Miejsce złożenia dokumentów/załatwienia sprawy:

Kancelaria Departamentu Edukacji
ul. G. Zapolskiej 4
IV piętro, pok. 439

Informacje telefoniczne:

  • 71 777 76 20,
  • 71 777 76 08

Godziny przyjmowania klientów:

poniedziałek – piątek 8.00 – 15.00

Kto może wystąpić z wnioskiem / zainicjować sprawę:

Nauczyciel kontraktowy zatrudniony w szkole/placówce oświatowej prowadzonej przez Miasto Wrocław, który zakończył staż na stopień nauczyciela mianowanego.

Opłaty:

Bez opłat

Uwagi:

 

Dodatkowe czynności - powiązane procedury:

Termin i sposób załatwienia sprawy:

Uwagi:

Kto i w jaki sposób potwierdza dokumenty za zgodność z oryginałem:

  • Kserokopie dokumentów za zgodność z oryginałem, 
    z bieżącą datą, pieczęcią szkoły i pieczęcią dyrektora potwierdza dyrektor szkoły.
  • Dokumenty kserowane dwustronnie należy potwierdzić za zgodność z oryginałem na każdej stronie. Dopuszczalne jest również potwierdzenie kserokopii dokumentów wielostronicowych wyłącznie na jednej stronie – z adnotacją: „potwierdzam za zgodność z oryginałem strony od 1 do …”.
  • Kserokopia musi być czytelna i obejmować wszystkie elementy dokumentu.
  • Przed skopiowaniem dyplomu należy sprawdzić, czy został podpisany przez posiadacza dyplomu.

Kto i w jaki sposób potwierdza na dokumencie zmianę nazwiska:

  • W przypadku dokumentów wystawionych na nazwisko inne niż we wniosku (np. nazwisko rodowe), dyrektor na kopii dokumentu sporządza adnotację następującej treści: „zaświadczam, że dyplom/świadectwo/akt nadania stopnia nauczyciela kontraktowego, wystawiony na nazwisko ……… potwierdza kwalifikacje/stopień awansu zawodowego Pani ………”.
  • Dokumenty powinny być wpięte do skoroszytu (najlepiej z przezroczystą przednią okładką),
  • Wniosek powinien być pierwszym dokumentem, a ostatnim dokumentem sprawozdanie z realizacji planu rozwoju zawodowego,
  • Dokumenty powinny być wpięte bez koszulek, wyjątek stanowi sprawozdanie, które powinno znaleźć się na końcu i być włożone w całości do jednej koszulki,
  • Dokumenty powinny być drukowane dwustronnie,
  • Do dokumentacji nie należy dołączać:
    • kserokopii dokumentów potwierdzających udział w kursach, szkoleniach, itd., które nie potwierdzają nabycia dodatkowych kwalifikacji,
    • prac/kserokopii prac wykonanych przez uczniów,
    • strony tytułowej, spisu treści, przekładek między dokumentami.

Najczęściej występujące błędy:

  • Brak dokumentu potwierdzającego uzyskanie przygotowania pedagogicznego - przygotowanie pedagogiczne może być udokumentowane stosownym zapisem 
    w dyplomie studiów (specjalność nauczycielska), stosownym zapisem 
    w suplemencie do dyplomu, świadectwem ukończenia studiów podyplomowych, zaświadczeniem wydanym przez uczelnię, dyplomem ukończenia zakładu kształcenia nauczycieli lub świadectwem ukończenia kursu kwalifikacyjnego),
  • Zamiast aktu nadania stopnia nauczyciela kontraktowego jest dołączone zaświadczenie o akceptacji komisji kwalifikacyjnej.
    PAMIĘTAJ: zaświadczenie o akceptacji komisji kwalifikacyjnej nie jest dokumentem potwierdzającym uzyskanie stopnia nauczyciela kontraktowego,
  • Dokumenty są niewłaściwie poświadczone za zgodność z oryginałem,
  • Brak potwierdzenia zmiany nazwiska,
  • Potwierdzenie zmiany nazwiska poprzez dołączenie m.in. kserokopii dowodu osobistego, kserokopii aktu ślubu,
  • Brak podpisu posiadacza dyplomu na dyplomie,
  • Błędy merytoryczne w zaświadczeniu dyrektora.

Tryb odwoławczy:

Od decyzji/aktu nadania stopnia awansu zawodowego nauczyciela mianowanego lub decyzji odmowy nadania stopnia awansu zawodowego nauczyciela mianowanego służy stronie odwołanie do Dolnośląskiego Kuratora Oświaty we Wrocławiu, pl. Powstańców Warszawy 1, w terminie 14 dni od dnia jej doręczenia za pośrednictwem Organu, który wydał decyzję.

Podstawa prawna:

  • Ustawa z dnia 26 stycznia 1982 r. – Karta Nauczyciela w brzmieniu sprzed 1 września 2022 r.,
  • Art. 10 ustawy z dnia 5 sierpnia 2022 r. o zmianie ustawy – Karta Nauczyciela oraz niektórych innych ustaw,
  • Rozporządzenie MEN z dnia 26 lipca 2018 r. w sprawie uzyskiwania stopni awansu zawodowego przez nauczycieli,
  • Ustawa z dnia 14 czerwca 1960 r. – Kodeks postępowania administracyjnego.

Wymagane wnioski i dokumenty:

  • Wniosek o podjęcie postępowania egzaminacyjnego na stopień nauczyciela mianowanego,
  • Poświadczone za zgodność z oryginałem kopie kompletu dokumentów potwierdzających kwalifikacje, w tym obowiązkowo dokument potwierdzający uzyskanie przygotowania pedagogicznego (m.in. dyplom/y ukończenia studiów wraz z suplementami, inne dokumenty wydane przez uczelnię, świadectwa ukończenia studiów podyplomowych, świadectwo ukończenia kursu kwalifikacyjnego, świadectwo ukończenia zakładu kształcenia nauczycieli),
  • Poświadczona za  zgodność z oryginałem kopia aktu nadania stopnia nauczyciela kontraktowego,
  • Poświadczona za zgodność z oryginałem kopia sprawozdania z realizacji planu rozwoju zawodowego,
  • Poświadczona za zgodność z oryginałem kopia oceny dorobku zawodowego,
  • Oryginał zaświadczenie dyrektora szkoły/placówki oświatowej, w której nauczyciel jest zatrudniony, z wpisanymi wszystkimi wymaganymi informacjami.


Załączniki:

Wniosek
Zaświadczenie dyrektora