Miejsce złożenia dokumentów/załatwienia sprawy:

Złożenie wniosku:

  • COP
    ul. Kotlarska 41
    stanowisko nr 1
  • COM I
    ul. G. Zapolskiej 4
    sala nr 3, stanowisko nr 17 i 18
  • przesłać listownie na adres:
    Urząd Miejski Wrocławia
    Wydział Księgowości
    Dział Księgowości Dochodów
    50-107 Wrocław, Sukiennice 10
  • wysłać elektronicznie za pośrednictwem ePUAP

Odbiór zaświadczenia:

  • COP
    ul. Kotlarska 41
    stanowisko nr 1
    tel. +48 71 777 88 01
  • pocztą na wskazany adres

Kto może wystąpić z wnioskiem/zainicjować sprawę:

  • osoby fizyczne
  • osoby prawne
    lub
  • osoby upoważnione

Godziny przyjmowania klientów:

  • COM I
    poniedziałek - piątek 8:00—15:15
  • COP
    poniedziałek - piątek 8:00–17:15

Dodatkowe czynności - powiązane procedury:

  • rejestracja w systemie kolejkowym w siedzibie COP lub COM I
  • rejestracja wizyty przez internet na stronie Rezerwacji wizyt

Opłaty:

Opłata skarbowa:

  • za zaświadczenie 17 zł,
  • od dokumentu stwierdzającego udzielenie pełnomocnictwa lub prokury oraz jego odpisu, wypisu lub kopii - od każdego stosunku od każdego stosunku pełnomocnictwa (prokury) - 17 zł

Opłatę skarbową /gotówką/ uiszcza się bezpośrednio w urzędzie w chwili składania wniosku lub przelewem na konto urzędu
Gmina Wrocław, pl. Nowy Targ 1-8, 50-141 Wrocław
PKO Bank Polski S.A. 82 1020 5226 0000 6102 0417 7895

Zwolnienie z opłaty skarbowej określa art. 7, natomiast wyłączenie z opłaty skarbowej reguluje art. 2 ustawy z dnia 16 listopada 2006 r o opłacie skarbowej.

Termin i sposób załatwienia sprawy:

Zaświadczenia są wydawane na pisemny wniosek osoby ubiegającej o wydanie zaświadczenia, bez zbędnej zwłoki, w terminie do 7 dni od dnia złożenia wniosku

Tryb odwoławczy:

W przypadku odmowy wydania zaświadczenia lub zaświadczenia o treści żądanej przez osobę ubiegającą się o nie służy zażalenie.

Podstawa prawna:

  • Ustawa z dnia 16 listopada 2006 r. o opłacie skarbowej;
  • Ustawa z dnia 14 czerwca 1960 r. Kodeks postępowania administracyjnego.

Wymagane wnioski i dokumenty do wglądu:

Osoba fizyczna
  • wniosek o wydanie zaświadczenia
    wniosek powinien zawierać dane Wnioskującego (imię, nazwisko, adres zamieszkania, PESEL),
  • jeżeli Wnioskodawca działa przez pełnomocnika, do wniosku musi być dołączone pełnomocnictwo/oryginał lub urzędowo poświadczony odpis pełnomocnictwa,
  • aktualny odpis księgi wieczystej,
  • zaświadczenie z PKO Oddział przy ul. Powstańców Śląskich 60 (jeżeli spłata całości nastąpiła przed rokiem 1992),
  • dowód zapłaty opłaty skarbowej.

Osoba prawna

  • wniosek o wydanie zaświadczenia,
    wniosek powinien zawierać dane Wnioskującego (nazwę, siedzibę, NIP, nr KRS),
  • wypis z Krajowego Rejestru Sądowego,
  • jeżeli Wnioskodawca działa przez pełnomocnika, do wniosku musi być dołączone pełnomocnictwo/oryginał lub urzędowo poświadczony odpis pełnomocnictwa,
  • aktualny odpis księgi wieczystej,
  • zaświadczenie z PKO Oddział przy ul. Powstańców Śląskich 60 (jeżeli spłata całości nastąpiła przed rokiem 1992),
  • dowód zapłaty opłaty skarbowej.


Załączniki:

Wniosek
Wniosek - osoby prawne
Informacje dotyczące przetwarzania danych osobowych