Miejsce złożenia dokumentów/załatwienia sprawy:

Wydział Środowiska (https://bip.um.wroc.pl/artykul/672/3223/wydzial-srodowiska)

Wniosek można złożyć:

  • osobiście w Kancelarii UMW i jej filiach (w szczególności w filii przy ul. Hubskiej):
    • Filia kancelarii UMW, ul. Hubska 8-16, parter, sala nr 1, stanowisko 1
    • Kancelaria UMW, pl. Nowy Targ 1-8, parter, pok. 5
    • Filia Kancelarii UMW, ul. G. Zapolskiej 4, parter, sala nr 4, stanowiska 6 i 7
    • Filia kancelarii UMW, al. M. Kromera 44, parter, sala COM, pok 31
  • listownie: Wydział Środowiska, Urząd Miejski Wrocławia, ul. Hubska 8-16; 50-502 Wrocław
  • elektronicznie za pomocą elektronicznej skrzynki podawczej ePUAP znajdującej się pod adresem: /umwroclaw/SkrytkaESPza

Kto może wystąpić z wnioskiem/zainicjować sprawę:

Beneficjentami dotacji mogą być osoby fizyczne posiadające tytuł prawny do lokali mieszkalnych lub nieruchomości wykorzystywanych na cele mieszkaniowe, położonych w granicach administracyjnych Wrocławia oraz wspólnoty mieszkaniowe.

Godziny przyjmowania klientów:

poniedziałek - piątek 7:45 -15:45

Opłaty:

Opłata od złożenia dokumentu stwierdzającego udzielenie pełnomocnictwa -  17 zł (z wyłączeniem pełnomocnictwa udzielanego małżonkowi, wstępnemu, zstępnemu lub rodzeństwu).

Opłatę można wnieść na konto Gminy Wrocław PKO Bank Polski S.A. 82 1020 5226 0000 6102 0417 7895.

Dowód zapłaty należnej opłaty skarbowej należy załączyć do pełnomocnictwa z informacją, jakiej dotyczy sprawy. 

Termin i sposób załatwienia sprawy:

Złożenie wniosku dotacyjnego:

  • w terminie 30 dni od dnia złożenia kompletnego wniosku zostanie przeprowadzona wizja lokalna;
  • dotacja udzielana jest poprzez zawarcie umowy dotacyjnej w terminie 14 dni od dnia przeprowadzenia wizji.
  • odmowa przeprowadzenia wizji i podpisania umowy dotacyjnej w wyznaczonym terminie uznana będzie za rezygnację z dotacji

Rozliczenie dotacji:

  • w terminie 30 dni od złożenia kompletnego rozliczenia dotacji i zaakceptowania przez Dotującego zostanie wypłacona kwota w wysokości wynikającej z umowy dotacyjnej

Uwagi:

Ogólne zasady programu:

Wysokość dofinansowania do wykonania podłączenia nieruchomości mieszkalnej do miejskiej sieci kanalizacyjnej to 80% poniesionych i udokumentowanych kosztów, ale nie więcej niż 6.000 zł dla osób fizycznych i 10.000 zł dla wspólnot mieszkaniowych.

Ważne:

  • wszelkie prace i koszty związane z inwestycją mogą zostać rozpoczęte dopiero po podpisaniu umowy dotacyjnej;
  • wnioskodawcą może być osoba fizyczna posiadająca tytuł prawny do nieruchomości lub wspólnota mieszkaniowa;
  • stan prawny nieruchomości musi być uregulowany (brak np. toczących się postępowań spadkowych);
  • z nieruchomości ścieki odprowadzane są do zbiornika bezodpływowego (tzw. szamba);
  • nieruchomość ujawniona jest jako budynek mieszkalny w Ewidencji Gruntów i Budynków prowadzonej przez Zarząd Geodezji, Kartografii i Katastru Miejskiego we Wrocławiu;
  • do podpisania umowy zobowiązani są wszyscy współwłaściciele nieruchomości; możliwe jest wskazanie osoby, która będzie reprezentowała ich w postępowaniu o przyznanie dotacji, na podstawie pełnomocnictwa sporządzonego na obowiązującym druku;
  • wykonanie podłączenia kanalizacyjnego i złożenie kompletnego wniosku o rozliczenie musi nastąpić w terminie określonym w umowie, lecz nie później niż do 31 października roku kalendarzowego, w którym podpisano umowę dotacyjną;
  • wypłata dotacji nastąpi po poprawnej weryfikacji złożonego rozliczenia i potwierdzeniu wykonanych prac.

Wykaz dokumentów niezbędnych do udzielenia dotacji:

  • wypełniony wniosek o udzielenie dotacji;
  • pełnomocnictwo - jeżeli wnioskodawca wyznaczy pełnomocnika;
  •  warunki przyłączenia do miejskiej sieci kanalizacyjnej wydane przez MPWiK S.A.;
  • dokument potwierdzający tytuł prawny do nieruchomości mieszkalnej.

Wykaz dokumentów niezbędnych do rozliczenia dotacji:

  • wypełniony wniosek o rozliczenie dotacji;
  • faktury bądź rachunki imienne za wykonanie podłączenia kanalizacyjnego (dla osób fizycznych);
  • faktury bądź rachunki wystawione na wspólnotę za wykonanie podłączenia kanalizacyjnego (dla wspólnot mieszkaniowych);
  • protokół przeglądu technicznego przyłącza kanalizacyjnego wydany przez MPWiK S.A.;
  • umowa z MPWiK S.A. o zaopatrzenie w wodę i odprowadzanie ścieków.

Tryb odwoławczy:

Brak

Podstawa prawna:

Uchwała Nr LXXX/2096/24 Rady Miejskiej Wrocławia z dnia 18 kwietnia 2024 r. w sprawie zasad udzielania dotacji celowej na zadania służące ochronie środowiska i gospodarce wodnej polegające na podłączaniu nieruchomości do miejskiej sieci kanalizacyjnej (https://baw.um.wroc.pl/UrzadMiastaWroclawia/document/72090/)

Wymagane wnioski i dokumenty:

  • Wykaz dokumentów niezbędnych do udzielenia dotacji znajduje się w załączniku nr 1 i 2
  • Wykaz dokumentów niezbędnych do rozliczenia dotacji znajduje się w załączniku nr 5 i 6


Załączniki:

Załącznik nr 1 - Wniosek o udzielenie dotacji (osoby fizyczne)
Załącznik nr 2 - Wniosek o udzielenie dotacji (wspólnoty mieszkaniowe)
Załącznik nr 3 - Pełnomocnictwo pojedyncze
Załącznik nr 4 - Pełnomocnictwo zbiorowe
Załącznik nr 5 - Wniosek o rozliczenie dotacji (osoby fizyczne)
Załącznik nr 6 - Wniosek o rozliczenie dotacji (wspólnoty mieszkaniowe)