Miejsce złożenia dokumentów/załatwienia sprawy:

Wydział Spraw Obywatelskich (https://bip.um.wroc.pl/contents/content/227/3174)
Dział Ewidencji Ludności - Rejestr Wyborców
ul. G. Zapolskiej 4
II piętro, pok. 221-223

Kto może wystąpić z wnioskiem/zainicjować sprawę:

Każdy wyborca

Godziny przyjmowania klientów:

poniedziałek - piątek  7:45 – 15:45

Uwagi:

Rejestru wyborców jest udostępniany na pisemny wniosek, do wglądu w urzędzie gminy (art. 18 § 12 Kodeksu wyborczego).
Z uwagi na powyższe, należy zgłosić się z ważnym dokumentem tożsamości w Urzędzie Miejskim Wrocławia w Wydziale Obywatelskich Dział Ewidencji Ludności – Rejestr Wyborców.
Udostępnienie rejestru wyborców polega na przedłożeniu wydruku danych wyborcy, którego dotyczy wniosek i na udzieleniu informacji w zakresie niezbędnym do wniesienia reklamacji, o której mowa w art. 22 § 1 Kodeksu wyborczego (§ 12 ust. 2 rozporządzenia Ministra Spraw Wewnętrznych i Administracji z dnia 27 lipca 2011 r. w sprawie rejestru wyborców oraz trybu przekazywania przez Rzeczpospolitą Polską innym państwom członkowskim Unii Europejskiej danych zawartych w tym rejestrze). Udostępnienie rejestru wyborców obejmuje nie tylko udostępnienie danych osoby składającej wniosek, lecz także każdego innego wyborcy objętego rejestrem.
W związku z tym osoba zainteresowana udostępnieniem rejestru wyborców podaje we wniosku dane osoby, której wniosek dotyczy, a udostępnienie rejestru wyborców polega na sprawdzeniu zgodności danych wyborcy wskazanych we wniosku z danymi w rejestrze wyborców i przedłożeniu wnioskodawcy wydruku danych wyborcy, w którym wskazuje się czy poszukiwany wyborca jest ujęty w rejestrze wyborców Wrocławia pod wskazanym we wniosku adresem albo, że w nim nie figuruje.

Opłaty:

Bez opłat

Tryb odwoławczy:

Każdy może wnieść do Prezydenta Wrocławia reklamację na nieprawidłowości w rejestrze wyborców, a w szczególności w sprawie: pominięcia wyborcy w rejestrze, wpisania do rejestru osoby, która nie ma prawa wybierania, wpisania niewłaściwych danych o osobach wpisanych do rejestru, ujęciu w rejestrze osoby, która nie zamieszkuje stale na obszarze Wrocławia. Reklamację wnosi się pisemnie lub ustnie do protokołu (art. 22 § 1 i 2 ustawy z dnia 5 stycznia 2011 r. – Kodeks wyborczy).

Podstawa prawna:

  • Ustawa z dnia 5 stycznia 2011 r. - Kodeks wyborczy;
  • Rozporządzenia Ministra Spraw Wewnętrznych i Administracji z dnia 27 lipca 2011 r. w sprawie rejestru wyborców oraz trybu przekazywania przez Rzeczpospolitą Polską innym państwom członkowskim Unii Europejskiej danych zawartych w tym rejestrze.

Wymagane wnioski i dokumenty:

  • wniosek o udostępnienie rejestru wyborców
  • dokument tożsamości (do okazania)