Miejsce złożenia dokumentów/załatwienia sprawy:
Wydział Środowiska i Rolnictwa
ul. W. Bogusławskiego 8,10
sekretariat, IV piętro, pok. 422

Kto może wystąpić z wnioskiem/zainicjować sprawę:
Prowadzący instalację (zgodnie z definicją określoną w art.3 pkt 31 ustawy z 27 kwietnia 2001r. – Prawo ochrony środowiska tj. z 2008r. Dz.U. Nr 25, poz. 150)

Godziny przyjmowania klientów:
poniedziałek 7:45—15:45
wtorek 7:45—15:45
środa 7:45—15:45
czwartek 7:45—15:45
piątek 7:4—15:45

Uwagi:
Zgłoszeniu podlegają oczyszczalnie ścieków o przepustowości do 5 m3 na dobę, wykorzystywane na potrzeby własnego gospodarstwa domowego lub rolnego w ramach zwykłego korzystania z wód

Opłaty:
Opłata skarbowa:

  • od złożenia dokumentu stwierdzającego udzielenie pełnomocnictwa lub prokury albo jego odpisu, wypisu lub kopii - 17 zł   
    (z wyłączeniem pełnomocnictwa udzielanego małżonkowi, wstępnemu, zstępnemu lub rodzeństwu lub gdy mocodawcą jest podmiot zwolniony z opłaty skarbowej)

Opłatę można wpłacić w Punktach Obsługi Bankowej lub bezgotówkowo na rachunek bankowy: Gmina Wrocław PKO Bank Polski S.A. 82 1020 5226 0000 6102 0417 7895

Opłatę skarbową należy wnieść z chwilą powstania obowiązku jej zapłaty, tj. z chwilą złożenia wniosku.

Termin i sposób załatwienia sprawy:
do 30 dni od dnia zgłoszenia
Przyjęcie zgłoszenia lub sprzeciw w formie decyzji.

Tryb odwoławczy:
Odwołanie od decyzji wnosi się do Samorządowego Kolegium Odwoławczego we Wrocławiu pl. Powstańców Warszawy 1 za pośrednictwem organu, który wydał decyzję, w terminie 14 dni od dnia doręczenia stronie decyzji

Podstawa prawna:

  • Art. 152 ustawy z 27 kwietnia 2001 r. - Prawo ochrony środowiska (tekst jednolity Dz. U. z 2008 r. Nr 25, poz. 150, z późn. zm.)
  • Rozporządzenie Ministra Środowiska z dnia 2 lipca 2010 r. w sprawie rodzajów instalacji, których eksploatacja wymaga zgłoszenia (Dz.U. Nr 130, poz. 880)
  • Część I pkt. 13 i część IV załącznika do ustawy z dnia 16 listopada 2006 r. o opłacie skarbowej (Dz. U. Nr 225, poz. 1635, z późn. zm.)


Wymagane wnioski i dokumenty:
Zgłoszenie instalacji powinno zawierać:

  • oznaczenie prowadzącego instalację i jego adres zamieszkania
  • adres i nr działki, na terenie której prowadzona jest eksploatacja instalacji (oczyszczalni ścieków)
  • typ i nazwa oczyszczalni
  • ilość odprowadzanych ścieków
  • opis stosowanych metod ograniczenia wielkości emisji (zgodnie z instrukcją eksploatacji oczyszczalni)
  • informację, czy stopień ograniczenia wielkości emisji jest zgodny z obowiązującymi przepisami (tak/nie)

Do wniosku należy dołączyć:

  • pełnomocnictwo w oryginale lub urzędowo poświadczony odpis pełnomocnictwa w przypadku gdy składający wniosek działa w imieniu innej osoby
  • dowód wniesionej opłaty skarbowej
  • mapa z naniesioną lokalizacja oczyszczalni ścieków.