Miejsce złożenia dokumentów/załatwienia sprawy:

Wydział Spraw Obywatelskich
Dział Rejestracji Pojazdów
faks + 48 71 777 78 16

Informacja działu:
tel. + 48 71 777 77 77

  • COM I 
    ul. G. Zapolskiej 4
    złożenie wniosku - parter, sala S 2 stanowiska od 17 do 21
    odbiór tablic – parter, sala S 2 stanowiska od 17 do 21
  • COM II 
    pl. Nowy Targ 1-8
    złożenie wniosku - pokój 14 , stanowiska 6 i 7
    odbiór tablic - stanowiska 6 i 7
  • COM IV
    al. M. Kromera 44
    parter, stanowisko 12
  • COM VI
    ul. Legnicka 58 (CH Magnolia)
    stanowiska od 20 do 22

Kto może wystąpić z wnioskiem/zainicjować sprawę:

Wniosek może złożyć właściciel (w przypadku współwłasności: każdy ze współwłaścicieli, przedkładając pełnomocnictwo albo oświadczenie, iż działa za zgodą większości współwłaścicieli) lub pełnomocnik właściciela/i.

Godziny przyjmowania klientów:

  • COM I
    poniedziałek - piątek 8:00 - 17:15
    od 3 października 2022 r.  8:00 - 15:15
  • COM II
    poniedziałek - piątek 8:00 - 17:15
    od 3 października 2022 r.  8:00 - 15:15 
  • COM III
    poniedziałek - piątek 8:00 - 17:15
    od 3 października 2022 r. 8:00 - 15:15 
  • COM IV
    poniedziałek - piątek 8:00 - 15:15
  •  COM VI
    poniedziałek – piątek 9:00 - 18:00
    soboty w godz. 9:00 -16:00

Uwagi:

Dodatkową tablicę rejestracyjną wydaje się dla pojazdu samochodowego z wyłączeniem motocykla.

Opłaty:

  • opłata za wydanie dodatkowej tablicy rejestracyjnej - 40,00 zł;
  • opłata za wydanie kompletu znaków legalizacyjnych - 12,50 zł;
  • opłata ewidencyjna – 0,50 zł;
  • opłata skarbowa za pełnomocnictwo –17 zł (poza osobami zwolnionymi zgodnie z ustawą o opłacie skarbowej).

Przy dokonywaniu płatności przelewem w  tytule przelewu prosimy o wpisane nr VIN pojazdu.

Opłaty można wnosić wyłącznie kartą płatniczą bezpośrednio przy okienku lub przelewem  na niżej wskazane nr rachunków bankowych:

  • opłata skarbowa PKO BANK POLSKI S.A. nr konta  82 1020 5226 0000 6102 0417 7895
  • opłata komunikacyjna PKO BANK POLSKI S.A.  nr konta 86 1020 5226 0000 6002 0428 8452
  • opłata ewidencyjna PKO BANK POLSKI S.A.  nr konta 60 1020 5226 0000 6102 0417 4702

Termin i sposób załatwienia sprawy:

Wnioski o wydanie tablicy rejestracyjnej dodatkowej (na bagażnik rowerowy) złożone przed godz. 11:00 zostaną przekazane do realizacji do  Producenta Tablic tego samego dnia. Wnioski złożone po godz. 11:00 będą przekazywane do realizacji następnego dnia roboczego. Czas oczekiwania na tablicę rejestracyjną wynosi około 2 dni licząc od przekazania zamówienia do Producenta Tablic.

Tryb odwoławczy:

Nie przysługuje.

Podstawa prawna:

  • Ustawa z dnia 20 czerwca 1997 r. Prawo o ruchu drogowym; 
  • Rozporządzenie Ministra Infrastruktury z dnia 31 sierpnia 2022 r. w sprawie szczegółowych czynności organów w sprawach związanych z dopuszczeniem pojazdu do ruchu oraz wzorów dokumentów w tych sprawach;
  • Rozporządzenie Ministra Infrastruktury z dnia 31 sierpnia 2022 r. w sprawie rejestracji i oznaczania pojazdów, wymagań dla tablic rejestracyjnych oraz wzorów innych dokumentów związanych z rejestracją pojazdów;
  • Ustawa z dnia 16 listopada 2006 r. o opłacie skarbowej;
  • Rozporządzenie Ministra Infrastruktury i Budownictwa z dnia 9 maja 2016 r. sprawie wysokości opłat za wydanie dowodu rejestracyjnego, pozwolenia czasowego, tablic (tablicy) rejestracyjnych i nalepki kontrolnej oraz ich wtórników;
  • Rozporządzenie Ministra Cyfryzacji z dnia 10 lipca 2019 r. w sprawie opłaty ewidencyjnej stanowiącej przychód Funduszu – Centralna Ewidencja Pojazdów i Kierowców;
  • Ustawa z dnia 14 czerwca 1960 r. Kodeks postępowania administracyjnego.

Wymagane wnioski i dokumenty:

  • wniosek o wydanie dodatkowej tablicy rejestracyjnej lub jej wtórnika,
  • dowód uiszczenia opłaty za tablicę rejestracyjną i znaki legalizacyjne,
  • dowód rejestracyjny,
  • dowód osobisty,
  • pełnomocnictwo, jeżeli sprawę załatwia pełnomocnik albo nie stawiają się wszyscy właściciele pojazdu ,
  • w przypadku kradzieży tablic należy przedstawić zaświadczenie wydane przez właściwy organ policji potwierdzające zgłoszenie kradzieży tablicy - tylko w przypadku wymiany na nowe numery rejestracyjne. Jeśli właściciel występuje o wtórnik tablicy z zachowaniem numeru rejestracyjnego, zaświadczenie nie jest konieczne.

Do odbioru tablicy wymagany jest:

  • dowód rejestracyjny,
  • dowód osobisty,
  •  zgodnie z zapisem art. 29 ust. 1 pkt 1 ustawy z dnia 22 maja 2003r. o ubezpieczeniach obowiązkowych, Ubezpieczeniowym Funduszu Gwarancyjnym i Polskim Biurze Ubezpieczycieli Komunikacyjnych (Dz. U. 2003, Nr 124, poz. 1152), posiadacz pojazdu jest obowiązany zawrzeć umowę ubezpieczenia OC najpóźniej w dniu rejestracji pojazdu, z wyjątkiem pojazdów historycznych, ale nie później niż z chwilą wprowadzenia pojazdu do ruchu. Przepisy w/w ustawy, tj. art. 84, 86 i 87 stanowią o tym, że na organach właściwych do rejestracji pojazdów  ciąży obowiązek przeprowadzania kontroli spełnienia obowiązku  zawarcia umowy ubezpieczenia OC, a jeżeli osoba kontrolowana nie zawarła umowy ubezpieczenia , to organ rejestrujący zawiadamia o tym Ubezpieczeniowy Fundusz Gwarancyjny w terminie 14 dni od dnia przeprowadzenia lub zakończenia kontroli,
  • ewentualne pełnomocnictwo do odbioru tablicy.


Załączniki:

Pełnomocnictwo dla firm
Pełnomocnictwo dla osób fizycznych
Wniosek
Oświadczenie - wzór
Szczegółowe informacje dotyczące przetwarzania danych osobowych