Miejsce złożenia dokumentów/załatwienia sprawy:

Wydział Nabywania i Sprzedaży Nieruchomości
ul. G. Zapolskiej 4
Kancelaria, I piętro, pok. 152
tel. 71 777 70 30
e-mail: bsl@um.wroc.pl

Odbiór zaświadczenia:

  • ul. G. Zapolskiej 4, 
    pok. 139
    tel. 71 777 71 61
    tel. 71 777 74 63
    tel. 71 777 76 42
  • listem poleconym

Kto może wystąpić z wnioskiem / zainicjować sprawę:

Właściciel lokalu obciążonego hipoteką ustanowioną w celu zabezpieczenia zwrotu bonifikaty udzielonej przy wykupie lokalu od Gminy Wrocław.

Godziny przyjmowania klientów:

poniedziałek - piątek 7:45 - 15:45

Dodatkowe czynności - powiązane procedury:

W przypadku wniosku o wykreślenie hipoteki przed upływem 5 lat od nabycia lokalu mieszkalnego od Gminy Wrocław (w związku z dokonaniem czynności określonych w art. 68 ust. 2a ustawy z dnia 21 sierpnia 1997 r. o gospodarce nieruchomościami) - postępowanie mające na celu ustalenie, czy nie występują przesłanki dla żądania zwrotu bonifikaty

Opłaty:

Opłata skarbowa:

  • Wydanie zaświadczenia nie podlega opłacie.
  • W przypadku działania przez pełnomocnika - od dokumentu stwierdzającego udzielenie pełnomocnictwa – 17 zł

Opłatę skarbową  uiszcza się  przelewem na konto urzędu
Gmina Wrocław, pl. Nowy Targ 1-8, 50-141 Wrocław PKO Bank Polski S.A. 82 1020 5226 0000 6102 0417 7895

Termin i sposób załatwienia sprawy:

Załatwienie sprawy powinno nastąpić nie później, niż w ciągu dwóch miesięcy, liczonych od dnia zgromadzenia całości dokumentacji.

Tryb odwoławczy:

Nie występuje w tej procedurze tryb odwoławczy w rozumieniu KPA.

Podstawa prawna:

  • Ustawa z dnia 21 sierpnia 1997 r. o gospodarce nieruchomościami;
  • Ustawa z dnia 23 kwietnia 1964 r. kodeks cywilny;
  • Ustawa z dnia 6 lipca 1982 r. o księgach wieczystych i hipotece.

Uwagi:

W trakcie postępowania organ może żądać dostarczenia dodatkowych dokumentów, uaktualnienia już złożonych, bądź występować do innych organów i urzędów w celu pozyskania dodatkowych dokumentów oraz informacji niezbędnych do rozpatrzenia wniosku. W przypadku braku kompletu wymaganych dokumentów wnioskodawca zostanie wezwany do ich uzupełnienia

Wymagane wnioski i dokumenty:

  • wniosek o wydanie zaświadczenia


Załączniki:

Wniosek