Program usuwania azbestu i wyrobów zawierających azbest z terenu miasta Wrocławia w 2014 roku
Dofinansowano ze środków Narodowego Funduszu Ochrony Środowiska i Gospodarki Wodnej
oraz Wojewódzkiego Funduszu Ochrony Środowiska i Gospodarki Wodnej we Wrocławiu
Umowa o dofinansowanie:
Umowa nr 270/D/OZ/WR/2014 z dnia 30 października 2014 r.
Cel projektu:
Głównym celem projektu jest poprawa jakości powietrza we Wrocławiu poprzez zmniejszenie stężenia pyłu azbestowego i jednocześnie zmniejszenie ryzyka zachorowań na choroby układu oddechowego.
Celem szczegółowym jest zorganizowanie usuwania wyrobów zawierających azbest z terenu Wrocławia. Prace polegające na usuwaniu azbestu wykonuje firma wyłoniona przez Gminę w postępowaniu przetargowym.
Przedmiot projektu:
Usunięcie z terenu miasta łącznie 274,270 ton wyrobów azbestowych. Prace zrealizowano na łącznie 58 obiektach i nieruchomościach, w tym 2 nieruchomościach Gminy Wrocław, 34 obiektach i nieruchomościach osób fizycznych, 19 obiektach spółdzielni i wspólnot mieszkaniowych oraz 3 obiektach pozostałych osób prawnych (przedsiębiorców, uczelni).
Środki finansowe, wysokość dofinansowania:
- Całkowita wartość projektu: 315 200,96 PLN
- Kwota dofinansowania w formie dotacji z NFOŚiGW i WFOŚiGW we Wrocławiu:180 879,63 PLN
Termin realizacji:
Zadanie zostało zrealizowane w terminie od 16.04.2014 r. do 30.09.2014 r.
Szczegółowe informacje na temat możliwości ubiegania się o dofinansowanie ze środków WFOŚiGW we Wrocławiu można znaleźć na stronach internetowych:
Wojewódzkiego Funduszu Ochrony Środowiska i Gospodarki Wodnej we Wrocławiu