Rejestr Danych Kontaktowych
Miejsce złożenia dokumentów/załatwienia sprawy:
Wniosek można złożyć w urzędzie gminy, który ma dostęp do Rejestru Danych Kontaktowych – niezależnie od miejsca zameldowania.
We Wrocławiu wniosek można złożyć:
- osobiście w:
- COM I
ul. G. Zapolskiej 4
okienka 8-15
tel. +48 71 777 91 47 - COM II
pl. Nowy Targ 1-8
okienka 1- 4, 6
tel. +48 71 777 91 46 - COM IV
al. M. Kromera 44
okienka 3 - 5
tel. +48 71 777 93 48, 777 84 72, 777 84 76 - Urząd Stanu Cywilnego we Wrocławiu
ul. P. Włodkowica 20
parter budynku
- COM I
- za pomocą środków komunikacji elektronicznej – za pośrednictwem profilu zaufanego lub e-dowodu. Pozwalają one potwierdzić tożsamość wnioskodawcy (do logowania się za pośrednictwem e-dowodu potrzebna jest skrzynka ePUAP).
Dane można samodzielnie potwierdzić poprzez strony:
- https://www.gov.pl/web/gov/potwierdz-swoje-dane-kontaktowe-w-rejestrze-danych-kontaktowych-rdk
- https://www.gov.pl/web/gov/skorzystaj-z-rejestru-danych-kontaktowych-rdk
Kto może wystąpić z wnioskiem / zainicjować sprawę:
Każdy, kto spełnia poniższe warunki:
- ma nadany numer PESEL,
- jest osobą pełnoletnią i posiadającą pełną zdolność do czynności prawnych.
Godziny przyjmowania klientów:
- COM I i COM II
poniedziałek - piątek 8:00 - 15:15 - COM IV
poniedziałek - piątek 8:00 - 15:15 - USC
poniedziałek - piątek 8:00 - 16:15
Opłaty:
Bez opłat
Termin i sposób załatwienia sprawy:
Przekazanie/aktualizację/usunięcie danych kontaktowych , tak aby stały się one dostępne w Rejestrze Danych Kontaktowych następuje od razu po ich potwierdzeniu kodem przez urzędnika. Jeśli dane maja być usunięte – zostaną one usunięte natychmiast (nie otrzymujemy żadnego kodu potwierdzającego).
Tryb odwoławczy:
Nie przysługuje
Podstawa prawna:
Ustawa z dnia 17 lutego 2005 r. o informatyzacji działalności podmiotów realizujących zadania publiczne/ Wymagane wnioski i dokumenty:
- wniosek o przekazanie/aktualizację/usunięcie danych kontaktowych w rejestrze danych kontaktowych , bądź wpisanie lub zmiana danych kontaktowych na dowolnym formularzu urzędowym, który zawiera sekcję RDK,
- dowód osobisty lub paszport,
- telefon lub tablet albo inne tego typu urządzenie, na które za pośrednictwem SMS-a lub e-maila zostaną wysłane kody do potwierdzenia danych – jeśli dane w RDK potwierdzane są przy urzędniku.