[start] [koniec]UWAGA!
W związku z wymogiem używania formularzy deklaracji o dokładnie określonym formacie zwracamy uwagę, iż niektóre drukarki (szczególnie laserowe) mogą drukować formularze w sposób nieprawidłowy, "obcinając" końcowy fragment strony i drukując go na następnej stronie.

Strony formularza muszą zachować oryginalne formatowanie wielkości i kroju czcionek, w związku z powyższym nie można zmieniać formatowania w celu uzyskania wydruku na żądanej ilości stron.

W przypadku braku możliwości poprawnego wydruku formularza, druki można uzyskać w:

  • Wydziale Podatków i Opłat UM Wrocławia, ul. W. Bogusławskiego 8,10, pokój 124, 125, 126 i 203
  • Centrum Obsługi Podatnika przy ul. Kotlarskiej 41
  • Centrum Obsługi Mieszkańca przy pl. Nowy Targ 1-8 i ul. G. Zapolskiej 4

Za powstałe niedogodności przepraszamy.

Proszę pamiętać o bezwzględnym obowiązku posługiwania się nowym oznaczeniem PKD według nowej Polskiej Klasyfikacji Działalności zgodnie z Rozporządzeniem Rady Ministrów z dnia 24.12.2007 r. (Dz.U. nr 251, poz. 1885). 

UWAGA!
Kataster - link do strony internetowej, gdzie można, wpisując adres nieruchomości odszukać identyfikator geodezyjny działki. Do strony logujemy się wpisując (małe litery):
użytkownik - kataster
hasło - kataster
Następnie wybieramy: DALEJ - WYBIERZ DZIAŁKI
Otwiera się strona wyboru (filtr), na której nieruchomości można wyszukiwać po:
- numerze księgi wieczystej,
- arkuszu mapy i numerze działki,
- adresie nieruchomości.
Należy wpisywać tylko jeden rodzaj danych, np. arkusz mapy i numer działki.

Zgodnie z art. 24 ust. 1 ustawy z dnia 29 sierpnia 1997 r. o ochronie danych osobowych  (Dz. U. z 2015 r. poz. 2135, z późn. zm.), informuję, iż:
1) administratorem Pani/Pana danych osobowych jest Gmina Wrocław, pl. Nowy Targ 1-8, 50-141 Wrocław;
2) Pani/Pana dane osobowe przetwarzane będą w celu realizacji ustawowych zadań urzędu;
3) posiada Pani/Pan prawo dostępu do treści swoich danych oraz ich poprawiania;
4) podanie danych osobowych w zakresie wymaganym ustawą z dnia 29 sierpnia 1997 r. Ordynacja podatkowa (Dz. U. z 2015 r. poz. 613,  z późn. zm.) oraz ustawą z dnia 12 stycznia 1991 r. o podatkach i opłatach lokalnych (Dz. U. z 2014 r. poz. 849, z późn. zm.) i przepisami do niej wykonawczymi jest obligatoryjne.

Uwaga!!!
Formularze należy drukować obustronnie

UWAGA! ZMIANY W ZAKRESIE PEŁNOMOCNICTW OD 2016 R.
Informujemy, że od 1 stycznia 2016 r. obowiązują nowe zasady i formularze, na których będzie można udzielić pełnomocnictwa w sprawach podatkowych.

Obecnie pełnomocnictwa: do podpisywania deklaracji składanej w postaci papierowej (druk UPL-1P), szczególne (druk PPS-1) oraz do doręczeń (druk PPD-1) składane są na formularzach określonych przez Ministra Finansów.

Pełnomocnictwa dołączone do akt sprawy przed dniem 1 stycznia 2016 r., a także ich urzędowo poświadczone odpisy oraz uwierzytelnione odpisy, uznaje się za pełnomocnictwa szczególne w rozumieniu art. 138e Ordynacji podatkowej. Wobec  powyższego pełnomocnictwa złożone w latach ubiegłych w sprawach podatku od nieruchomości traktowane będą jak pełnomocnictwa szczególne, udzielone do spraw załatwianych w 2016 r.

Ponadto od 1 lipca 2016 r. wejdą w życie przepisy umożliwiające udzielenie pełnomocnictwa ogólnego, które upoważniać będzie do działania we wszystkich sprawach podatkowych oraz w innych sprawach należących do właściwości organów podatkowych lub organów kontroli skarbowej. Pełnomocnictwo ogólne mocodawca będzie mógł zgłosić w formie elektronicznej do Ministra Finansów – Centralnego Rejestru Pełnomocnictw Ogólnych. Pełnomocnictwo ogólne będzie można również zgłosić za pośrednictwem Centralnej Ewidencji i Informacji o Działalności Gospodarczej. Składanie pełnomocnictw ogólnych (ich zmiana i odwołanie) nie będzie podlegało opłacie skarbowej.

Jednocześnie informujemy, że w przypadku podpisania deklaracji podatkowej przez osobę umocowaną na podstawie pełnomocnictwa złożonego przed 2016 r., wraz z deklaracją na 2016 r. należy złożyć pełnomocnictwo na formularzu ustanowionym przez Ministra Finansów. druk UPL-1P.

ZAWIADOMIENIE O ZMIANIE LUB ODWOŁANIU PEŁNOMOCNICTWA DO PODPISYWANIA DEKLARACJI SKŁADANEJ W POSTACI PAPIEROWEJ
druk OPL-1P

ZAWIADOMIENIE O ZMIANIE / ODWOŁANIU / WYPOWIEDZENIU PEŁNOMOCNICTWA DO DORĘCZEŃ
druk OPD-1

ZAWIADOMIENIE O ZMIANIE / ODWOŁANIU / WYPOWIEDZENIU PEŁNOMOCNICTWA SZCZEGÓLNEGO
druk OPS-1



Załączniki:

Deklaracja na podatek od nieruchomości
Deklaracja na podatek od nieruchomości – część uzupełniająca „A"
Deklaracja na podatek od nieruchomości – część uzupełniająca „B"
Deklaracja na podatek od nieruchomości
Deklaracja na podatek od nieruchomości – część uzupełniająca „A"
Deklaracja na podatek od nieruchomości – część uzupełniająca „B"