Wydział Środowiska Urzędu Miejskiego Wrocławia ogłasza, że z dniem 1 lipca 2024 r. rozpoczyna nabór wniosków o udzielenie dotacji na zadania polegające na instalacji systemów wykorzystujących odnawialne źródła energii do wytwarzania energii elektrycznej oraz systemów magazynujących energię elektryczną.

Ogólne zasady programu:

Dotacją objęty jest zakup i montaż instalacji wytwarzających energię elektryczną na potrzeby mieszkaniowe nieruchomości, w postaci: mikroinstalacji fotowoltaicznych, mikroinstalacji wiatrowych albo mikroinstalacji hybrydowych łączących w sobie mikroinstalacje fotowoltaiczne i wiatrowe oraz zakup i montaż magazynów energii służących kumulowaniu energii elektrycznej wytworzonej w tych mikroinstalacjach.

Na pokrycie wydatków poniesionych w związku z wykonaniem zadania udzielana jest dotacja w wysokości do 100% kosztów kwalifikowanych, ale nie więcej niż:

  • 7.500,00 zł dla mikroinstalacji fotowoltaicznych bądź wiatrowych;
  • 12.500,00 zł dla mikroinstalacji hybrydowych łączących w sobie mikroinstalacje fotowoltaiczne i wiatrowe;
  • 8.000,00 zł dla magazynu energii.

Ważne:

  • wszelkie prace i koszty związane z inwestycją mogą zostać rozpoczęte dopiero po  podpisaniu umowy dotacyjnej;
  • wnioskodawcą może być osoba fizyczna posiadająca tytuł prawny do nieruchomości mieszkalnej;
  • stan prawny nieruchomości musi być uregulowany (brak np. toczących się postępowań spadkowych);
  • do podpisania umowy zobowiązani są wszyscy współwłaściciele nieruchomości; możliwe jest wskazanie osoby, która będzie reprezentowała ich w postępowaniu o przyznanie dotacji, na podstawie pełnomocnictwa sporządzonego na obowiązującym druku;
  • wykonanie zadania i złożenie kompletnego wniosku o rozliczenie musi nastąpić w  terminie określonym w umowie, lecz nie później niż do 31 października roku kalendarzowego, w którym podpisano umowę dotacyjną;
  • dotacja nie przysługuje na nieruchomość mieszkalną oddaną do użytku po 2021 roku;
  • wypłata dotacji nastąpi po weryfikacji poprawności złożonego rozliczenia i potwierdzeniu wykonanych prac.

Wykaz dokumentów niezbędnych do udzielenia dotacji:

  • wypełniony wniosek o udzielenie dotacji; 
  • pełnomocnictwo - jeżeli wnioskodawca wyznaczy pełnomocnika;
  • dokument potwierdzający tytuł prawny do nieruchomości mieszkalnej.

Wykaz dokumentów niezbędnych do rozliczenia dotacji:

  • wypełniony wniosek o rozliczenie dotacji;
  • faktury bądź rachunki imienne za wykonane prace;
  • zaświadczenie operatora sieci dystrybucyjnej potwierdzające montaż licznika wraz z numerem Punktu Poboru Energii.

Termin, miejsce i sposób składania wniosków o udzielenie i rozliczenie dotacji:

Wnioski o udzielenie dotacji przyjmowane będą od 15 stycznia do 30 września danego roku kalendarzowego (w 2024 roku od 1 lipca do 30 września);

Formularze dokumentów niezbędnych do wystąpienia o udzielenie i rozliczenie dotacji stanowią załączniki do niniejszego ogłoszenia i dostępne są:

  • na stronie Biuletynu Informacji Publicznej Urzędu Miejskiego Wrocławia;
  • w Centrum Obsługi Mieszkańca V, ul. Hubska 8-16, Wrocław.

Wnioski wraz z załącznikami należy składać w Centrach Obsługi Mieszkańca Urzędu Miejskiego Wrocławia, w szczególności w:

  • Centrum Obsługi Mieszkańca V, ul. Hubska 8-16, 50-502 Wrocław
    lub
  • przesyłać listownie do Urzędu Miejskiego Wrocławia, w szczególności na adres: Wydział Środowiska, Urząd Miejski Wrocławia, ul. Hubska 8-16, 50-502 Wrocław.
  • przesyłać drogą elektroniczną na wyznaczoną skrzynkę podawczą Urzędu znajdującą się na elektronicznej Platformie Usług Administracji Publicznej (ePUAP). Adres skrytki UMW na ePUAP-ie: /umwroclaw/SkrytkaESP

Podstawa prawna

Uchwała Nr LXXX/2095/24 Rady Miejskiej Wrocławia z dnia 18 kwietnia 2024 r. w  sprawie zasad udzielania dotacji celowej na zadania polegające na instalacji systemów wykorzystujących odnawialne źródła energii do wytwarzania energii elektrycznej oraz systemów magazynujących energię elektryczną
(https://baw.um.wroc.pl/UrzadMiastaWroclawia/document/72089/)



Załączniki:

Załącznik nr 1 - Wniosek o udzielenie dotacji
Załącznik nr 2 - Pełnomocnictwo pojedyncze
Załącznik nr 3 - Pełnomocnictwo zbiorowe
Załącznik nr 4 - Wniosek o rozliczenie dotacji
Załącznik nr 5 - protokół realizacji zadania