Miejsce złożenia dokumentów/załatwienia sprawy:

Wniosek można złożyć:

  • elektronicznie za pośrednictwem e-usługi Odwołanie od decyzji   (https://e-urzadmiejskiwroclawia.um.wroc.pl/apply/19?w=WPL)
  • elektronicznie za pośrednictwem e-PUAP (https://epuap.gov.pl/wps/portal),
  • w formie papierowej w kancelarii Wydziału Architektury i Zabytków, lub sekretariacie Wydziału Planowania Przestrzennego lub Kancelarii Ogólnej Urzędu Miejskiego, lub nadać na poczcie

Wydział Planowania Przestrzennego (https://bip.um.wroc.pl/artykul/203/3066/wydzial-planowania-przestrzennego)
Centrum Obsługi Mieszkańca
pl. Nowy Targ 1-8

  • przyjmowanie wniosków i podań oraz wydawanie dokumentów: 
    parter, sala 1a i 1b, stanowisko 1, 2, 3 i 4.

Filia Kancelarii UMW
ul. G. Zapolskiej 4

  • przyjmowanie wniosków i podań:
    parter, sala 4 stanowisko 6 i

Sekretariat Wydziału Planowania Przestrzennego
ul. Świdnicka 53  

  • przyjmowanie wniosków i podań: 
    IV piętro, pok. 404

Kto może wystąpić z wnioskiem/zainicjować sprawę

Wnioskodawcą może być strona postępowania.

Wyjątkowo z prawa odwołania może skorzystać strona pozbawiona nie z własnej winy udziału w postępowaniu.

Wnioskodawca może działać przez pełnomocnika, którym może być wyłącznie osoba fizyczna.

Godziny przyjmowania klientów:

przyjmowanie korespondencji i wydawanie dokumentów - od poniedziałku do piątku w godzinach od 7:45 do 15:15.

Uwagi:

Od decyzji przysługuje odwołanie do organu II instancji wskazanego w pouczeniu decyzji za pośrednictwem Prezydenta Wrocławia.

Odwołanie powinno zostać złożone w ciągu 14 dni od dnia doręczenia decyzji.

Termin do wniesienia odwołania uważa się za zachowany, jeżeli wniosek

  • został najpóźniej w ostatnim 14 dniu:
  • złożony osobiście w formie papierowej w kancelarii Wydziału Architektury i Zabytków, lub sekretariacie Wydziału Planowania Przestrzennego, lub Kancelarii Ogólnej Urzędu Miejskiego
  • nadany w placówce pocztowej
  • wysłany w formie elektronicznej za pośrednictwem e-usługi Odwołanie od decyzji (https://e-urzadmiejskiwroclawia.um.wroc.pl/apply/19?w=WPL) ,
  • wysłany w formie elektronicznej za pośrednictwem platformy ePUAP  (https://epuap.gov.pl/wps/portal)

Odwołanie powinno być zaadresowane „Do organu II instancji (wskazanego w pouczeniu postanowienia), za pośrednictwem Prezydenta Wrocławia”.

Dodatkowe czynności - powiązane procedury:

Wpłata należnej opłaty skarbowej (https://bip.um.wroc.pl/contents/content/327/8799)

Opłaty:

Wysokość opłaty skarbowej wynosi:

  • za pełnomocnictwo - 17 zł

Wpłaty opłaty skarbowej na rachunek bankowy Gminy Wrocław PKO BP SA nr 82 1020 5226 0000 6102 0417 7895 można dokonać we wszystkich oddziałach Banku PKO BP w granicach miasta Wrocławia bez prowizji.

Termin i sposób załatwienia sprawy:

Prezydent Wrocławia przekaże odwołanie do organu II instancji w terminie 7 dni od dnia, w którym otrzymał odwołanie, jeżeli w tym terminie nie wyda nowej decyzji.

Podstawa prawna:

  • Ustawa z dnia 14 czerwca 1960 r. - Kodeks postępowania administracyjnego;
  • Ustawa z dnia 16 listopada 2006 r. o opłacie skarbowej.

Wymagane wnioski i dokumenty do wglądu:

  • wniosek

Druk dostępny jest również w Centrum Obsługi Mieszkańca, pl. Nowy Targ 1-8.



Załączniki:

Odwołanie od decyzji - druk O