Planujesz realizację zadania w trybie art. 19a ustawy o działalności pożytku publicznego i o wolontariacie? Ważna data – 6 września 2021 r. – ustawa o zapewnianiu dostępności osobom ze szczególnymi potrzebami.

Zadanie w trybie art. 19a winno być realizowane z dbałością o równe traktowanie wszystkich uczestników, w tym w szczególności o zapewnienie dostępności zadania dla osób ze szczególnymi potrzebami (zgodnie z przepisami ustawy z dnia 19 lipca 2019 r. o zapewnianiu dostępności osobom ze szczególnymi potrzebami).

Informację o sposobie spełnienia tych warunków należy zamieścić w części III oferty pn. „Zakres rzeczowy zadania publicznego” pkt 3: „Syntetyczny opis zadania (wraz ze wskazaniem miejsca jego realizacji”. Bez tych informacji oferta nie będzie mogła zostać przyjęta do realizacji.  Przypominamy, że po tej dacie dostęp alternatywny musi być traktowany jako sytuacja wyjątkowa – szczególne potrzeby muszą być zapewniane z wykorzystaniem projektowania uniwersalnego lub racjonalnych usprawnień. Od tego dnia podmioty realizujące zadania finansowane ze środków publicznych na podstawie umowy z podmiotem publicznym muszą spełniać wymagania określone w art. 6. Ustawy z dnia 19 lipca 2019 r. o zapewnianiu dostępności osobom ze szczególnymi potrzebami, czyli zapewniać podstawową dostępność architektoniczną, cyfrową i informacyjno-komunikacyjną (https://isap.sejm.gov.pl/isap.nsf/DocDetails.xsp?id=WDU20190001696).

Więcej informacji na temat wymagań dotyczących zapewnienia dostępności zadania dla osób ze szczególnymi potrzebami znajduje się w Poradniku:



Załączniki:

Poradnik