Ustawa z dnia 14 grudnia 2012 r. o odpadach (Dz. U. z 2013 r. poz. 21) zniosła obowiązek opracowania gminnych i powiatowych planów gospodarowania odpadami.

Jednostki samorządu terytorialnego swoje zamierzenia gospodarcze muszą dostosować do wojewódzkiego planu gospodarki odpadami, choćby z uwagi na fakt, że plan ten określi regiony gospodarki odpadami komunalnymi. Cele wskazane w wojewódzkim PGO mogą i powinny być realizowane przy pomocy regulaminu utrzymania czystości i porządku (https://bip.um.wroc.pl/artykuly/374/utrzymanie-czystosci-iporzadku-we-wroclawiu) na terenie gminy,


Uchwała nr XLV/1361/10 Rady Miejskiej Wrocławia z dnia 21 stycznia 2010 r. w sprawie przyjęcia zaktualizowanego Planu Gospodarki Odpadami dla miasta Wrocławia na lata 2009- 2012 (https://baw.um.wroc.pl/UrzadMiastaWroclawia/document/4906/)

Uchwała nr XXXIII/2301/05 Rady Miejskiej Wrocławia z dnia 20 stycznia 2005 roku w sprawie przyjęcia Planu Gospodarki Odpadami dla miasta Wrocławia   (https://baw.um.wroc.pl/UrzadMiastaWroclawia/document/48085/)[start] [koniec]