Miejsce złożenia dokumentów/załatwienia sprawy:
Wydział Spraw Obywatelskich
Dział Rejestracji Pojazdów
fax + 48 71 777 78 16
Informacja działu:
tel. + 48 71 777 77 77

  • COM I
    ul. G. Zapolskiej 4
    parter, okienka od 1 do 21
  • COM II
    pl. Nowy Targ 1-8
    parter, okienka od 9 do 13
  • COM IV
    al. M. Kromera 44
    parter, stanowiska obsługiwane przez grupę R
  • al. Karkonoska 45

Obsługa podmiotów prawnych
  • COM III
    ul. W.Bogusławskiego 10
    parter, sala S 5,  okienka od 1 do 7

Kto może wystąpić z wnioskiem/zainicjować sprawę:
Wniosek składa właściciel lub pełnomocnik

Godziny przyjmowania klientów:

  • COM I,  COM II
    poniedziałek 8:00–17:15
    wtorek 8:00–17:15
    środa 8:00–17:15
    czwartek 8:00–17:15
    piątek 8:00–17:15
  • COM IV
    poniedziałek 8:00—15:15
    wtorek 8:00—15:15
    środa 8:00—15:15
    czwartek 8:00—15:15
    piątek 8:00—15:15
  • al. Karkonoska 45
    poniedziałek 8:00—15:00
    wtorek 8:00—15:00
    środa 8:00—15:00
    czwartek 8:00—15:00
    piątek 8:00—15:00


Uwagi:
Istnieje możliwość otrzymania wiadomości sms bądź e-maila o wyprodukowanym i gotowym do odbioru w Urzędzie dokumencie.
Warunkiem skorzystania z tej bezpłatnej usługi jest podanie numeru telefonu bądź adresu e-mail podczas składania wniosku o nowy dokument.

Dodatkowe czynności - powiązane procedury:
Istnieje możliwość zarejestrowania wizyty przez internet na stronie Rezerwacji wizyt  (tylko w COM I i COM II).

Opłaty:
Wysokość opłat jest zależna od rodzaju wydawanych druków oraz rodzaju tablic rejestracyjnych.

Przy dokonaniu płatności przelewem w tytule przelewu prosimy o wpisanie nr VIN pojazdu.

Opłat za czynności rejestracyjne dokonywać można w Punktach Obsługi Bankowej, kartą lub na konto:

  • opłata za tablice PKO BANK POLSKI S.A. nr konta 86 1020 5226 0000 6002 0428 8452
  • opłata ewidencyjna PKO BANK POLSKI S.A. nr konta 60 1020 5226 0000 6102 0417 4702
  • opłata skarbowa PKO BANK POLSKI S.A. nr konta 82 1020 5226 0000 6102 0417 7895 (za pełnomocnictwo).

Uwaga!
W punkcie przy al. Karkonoskiej 45 wpłat można dokonywać tylko przy użyciu karty płatniczej.

Termin i sposób załatwienia sprawy:
Po złożeniu wniosku wraz z wymaganymi dokumentami, klient otrzymuje tablice rejestracyjne i pozwolenie czasowe na okres nieprzekraczający 30 dni.
Po upływie tego terminu odbierany jest dowód rejestracyjny (można wcześniej, jeżeli wytwórnia wyprodukuje dowód rejestracyjny).

Tryb odwoławczy:
Nie przysługuje

Podstawa prawna:

  • Ustawa z dnia 20 czerwca 1997 r. Prawo o ruchu drogowym (t.j.  Dz. U.z 2017 poz.128);
  • Rozporządzenie Ministra Infrastruktury w sprawie rejestracji i oznaczania pojazdów (j.t.: Dz.U. z 2007 r. Nr 186, poz. 1322, ze zm.).


Wymagane wnioski i dokumenty:

  • podanie;
  • dokument potwierdzający, że dokonane zmiany konstrukcyjne zmieniające rodzaj pojazdu wykonane zostały przez przedsiębiorcę prowadzącego działalność gospodarczą w tym zakresie;
  • zaświadczenie o pozytywnym wyniku badania technicznego potwierdzające, że dokonane zmiany są zgodne z przepisami określającymi warunki techniczne pojazdów;
  • dokumenty rejestracyjne (dowód rejestracyjny, kartę pojazdu);
  • dowód osobisty lub paszport – w przypadku osób fizycznych;
  • imienne pełnomocnictwo - w przypadku, gdy wnioskuje pełnomocnik;
  •  – zgodnie z zapisem art. 29 ust. 1 pkt 1 ustawy z dnia 22 maja 2003 r. o ubezpieczeniach obowiązkowych, Ubezpieczeniowym Funduszu Gwarancyjnym i Polskim Biurze Ubezpieczycieli Komunikacyjnych (Dz.U. z 2003 r. Nr 124, poz. 1152, ze zm.), posiadacz pojazdu jest obowiązany zawrzeć umowę ubezpieczenia OC najpóźniej w dniu rejestracji pojazdu, z wyjątkiem pojazdów historycznych, ale nie później niż z chwilą wprowadzenia pojazdu do ruchu. Przepisy w/w ustawy, tj. art. 84, 86 i 87 stanowią o tym, że na organach właściwych do rejestracji pojazdów ciąży obowiązek przeprowadzenia kontroli spełnienia obowiązku zawarcia umowy ubezpieczenia OC, a jeżeli osoba kontrolowana nie zawarła umowy ubezpieczenia , to organ rejestrujący zawiadamia o tym Ubezpieczeniowy Fundusz Gwarancyjny w terminie 14 dni od dnia przeprowadzenia lub zakończenia kontroli. 


Załączniki:

Wniosek
Pełnomocnictwo dla osób fizycznych
Pełnomocnictwo dla firm
Szczegółowe informacje dotyczące przetwarzania danych osobowych