Miejsce złożenia dokumentów/załatwienia sprawy:
Wydział Środowiska i Rolnictwa
ul. W. Bogusławskiego 8, 10
Sekretariat, IV piętro, pok. 403
tel. +48 71 777 91 00

Miejsce odbioru Zaświadczenia – pok. 418 (lub 419)
Wydział Środowiska i Rolnictwa
ul. W. Bogusławskiego 8, 10

Kto może wystąpić z wnioskiem/zainicjować sprawę:

Osoba fizyczna, osoba prawna posiadająca interes prawny w urzędowym potwierdzeniu określonych faktów lub stanu prawnego.

Godziny przyjmowania klientów:
poniedziałek 7:45—15:45
wtorek 7:45—15:45
środa 7:45—15:45
czwartek 7:45—15:45
piątek 7:45—15:45

Opłaty:
Opłata skarbowa za wydanie Zaświadczenia – 17 zł;

W przypadku reprezentowania wnioskodawcy przez pełnomocnika opłata od złożenia dokumentu stwierdzającego udzielenie pełnomocnictwa lub prokury albo jego odpisu, wypisu lub kopii -  17 zł
(z wyłączeniem pełnomocnictwa udzielanego małżonkowi, wstępnemu, zstępnemu lub rodzeństwu, lub gdy mocodawcą jest podmiot zwolniony
z opłaty skarbowej).

Opłatę skarbową należną Gminie Wrocław można wpłacać:

  • w kasie organu lub na konto - PKO Bank Polski S.A. nr 82 1020 5226 0000 6102 0417 7895;
  • w Punktach Obsługi Bankowej;
  • u inkasenta: np. Starostwo Powiatowe we Wrocławiu, ul. T. Kościuszki 131.


Dowód zapłaty należnej opłaty skarbowej należy załączyć do pełnomocnictwa z informacją, jakiej dotyczy sprawy.

Zwolnienie z opłaty skarbowej określa art. 7, natomiast wyłączenie z opłaty skarbowej reguluje art. 2, ustawy z dnia 16 listopada 2006 r. o opłacie skarbowej.

Termin i sposób załatwienia sprawy:

  • Zaświadczenie jest wydane na pisemny wniosek osoby ubiegającej o wydanie zaświadczenia, bez zbędnej zwłoki,w terminie do 7 dni od dnia złożenia kompletnego wniosku.
  • Postępowanie w sprawie wydania zaświadczenia może zakończyć się czynnością materialno-techniczną poprzez wydanie zaświadczenia o treści zgodnej z żądaniem osoby ubiegającej się o jego wydanie albo zaświadczenie o treści odmiennej bądź w formie zaskarżalnego postanowienia poprzez odmowę wydania zaświadczenia


Tryb odwoławczy:

W przypadku odmowy wydania zaświadczenia lub zaświadczenia o treści żądanej przez osobę ubiegającą się o nie, służy zażalenie.

Podstawa prawna:

  • ustawa z dnia 14 czerwca 1960 r. Kodeks postępowania administracyjnego
  • ustawa z dnia 16 listopada 2006 r. o opłacie skarbowej;
  • ustawa z dnia 28 września 1991 r. o lasach
Wymagane wnioski i dokumenty:
  1. Wniosek Strony o wydanie zaświadczenia (wniosek powinien zawierać: Dane identyfikacyjne wnioskodawcy
    - imię, nazwisko/nazwa i adres zamieszkania/siedziby - treść żądania wraz z wykazaniem interesu prawnego czytelny podpis)
  2. Oryginał lub uwierzytelniony, zgodnie z art. 33 § 3 k.p.a. odpis pełnomocnictwa obejmującego umocowanie do reprezentowania wnioskodawcy przed organami administracji publicznej w sprawach administracyjnych – w przypadku reprezentowania przez Pełnomocnika;
  3. Dowód uiszczenia opłaty od udzielonego Pełnomocnictwa lub prokury;
  4. Dowód uiszczenia opłaty od dokonania czynności urzędowej tj. wydania Zaświadczenia;

Uwagi:
Pracownik merytoryczny właściwy do rozpatrzenia sprawy:
  • Wojciech Tarkowski - Spec. ds. leśnictwa i łowiectwa tel. +48 71 777 91 36