Miejsce złożenia dokumentów/załatwienia sprawy:
Wydział Architektury i Budownictwa
Centrum Obsługi Mieszkańca
pl. Nowy Targ 1-8: 

  • przyjmowanie wniosków i podań oraz wydawanie dokumentów:
    parter, sala 1a i 1b  stanowisko 1, 2, 3 i 4,
  • udostępnianie akt - sala 1c  stanowisko 5, 6 i 7.

 

Kto może wystąpić z wnioskiem / zainicjować sprawę:
Wnioskodawcą może być osoba fizyczna, osoba prawna, państwowa i samorządowa jednostka organizacyjna oraz organizacja społeczna. Wnioskodawca może działać przez pełnomocnika, którym może być wyłącznie osoba fizyczna.

Godziny przyjmowania klientów:

  • przyjmowanie korespondencji i wydawanie dokumentów
    - od poniedziałku do piątku w godzinach od 7:45 do 15:15,
  • udostępnianie akt
    - od poniedziałku do piątku w godzinach od 8:00 do 15:00


Uwagi:

Zgłoszenie budowy nie może być przeniesione na nowego inwestora, jeżeli zgłoszenie wygasło.
Zgłoszenie budowy wygasa, jeżeli inwestor nie rozpoczął budowy przed upływem 3 lat od określonego w zgłoszeniu terminu jej rozpoczęcia.
Stronami w postępowaniu są jedynie wnioskodawca i strona, na rzecz której zgłoszenie  przyjęto bez wniesienia sprzeciwu.

Dodatkowe czynności - powiązane procedury:
Wpłata należnej opłaty skarbowej.

Opłaty:

Wysokość opłaty skarbowej wynosi:

  • od przeniesienia zgłoszenia budowy - 90 zł
  • za pełnomocnictwo - 17 zł


Termin i sposób załatwienia sprawy:
Wydanie decyzji następuje  średnio w czasie  - 14 dni, maksymalnie do 30 dni, licząc od dnia dostarczenia wniosku z kompletem materiałów.
Na pisemne żądanie wnioskodawcy istnieje możliwość osobistego odbioru dokumentów w okresie do 3 dni po ich zarejestrowaniu.
Po tym terminie dokumenty będę przekazywane drogą pocztową na adres wskazany we wniosku.
Informacja o aktualnym etapie załatwiania sprawy tel.  +48 71 777 77 77.

Tryb odwoławczy:
Stronom przysługuje odwołanie od decyzji, które powinno być złożone w kancelarii Wydziału Architektury i Budownictwa lub Kancelarii Ogólnej Urzędu Miejskiego, lub nadane na poczcie w terminie 14 dni od dnia jej doręczenia i adresowane "Do Wojewody Dolnośląskiego za pośrednictwem Prezydenta Wrocławia".

Podstawa prawna:

  • Ustawa z dnia 7 lipca 1994 r. – Prawo budowlane.
  • Ustawa z dnia 14 czerwca 1960 r. – Kodeks postępowania administracyjnego.
  • Ustawa z dnia 16 listopada 2006 r. O opłacie skarbowej.


Wymagane wnioski i dokumenty do wglądu:
Wypełniony wniosek o przeniesienie zgłoszenia budowy budynku mieszkalnego, sieci, stacji transformatorowej na rzecz innej osoby wraz załącznikami  - do pobrania poniżej lub w Centrum Obsługi Mieszkańca, pl. Nowy Targ 1-8.

Lista załączników:

  • Oświadczenie o posiadanym prawie do dysponowania nieruchomością na cele budowlane - formularz B-3/O4.
  • Zgoda strony, na rzecz której zgłoszenie zostało przyjęte bez wniesienia sprzeciwu, do przeniesienia jego na rzecz innej osoby.
  • Pełnomocnictwo udzielone osobie fizycznej działającej w imieniu inwestora.
  • Dowód zapłaty opłaty skarbowej.
  • W przypadku wniosku składanego przez osobę prawną proszę podać numer z „Rejestru Przedsiębiorców” Krajowego Rejestru Sądowego.

 



Załączniki:

Uzupełnienie wniosku - druk WAZ-U
Oświadczenie o posiadanym prawie do dysponowania nieruchomością na cele budowlane - druk B-3 (O4)
Wniosek o przeniesienie praw i obowiązków wynikających ze zgłoszenia, wobec którego organ nie wniósł sprzeciwu - druk PB-11