Miejsce złożenia dokumentów/załatwienia sprawy:

  • COM I
    ul. G. Zapolskiej 4
    okienka 8-15
    tel. +48 71 777 91 47
  • COM II
    pl. Nowy Targ 1-8
    okienka 1- 4, 6
    tel. +48 71 777 91 46
  • COM IV
    al. M. Kromera 44
    okienka 3 - 5
    tel. +48 71 777 93 48, 777 84 72, 777 84 76

 

Kto może wystąpić z wnioskiem / zainicjować sprawę:
Organ administracji publicznej wydaje zaświadczenie na wniosek zainteresowanej osoby złożony w formie pisemnej lub w formie dokumentu elektronicznego przy wykorzystaniu środków komunikacji elektronicznej, na zasadach określonych w ustawie z dnia 17 lutego 2005 r. o informatyzacji podmiotów realizujących zadania publiczne.

Wniosek można złożyć w następującej formie:

  • osobiście w Centrach Obsługi Mieszkańców,
  • listownie przez operatora pocztowego,
  • za pomocą środków komunikacji elektronicznej - platformy ePUAP.

 


Godziny przyjmowania klientów:

  • COM I i COM II 
    poniedziałek 8:00–17:15
    wtorek 8:00–17:15
    środa 8:00–17:15
    czwartek 8:00–17:15
    piątek 8:00–17:15
  • COM IV
    poniedziałek 8:00—15:15
    wtorek 8:00—15:15
    środa 8:00—15:15
    czwartek 8:00—15:15
    piątek 8:00—15:15


Opłaty:

  • za wydanie zaświadczenia np. o zameldowaniu, wymeldowaniu, braku osób zameldowanych w lokalu- 17 zł,
  • za udzielenie pełnomocnictwa - 17 zł,
  • za tłumaczenie urzędowe zaświadczenia – 17 zł


Zwolnienia z opłaty skarbowej za wydanie zaświadczenia określa ustawa z dnia 16 listopada 2006r. o opłacie skarbowej.

Zwolnione z opłaty skarbowej jest  złożenie do sprawy dokumentu stwierdzającego udzielenie pełnomocnictwa udzielonego małżonkowi, wstępnemu, zstępnemu lub rodzeństwu.

Opłaty można dokonać w Punktach Obsługi Bankowej lub bezgotówkowo na rachunek bankowy: Gmina Wrocław PKO BANK POLSKI S.A. nr konta  82 1020 5226 0000 6102 0417 7895

Płatność dokonaną z zagranicy przelewem bankowym międzynarodowym należy wpłacić na konto:
Gmina Wrocław
kod Swift (BIC) BPKOPLPW
IBAN PL 82 1020 5226 0000 6102 0417 7895

Płatności za tłumaczenie urzędowe zaświadczenia można dokonać :

  • gotówką lub kartą płatniczą w kasach znajdujących się na parterze budynku urzędu:
  • przelewem na konto : 
    Gmina Wrocław, pl. Nowy Targ 1-8 50-141 Wrocław 
    PKO Bank Polski S.A. 86 1020 5226 0000 6002 0428 8452  podając w tytule przelewu rodzaj dokumentu za który została uiszczona opłata i kogo ten dokument dotyczy (np. tłumaczenie urzędowe zaświadczenia Jana Nowaka).

 

Płatność dokonaną z zagranicy przelewem bankowym międzynarodowym należy wpłacić na konto:
Gmina Wrocław
kod Swift (BIC) BPKOPLPW
IBAN PL 86 1020 5226 0000 6002 0428 8452

Termin i sposób załatwienia sprawy:
Zaświadczenie powinno być wydane bez zbędnej zwłoki, nie później jednak niż w terminie siedmiu dni.

Tryb odwoławczy:
Nie przysługuje

Podstawa prawna:

  • Ustawa z dnia 29 sierpnia 1997 r. o ochronie danych osobowych (Dz. U. z 2018 r., poz. 1000);
  • Ustawa z dnia 24 września 2010 r. o ewidencji ludności (t.j. Dz.U. z 2019 r., poz. 1937);
  • Ustawa z dnia 14 czerwca 1960 r. Kodeks postępowania administracyjnego (t.j. Dz.U. z 2018 r., poz. 2096);
  • Ustawa z dnia 16 listopada 2006 r. o opłacie skarbowej (t.j. Dz. U. z 2019 r., poz. 1000 z późn.zm.);
  • Ustawa z dnia 17 lutego 2005 r. o informatyzacji działalności podmiotów realizujących zadania publiczne (Dz. U. z 2017 r., poz. 570);
  • Ustawa z dnia 4 kwietnia 2019r. o przedkładaniu niektórych dokumentów urzędowych w państwach członkowskich Unii Europejskiej (Dz. U. 2019r., poz. 860)


Wymagane wnioski i dokumenty:

  • wniosek o wydanie zaświadczenia
  • dowód osobisty lub paszport
  • w przypadku zaświadczenia, że w lokalu nikt nie jest zameldowany - do wglądu dokument potwierdzający tytuł prawny do lokalu* (tylko w przypadku, gdy właściciel nie był zameldowany w tym lokalu)
    * oryginał dokumentu do wglądu tj. w szczególności umowa cywilnoprawna, odpis z księgi wieczystej albo wyciąg z działów I i II księgi wieczystej, decyzja administracyjna lub orzeczenie sądu


W przypadku ubiegania się o tłumaczenie urzędowe zaświadczenia o zameldowaniu na pobyt stały lub zaświadczenia o zameldowaniu na pobyt czasowy:

  • wniosek
  • dowód osobisty lub paszport
  • oryginał pełnomocnictwa lub urzędowo poświadczony odpis pełnomocnictwa, jeżeli wnioskodawca działa przez pełnomocnika
  • oryginał dowodu uiszczenia opłaty lub wydruk (skan wydruku)  przelewu bankowego.


Załączniki:

Pełnomocnictwo
Wzór pełnomocnictwa
Wniosek o wydanie zaświadczenia
Wzór wypełnionego wniosku
Wniosek_o wydanie wielojęzycznego formularza tłumaczenia urzędowego
Informacje dotyczące przetwarzania danych osobowych