• podatek od nieruchomości od osób fizycznych
  • podatek rolny od osób fizycznych
  • podatek leśny od osób fizycznych
  • łączne zobowiązanie pieniężne
  • podatek od środków transportowych od osób fizycznych
  • opłatę z tytułu użytkowania wieczystego gruntu
  • opłatę z tytułu dzierżawy
  • opłatę za bezumowne korzystanie z gruntu bez tytułu prawnego
  • koszty postępowania sądowego i egzekucyjnego

W przyszłości portal ma umożliwić dostęp do większości płatności, m.in. za czynsz czy wywóz śmieci.

Jak działa PLIP?
Informacja o aktualnych zobowiązaniach mieszkańca pobierana jest z systemu finansowo-księgowego miasta. Użytkownik ma możliwość wybrania konkretnej płatności, które chce uregulować za pomocą portalu. Znajdzie tu również informacje o tym, czy w stosunku do nich rozpoczął się proces windykacji.
System PLIP wykorzystuje dane objęte tajemnicą skarbową i zawiera dane osobowe, dlatego musi być odpowiednio zabezpieczony - aby więc skorzystać z portalu, konieczna jest weryfikacja mieszkańca, wymagająca posiadanie profilu na platformie ePUAP i założenie konta w PLIP.

Żeby stworzyć profil na platformie ePUAP, należy:

  1. założyć konto na portalu www.epuap.gov.pl,
  2. złożyć wniosek o utworzenie profilu zaufanego,
  3. w ciągu 14 dni od złożenia wniosku potwierdzić dane w urzędzie skarbowym, oddziale Zakładu Ubezpieczeń Społecznych, urzędzie wojewódzkim lub polskim konsulacie. W programie uczestniczą także niektóre urzędy miast i gmin oraz starostwa powiatowe – już niedługo taki profil będzie można otrzymać także w Urzędzie Miejskim Wrocławia.


Po założeniu profilu zaufanego należy zarejestrować się na Portalu Informacyjno-Płatniczym PLIP. Użytkownik zobowiązany będzie do wyrażenia zgody na przetwarzanie danych osobowych przez Urząd Miasta Wrocławia.

Przejdź do portalu PLIP.