Miejsce złożenia dokumentów/załatwienia sprawy:
Wydział Inżynierii Miejskiej
Zespół ds. Administracyjno-Prawnych
ul. G. Zapolskiej 4
IV piętro, pokój 405

Kto może wystąpić z wnioskiem/zainicjować sprawę:

  • osoba fizyczna nieprowadząca działalności gospodarczej;
  • osoba prawna nieprowadząca działalności gospodarczej;
  • jednostka organizacyjna nieposiadająca osobowości prawnej i nieprowadząca działalności gospodarczej,


Godziny przyjmowania klientów:
poniedziałek 7:45—15:45
wtorek 7:45—15:45
środa 7:45—15:45
czwartek 7:45—15:45
piątek 7:45—15:45

Uwagi:
Zespół ds. Administracyjno-Prawnych rozpatruje sprawy dotyczące: opłat dodatkowych za nieuprawniony postój pojazdu (bez ważnego biletu lub po upływie czasu parkowania wskazanego na wykupionym bilecie) w strefie płatnego parkowania, opłat z tytułu zajęcia pasa drogowego oraz kar za zajęcie pasa drogowego bez zezwolenia zarządcy drogi. 

Strona jest zobowiązana do samodzielnego określenia rodzaju wnioskowanej ulgi oraz wskazania jej podstawy (numer decyzji, zawiadomienia, upomnienia lub tytułu wykonawczego).

Rodzaje ulg o jakie można się ubiegać:

  • odroczenie terminu płatności (we wniosku strona musi wskazać datę, do której ma nastąpić odroczenie);
  • rozłożenie zapłaty  na raty (we wniosku strona musi wskazać: ilość, wysokość i termin uiszczania rat);
  • umorzenie w całości lub w części (strona musi określić kwotę zobowiązania, którego umorzenia żąda). 

Udzielanie ulg na wniosek strony możliwe jest w przypadkach uzasadnionych ważnym interesem strony lub interesem publicznym i podejmowane jest w ramach uznania administracyjnego. 

Opłaty:
Bez opłat

Termin i sposób załatwienia sprawy:
Po wpływie wniosku jest on badany pod względem formalnym. W przypadku, gdy wniosek nie spełnia wymagań formalnych, wnioskodawca jest wzywany do uzupełnienia braków formalnych wniosku w ciągu 7 dni od doręczenia wezwania, pod rygorem pozostawienia sprawy bez rozpoznania. Wniosek spełniający wymagania formalne, zawierający szczegółowe uzasadnienie żądania, jest rozpatrywany po względem merytorycznym. Z uwagi na to, że instytucja udzielenia ulgi ma charakter wyjątkowy organ bada całokształt sytuacji majątkowej, finansowej i rodzinnej strony, osiągane przez nią dochody i ponoszone wydatki oraz możliwość zarobkowania w celu zdobycia środków na utrzymanie.  Z uwagi na to, strona w trybie art. 50 k.p.a. i art. 54 k.p.a jest wzywana do przedstawienia i uzupełnienia informacji, dotyczących sytuacji materialnej i rodzinnej oraz przedstawienia dowodów na poparcie swoich twierdzeń oraz do wypełnienia druku oświadczenia o stanie majątkowym.

Sprawa jest rozstrzygana indywidualnie w drodze decyzji administracyjnej lub innej formie określonej przez kodeks postępowania administracyjnego (postanowienie lub zawiadomienie o pozostawieniu sprawy bez rozpoznania).

Sprawy z wniosków o udzielenie ulg załatwiane są nie później niż w ciągu miesiąca, a w sprawach szczególnie skomplikowanych – nie później niż w ciągu dwóch miesięcy, przy czym, z uwagi na skomplikowany charakter postępowania dowodowego, termin ten może ulec przedłużeniu (art. 36 § 1kodeksu postępowania administracyjnego).

Tryb odwoławczy:

  • zgodnie z art. 127 kodeksu postępowania administracyjnego od decyzji służy stronie odwołanie do Samorządowego Kolegium Odwoławczego we Wrocławiu za pośrednictwem Prezydenta Wrocławia;
  • zgodnie z art. 141 kodeksu postępowania administracyjnego na postanowienie organu służy stronie zażalenie do Samorządowego Kolegium Odwoławczego we Wrocławiu za pośrednictwem Prezydenta Wrocławia.

 

Podstawa prawna:

 

Wymagane wnioski i dokumenty:

  • wniosek

Ponadto wskazane jest przedstawienie następujących dokumentów:

  • zeznania o wysokości osiągniętego dochodu w roku podatkowym 2014
  • zaświadczeń o dochodach własnych i osób pozostających we wspólnym gospodarstwie domowym (odpowiednio: aktualne zaświadczenie z zakładu pracy, decyzja ZUS o przyznaniu renty/emerytury, zaświadczenie z Powiatowego Urzędu Pracy lub inne dokumenty potwierdzające wysokość otrzymywanych przychodów np. potwierdzenie przelewu bankowego, wyciąg z konta)
  • rachunków opłat eksploatacyjnych za mieszkanie, lokal
  • orzeczeń o przyznanej pomocy materialnej
  • opisu innych posiadanych zaległości
  • podania innych okoliczności faktycznych (np. zdarzenia losowe) wpływające na sytuację strony
  • innych danych uzasadniających udzielenie wnioskowanej ulgi
  • orzeczenie o stopniu niepełnosprawności wraz z kodem przyczyny jej powstania – w wypadku występowania takiego orzeczenia


Załączniki:

Oświadczenie o stanie majątkowym