[start] [koniec]Miejsce złożenia dokumentów/załatwienia sprawy:

  • COM I
    ul. Gabrieli Zapolskiej 4
    parter sala S-3
  • COM II
    pl. Nowy Targ 1-8
    pater sala S-2
  • COM IV
    al. Marcina Kromera 44
    parter
  • COM VI
    ul. Legnicka 58, CH Magnolia Park

Osoby, które ubiegają się o cofnięcie zastrzeżenia numeru PESEL mogą załatwić sprawę po umówieniu wizyty przez internet https://bez-kolejki.um.wroc.pl/

Kto może wystąpić z wnioskiem/zainicjować sprawę:

Wniosek o cofnięcie zastrzeżenia numeru PESEL może złożyć osoba pełnoletnia, której dane są zgromadzone w rejestrze PESEL.

Wniosek o cofnięcie zastrzeżenia numeru PESEL składa się osobiście na piśmie utrwalonym w postaci papierowej, opatrzonym własnoręcznym czytelnym podpisem. W imieniu osoby nieposiadającej zdolności do czynności prawnych lub posiadającej ograniczoną zdolność do czynności prawnych wniosek składa opiekun, kurator.

Wniosek o cofnięcie zastrzeżenia numeru PESEL można złożyć w organie dowolnej gminy.

Cofnąć zastrzeżenie swojego numeru PESEL można również za pomocą środków komunikacji elektronicznej.  
Aby skorzystać z usługi elektronicznej  potrzebujesz:  profilu zaufanego, podpisu kwalifikowanego, e-dowodu lub danych do logowania do bankowości elektronicznej.

Godziny przyjmowania klientów:

  • COM I, COM II i COM IV
    poniedziałek - piątek 8.00 - 15.15
  • COM VI
    poniedziałek-piątek 9.00  - 18.00
    sobota 9.00-16.00

Opłaty:

Brak opłat

Termin i sposób załatwienia sprawy:

Niezwłocznie, z chwilą złożenia wniosku o cofnięcie zastrzeżenia numeru PESEL.

Tryb odwoławczy:

Nie przysługuje.

Podstawa prawna:

Ustawa z dnia 24  września 2010 r. o ewidencji ludności 

Wymagane wnioski i dokumenty:

  • wniosek o cofnięcie zastrzeżenia numeru PESEL
  • dokument tożsamości: dowód osobisty, paszport.
  • jeżeli wnioskodawcą jest cudzoziemiec dokument podróży lub inny dokument potwierdzający tożsamość i obywatelstwo.


Załączniki:

Wniosek
Informacje dotyczące przetwarzania danych osobowych