Opłatomat – to urządzenie samoobsługowe umożliwiające dokonywanie płatności, na rzecz Gminy i Miasta Wrocław, za
pomocą ekranu dotykowego, jak również poprzez zeskanowanie decyzji podatkowych zawierających kod dwuwymiarowy QR.

Obecni działa 12 opłatomatów (6 gotówkowych i bezgotówkowych oraz 6 bezgotówkowych). Znajdują się  one w następujących lokalizacjach:

  • COP przy ul. Kotlarskiej 41 – 2 szt.
  • COM I przy ul. G. Zapolskiej 4 – 3 szt.
  • COM II przy pl Nowy Targ 1-8 – 2 szt.
  • COM IV przy al. M Kromera 44 – 1 szt.
  • COM VI w CH Magnolia przy ul. Legnickiej 58 – 1 szt.
  • ZDIUM, ul. Długa 49 – 1 szt.
  • USC, ul. P. Włodkowica 20 – 2 szt. (przystosowane do przyjmowania wpłat gotówkowych i bezgotówkowych jedynie z tytułu opłaty skarbowej).

W COP przy ul. Kotlarskiej oraz  COM na pl. Nowy Targ stanęły opłatomaty gotówkowe i bezgotówkowe. Wcześniej można było tam płacić wyłącznie kartą.

W opłatomatach można dokonać płatności z tytułu:

  • podatku od nieruchomości,
  • podatku rolnego,
  • podatku leśnego,
  • opłaty za rejestrację pojazdu,
  • opłaty za wydanie praw jazdy
  • opłaty związane z zameldowaniem,
  • opłaty za czynności związane z decyzjami wydawanym przez Wydział Architektury i Zabytków, Wydziału Planowania Przestrzennego i Zarządu Geodezji, Kartografi i Katastru Miejskiego.

Ewentualne reklamacje związane z funkcjonowaniem opłatomatu (np. brak wydruku) można zgłaszać:

  • w Centrum Obsługi Mieszkańca, w którym znajduje się dany opłatomat,
  • na infolinii PKO Bank Polski pod numerem telefonu: 801 302 302* (telefony stacjonarne) lub 81 535 60 60* (telefony komórkowe).

* opłata zgodna z taryfą operatora



Załączniki:

Instrukcja obsługi opłatomatu