Projekt współfinansowany przez Unię Europejską

Cel projektu: Głównym celem projektu jest stworzenie, wdrożenie i przetestowanie innowacyjnej metody przekazującej  kluczowe kompetencje w prowadzeniu nauczania w klasach wielokulturowych. Metodologia będzie oparta na wieloperspektywicznym podejściu do interpretacji dziedzictwa kulturowego.[start] [koniec]

Projekt przyniesie następujące rezultaty:

  1. dostarczy umiejętności ułatwiające tworzenie projektów związanych z dziedzictwem kulturowym opracowanych przez uczniów/studentów jako narzędzie do wspierania integracji migrantów oraz poszanowania wartości europejskich.
  2. nauczyciele w szkołach przetestują w trakcie szkolenia zdobyte umiejętności planowania i wdrażania. Nacisk zostanie położony na obszary dziedzictwa kulturowego charakterystyczne dla społeczności lokalnej.
  3. wytyczne – będą one zawierały zalecenia i instrukcje sposobu realizacji projektu w ramach ścieżki międzyprzedmiotowej w szkołach ponadgimnazjalnych.

 

Działania w projekcie:
Nauczyciele wraz z uczniami opracują zestaw metod i zadań, które pomogą uczniom pogłębić ich przynależność do społeczności lokalnej oraz lepiej zrozumieć dziedzictwo kulturowe w kraju w którym mieszkają.

Grupa docelowa:
uczniowie i nauczyciel szkół ponadgimnazjalnych

Realizator projektu:
IPS Marco Gavio Apicio, Włochy (Beneficjent)

Partnerzy:
Albert-Ludwigs-Universitaet Freiburg, Niemcy
Ce.SFOr. Centro Studi Formazione Orientamento, Włochy
3o GENIKO Lykeio Kerkyras, Grecja
Kastelbergschule Waldkirch, Niemcy
Red Kite Środowisko Ltd, Wielka Brytania
Zespół Szkół nr 6, Polska

Środki finansowe, wysokość dofinansowania: 20124 euro

  • Całkowita wartość projektu: 293 339 euro
  • Kwota dofinansowania: 20 124 euro
  • Wkład Miasta: 0

 

Termin realizacji:

  • Termin rozpoczęcia realizacji projektu: 01.09.2016
  • Termin zakończenia realizacji projektu: 31.08.2018

 

 Szczegółowe informacje na temat projektu można znaleźć na stronie: www.zs6.wroc.pl