Od 1 lipca 2019 r. zmieniły się zasady składania deklaracji na podatek od nieruchomości, rolny oraz leśny.
Ministerstwo Finansów opublikowało nowe formularze deklaracji na podatek od nieruchomości od osób prawnych DN-1
Nowe formularze należy stosować do spraw, w których obowiązek złożenia deklaracji lub korekty powstał po 30 czerwca 2019 r. W pozostałych sprawach należy nadal stosować formularze, które wynikają z uchwał Rady Miejskiej Wrocławia.
Przypominamy o obowiązku składania wraz z deklaracją załączników: ZDN-1 oraz ZDN-2 (tylko w przypadku zadeklarowania w deklaracji zwolnienia od podatku).
W załączniku ZDN-1 - Dane o przedmiotach opodatkowania podlegających opodatkowaniu - należy obecnie wykazać wszystkie budowle zgłoszone w deklaracji z podaniem m.in. nazwy budowli, numeru inwentarzowego, położenia oraz wartości.


Miejsce złożenia dokumentów/załatwienia sprawy:
  • Wydział Podatków i Opłat
    Dział Podatku od Nieruchomości od Osób Prawnych oraz Podatku od Środków Transportowych
  • COP
    ul. Kotlarska 41
  • COM I
    ul. G. Zapolskiej 4
    sala obsługi nr 3, stanowisko nr 18 i 19
  • COM II
    pl. Nowy Targ 1-8
    stanowisko nr 13
  • za pośrednictwem elektronicznej platformy usług administracji publicznej ePUAP


Informacje:
Dział Podatku od Nieruchomości od Osób Prawnych oraz Podatku od Środków Transportowych

Godziny przyjmowania klientów:
  • COM I i  COM II
    poniedziałek 8:00 – 15:15
    wtorek 8:00 – 15:15
    środa 8:00 – 15:15
    czwartek 8:00 – 15:15
    piątek 8:00 – 15:15
  • COP
    poniedziałek 8:00 – 17:15
    wtorek 8:00 – 17:15
    środa 8:00 – 17:15
    czwartek 8:00 – 17:15
    piątek 8:00 – 17:15
  • WPO
    poniedziałek 7:45 15:45
    wtorek 7:45 15:45
    środa 7:45 15:45
    czwartek 7:45 15:45
    piątek 7:45 15:45


Kto może wystąpić z wnioskiem/zainicjować sprawę:

Podatnik – osoba prawna, spółka nie posiadająca osobowości prawnej, jednostka organizacyjna, osoba fizyczna posiadająca nieruchomość we współwłasności z osobą prawną. 


Informacje dotyczące pełnomocnictw (w tym aktualne druki/formularze) udzielanych w sprawach podatkowych.

Informacje szczegółowe dotyczące podatku od nieruchomości (przedmiot opodatkowania, terminy, obowiązek podatkowy itp.)

Uwaga!
Zmianie uległy stawki podatku od nieruchomości na 2019 r.


Dodatkowe czynności - powiązane procedury:

Należy wypełnić druk deklaracji na podatek od nieruchomości na dany rok, wraz z załącznikami, w których wymienia się wszystkie posiadane przez Zobowiązanego nieruchomości. 

Opłaty:

  • złożenie deklaracji - bez opłat
  • złożenie dokumentu stwierdzającego udzielenie pełnomocnictwa lub prokury oraz od jego odpisu, wpisu lub kopii w sprawie z zakresu administracji publicznej podlega opłacie skarbowej w wysokości - 17 zł


Opłatę skarbową można uiścić:

Zwolnienie z opłaty skarbowej przysługuje wtedy, gdy pełnomocnictwo udzielane jest małżonkowi, wstępnemu (matce, ojcu, babci, dziadkowi), zstępnemu (synowi, córce, wnukowi, wnuczce) lub rodzeństwu.

Termin i sposób załatwienia sprawy:
Niezwłocznie

Tryb odwoławczy:
Brak

Podstawa prawna:
Ustawa z dnia 12 stycznia 1991 r. o podatkach i opłatach lokalnych (Dz. U. z 2018 r. poz. 1445, z późn. zm.),

Wymagane wnioski i dokumenty:

  • druk deklaracji podatkowej na dany rok, wypełniony proporcjonalnie do liczby miesięcy
  • akt notarialny nabycia / zbycia nieruchomości
  • faktura nabycia / zbycia budowli, umowa najmu / dzierżawy 
  • protokół przekazania nieruchomości,
  • protokół rozwiązania umowy najmu / dzierżawy

Druki deklaracji wraz z załącznikami do pobrania TUTAJ



Załączniki:

Informacje dotyczące przetwarzania danych osobowych