[start]Wydział Środowiska i Rolnictwa Urzędu Miejskiego Wrocławia informuje, że w dniu 5 września 2018 r. weszła w życie ustawa z dnia 20 lipca 2018 r. o zmianie ustawy o odpadach oraz niektórych innych ustaw (Dz. U. z 2018 r. poz. 1592).[koniec] Ustawa wprowadza nowe obowiązki dla podmiotów posiadających decyzje uwzględniające zbieranie lub przetwarzanie odpadów:

  1. W terminie 12 miesięcy od dnia 5 września 2018 r., podmiot posiadający zezwolenie na zbieranie odpadów, zezwolenie na przetwarzanie odpadów, zezwolenie na zbieranie i przetwarzanie odpadów albo pozwolenie na wytwarzanie odpadów uwzględniające zbieranie lub przetwarzanie odpadów, jest obowiązany złożyć wniosek o zmianę posiadanej decyzji. Jeżeli podmiot nie złoży wniosku w tym terminie, zezwolenie na zbieranie odpadów, zezwolenie na przetwarzanie odpadów, zezwolenie na zbieranie i przetwarzanie odpadów albo pozwolenie na wytwarzanie odpadów wygasa w zakresie określenia wymagań dotyczących zbierania lub przetwarzania odpadów.
  2. W terminie 1 roku od dnia 5 września 2018 r. prowadzący instalację, który posiada pozwolenie zintegrowane uwzględniające zbieranie odpadów lub przetwarzanie odpadów, jest obowiązany złożyć wniosek o zmianę tego pozwolenia, w celu dostosowania go do zmienionych przepisów. W przypadku gdy prowadzący instalację nie dopełni tego obowiązku, pozwolenie to wygasa w zakresie gospodarowania odpadami.
  3. W terminie 6 miesięcy od dnia 5 września 2018 r. podmiot posiadający zezwolenie na zbieranie odpadów lub zezwolenie na przetwarzanie odpadów, pozwolenie na wytwarzanie odpadów uwzględniające zbieranie lub przetwarzanie odpadów, prowadzący magazynowanie odpadów lub zarządzający składowiskiem odpadów jest obowiązany spełnić nowe wymagania dotyczące wizyjnego systemu kontroli miejsc magazynowania lub składowania odpadów.