatkowa,
  • ustawa z dnia 16 listopada 2006 r. o opłacie skarbowej.


Wymagane wnioski i dokumenty:

Osoba fizyczna:

  • wniosek o wydanie zaświadczenia - wniosek powinien zawierać dane Wnioskującego (imię, nazwisko, adres zamieszkania, PESEL),
  • jeżeli Wnioskodawca  działa przez pełnomocnika, do wniosku musi być dołączone pełnomocnictwo/oryginał lub urzędowo poświadczony odpis pełnomocnictwa,
  • dowód zapłaty opłaty skarbowej.

Osoba prawna:

  • wniosek o wydanie zaświadczenia - wniosek powinien zawierać dane Wnioskującego (nazwę, siedzibę, NIP, nr KRS),
  • jeżeli Wnioskodawca działa przez pełnomocnika, do wniosku musi być dołączone pełnomocnictwo/oryginał lub urzędowo poświadczony odpis pełnomocnictwa,
  • dowód zapłaty opłaty skarbowej.


Załączniki:

Wniosek
Wniosek (wersja tekstowa)
Informacje dotyczące przetwarzania danych osobowych