Miejsce złożenia dokumentów/załatwienia sprawy:

Wniosek można złożyć:

elektronicznie za pośrednictwem platformy e-PUAP (https://epuap.gov.pl/wps/portal),

w formie papierowej nadać na poczcie lub złożyć:

  • w kancelarii Wydziału Architektury i Zabytków
    pl. Nowy Targ 1-8, parter,  sala 1a i 1b, stanowisko 1, 2, 3 i 4.
  • w sekretariacie Wydziału Planowania Przestrzennego
    ul. Świdnicka 53, IV piętro, pok. 404
  • w Kancelarii Ogólnej UMW
    pl. Nowy Targ 1-8, parter, pok.5
  • w Fili Kancelarii UMW
    ul. G. Zapolskiej 4, parter, sala nr 4, stanowiska 6 i 7

Kto może wystąpić z wnioskiem / zainicjować sprawę:

Wnioskodawcą może być strona, która brała udział w postępowaniu administracyjnym lub jej pełnomocnik.  Godziny przyjmowania klientów:

  • przyjmowanie korespondencji i wydawanie dokumentów - od poniedziałku do piątku w godzinach od 7:45 do 15:15,
  • udostępnianie akt - od poniedziałku do piątku w godzinach od 8:00 do 15:00.

Dodatkowe czynności - powiązane procedury:

Wpłata należnej opłaty skarbowej (https://bip.um.wroc.pl/contents/content/327/8799)

Uzupełnienia wniosku można dokonać elektronicznie za pośrednictwem e-usługi Uzupełnienie wniosku (https://e-urzadmiejskiwroclawia.um.wroc.pl/apply/18?w=WPL) lub w formie papierowej zgodnie z informacjami zawartymi w Poradniku Klienta (https://bip.um.wroc.pl/sprawa-do-zalatwienia/66624/uzupelnienie-wniosku).

Wycofać wniosek można elektronicznie za pośrednictwem e-usługi Wycofanie wniosku (https://e-urzadmiejskiwroclawia.um.wroc.pl/apply/17?w=WPL) lub w formie papierowej zgodnie z informacjami zawartymi w Poradniku Klienta (https://bip.um.wroc.pl/sprawa-do-zalatwienia/66625/wycofanie-wniosku)

Opłaty:

Wysokość  opłaty skarbowej wynosi:

  • za uwierzytelnioną kserokopię dokumentu (od każdej pełnej lub zaczętej stronicy) - 5 zł
  • za pełnomocnictwo - 17 zł

Wpłaty opłaty skarbowej na rachunek bankowy Gminy Wrocław PKO BP SA nr 82 1020 5226 0000 6102 0417 7895 można dokonać we wszystkich oddziałach Banku PKO BP w granicach miasta Wrocławia bez prowizji.

Termin i sposób załatwienia sprawy:

Wniosek złożony z kompletem danych załatwiany jest w terminie około 7 dni, maksymalnie w ciągu 2 tygodni.

Informacja o aktualnym etapie załatwiania sprawy pod numerem telefonu: +48 71 777 72 51, 777 89 11

Tryb odwoławczy:

Stronom przysługuje zażalenie na wydane postanowienie o odmowie udostępnienia akt i wydania uwierzytelnionych kopii w terminie 7 dni od dnia jego doręczenia.

Zażalenie można złożyć:

  • elektronicznie korzystając z e-usługi Zażalenia na postanowienie (https://e-urzadmiejskiwroclawia.um.wroc.pl/apply/16?w=WPL),
  • elektronicznie za pośrednictwem platformy e-PUAP (https://epuap.gov.pl/wps/portal) wybierając odpowiedni rodzaj pisma, w tym przypadku będzie to „pismo ogólne",
  • w formie papierowej w kancelarii Wydziału Architektury i Zabytków, lub Kancelarii Ogólnej Urzędu Miejskiego, lub nadać na poczcie zgodnie z informacjami zawartymi w Poradniku Klienta  (https://bip.um.wroc.pl/sprawa-do-zalatwienia/66636/zazalenie-na-postanowienie).

Zażalenie należy adresować "Do organu II instancji wskazanego w postanowieniu, za pośrednictwem Prezydenta Wrocławia".

Podstawa prawna:

  • Ustawa z dnia 14 czerwca 1960 r. - Kodeks postępowania administracyjnego.
  • Ustawa z dnia 16 listopada 2006 r. O opłacie skarbowej.

Wymagane wnioski i dokumenty do wglądu:

Wypełniony wniosek o udostępnienie akt zakończonych postępowań oraz wydanie uwierzytelnionych kopii dokumentów Z 23, wraz z załącznikami - do pobrania poniżej lub w Centrum Obsługi Mieszkańca, pl. Nowy Targ 1-8.

Lista załączników do formularza Z 23:

  • Dowód stwierdzający, że wnioskodawca jest stroną w postępowaniu lub dokument stwierdzający prawo do dysponowania nieruchomością.
  • Pełnomocnictwo udzielone osobie fizycznej działającej w imieniu inwestora.
  • Dowód zapłaty opłaty skarbowej.
  • W przypadku wniosku składanego przez osobę prawną proszę podać numer z „Rejestru Przedsiębiorców” Krajowego Rejestru Sądowego.


Załączniki:

Wniosek o udostępnienie akt zakończonych postępowań oraz wydanie uwierzytelnionych kopii dokumentów - Z 23