Miejsce złożenia dokumentów/załatwienia sprawy:
Wydział Inżynierii Miejskiej
Dział Organizacji Ruchu Drogowego
ul. G. Zapolskiej 4
IV piętro, pok. 405

Kto może wystąpić z wnioskiem/zainicjować sprawę:
Organizator imprezy

Godziny przyjmowania klientów:
poniedziałek 7:45—15:45
wtorek 7:45—15:45
środa 7:45—15:45
czwartek 7:45—15:45
piątek 7:4—15:45

Uwagi:
Organizator imprezy starający się o uzyskanie zezwolenia na wykorzystanie drogi w sposób szczególny dla imprez rozpoczynających się na drogach publicznych w granicach administracyjnych Wrocławia powinien złożyć kompletny wniosek wraz z załącznikami, co najmniej na 30 dni przed rozpoczęciem imprezy. 

Organ zarządzający ruchem może wezwać organizatora imprezy do:

  • opracowania projektu organizacji ruchu,
  • udzielenia dokładnych informacji dotyczących imprezy,
  • przedstawienia dodatkowych dokumentów świadczących o spełnieniu warunków określonych w art. 65a ust. 2 i 3 ustawy - Prawo o ruchu drogowym.

Opłaty:
Bez opłat

Termin i sposób załatwienia sprawy:
Do jednego miesiąca

Tryb odwoławczy:
Zgodnie z art. 127  Kodeksu postępowania administracyjnego od decyzji służy stronie odwołanie do Samorządowego Kolegium Odwoławczego we Wrocławiu za pośrednictwem Prezydenta Wrocławia.


Podstawa prawna:

  • Art.65 ustawy z dnia 20 czerwca 1997 r. Prawo o ruchu drogowym (Dz. U. z 2017 r., poz, 1260);
  • Ustawa  z dnia  21 marca 1985 r. o drogach publicznych (Dz. U. z 2017 r., poz. 2222 );  
  • Ustawa z dnia 14   czerwca 1960 r. – Kodeks postępowania administracyjnego (Dz. U. z 2017 r. poz. 1257);
  • Rozporządzenie Ministra Infrastruktury w sprawie szczegółowych warunków zarządzania ruchem na drogach oraz wykonywania nadzoru nad tym zarządzaniem z dnia 23 września 2003 r. (Dz. U. z 2017 r., poz. 784).


Wymagane wnioski i dokumenty:

Wniosek, który powinien zawierać w szczególności:

  • imię, nazwisko lub nazwę oraz adres zamieszkania lub siedzibę organizatora imprezy;
  • rodzaj i nazwę imprezy;
  • informację o miejscu i dacie rozpoczęcia, przebiegu oraz zakończenia imprezy;
  • informację o przewidywanej liczbie uczestników imprezy;
  • wykaz osób reprezentujących organizatora w sprawach zabezpieczenia trasy lub miejsca imprezy na terenie poszczególnych;województw;
  • podpis organizatora lub jego przedstawiciela.

Do wniosku obowiązkowo należy dołączyć:

  • szczegółowy regulamin imprezy, określający w szczególności zasady zachowania uczestników imprezy istotne dla bezpieczeństwa ruchu drogowego
  • wykaz osób odpowiedzialnych za prawidłowy przebieg i zabezpieczenie imprezy na terenie poszczególnych województw oraz w miejscach rozpoczęcia i zakończenia każdego odcinka, a także w miejscach wymagających szczególnego zabezpieczenia
  • program imprezy ze szczegółowym opisem trasy (opisowo i graficznie) i podaniem odległości między poszczególnymi jej odcinkami oraz określony w minutach i kilometrach program przejazdu lub przejścia uczestników przez poszczególne miejscowości i granice województw
  • plan zabezpieczenia trasy lub miejsca określony w art. 65a ust. 3 pkt 3 Prawa o ruchu drogowym
  • oświadczenie organizatora do przywrócenia do poprzedniego stanu pasa drogowego na trasie przejazdu, przejścia lub miejsca pobytu uczestników imprezy, a w przypadku uszkodzenia pasa drogowego lub urządzeń drogowych będącego następstwem imprezy - do ich bezzwłocznego naprawienia lub pokrycia kosztów tych napraw

Wszystkie strony składanego wniosku jak i załączonych do niego dokumentów należy zaparafować oraz złożyć w dwóch egzemplarzach.

Kopię wniosku należy złożyć do wiadomości:

  • Zarządu Dróg i Utrzymania Miasta,
  • Komendy Miejskiej Policji - Wydział Ruchu Drogowego,
  • Komendy Wojewódzkiej Policji – Wydział Ruchu Drogowego,
  • Wydziału Bezpieczeństwa i Zarządzania Kryzysowego,
  • Wydziału Transportu (gdy impreza może powodować utrudnienia w ruchu),
  • Zarządu Zieleni Miejskiej (gdy odbywa się na terenach będących w Zarządzie Zieleni Miejskiej),
  • Innych jednostek, dla których impreza może powodować utrudnienia.


Załączniki:

Wniosek
Oświadczenie
Plan zabezpieczenia trasy
Informacje dotyczące przetwarzania danych osobowych
Upoważnienie do odbioru pisma przez osobę nie będącą wnioskodawcą