Program usuwania azbestu i wyrobów zawierających azbest z terenu miasta Wrocławia w 2017 roku
Dofinansowano ze środków Narodowego Funduszu Ochrony Środowiska i Gospodarki Wodnej oraz Wojewódzkiego Funduszu Ochrony Środowiska i Gospodarki Wodnej we Wrocławiu
Umowa o dofinansowanie:
Umowa dotacji nr 299/D/OZ/WR/2017 z dnia 24 października 2017 r.
Cel projektu:
Głównym celem projektu jest poprawa jakości powietrza we Wrocławiu poprzez zmniejszenie stężenia pyłu azbestowego i jednocześnie zmniejszenie ryzyka zachorowań na choroby układu oddechowego.
Celem szczegółowym jest zorganizowanie usuwania wyrobów zawierających azbest z terenu Wrocławia. Prace polegające na usuwaniu azbestu wykonuje firma wyłoniona przez Gminę w postępowaniu przetargowym.
Przedmiot projektu:
Usunięcie z terenu miasta łącznie 46,563 ton wyrobów azbestowych.
Prace zrealizowano na łącznie 44 obiektach i nieruchomościach, w tym:
- 3 nieruchomościach Gminy Wrocław,
- 33 nieruchomościach osób fizycznych,
- 8 obiektach wspólnoty mieszkaniowej.
Środki finansowe, wysokość dofinansowania:
- Całkowita wartość projektu: 37 213,15 PLN
- Kwota dofinansowania w formie dotacji z NFOŚiGW i WFOŚiGW we Wrocławiu: 31 631,17 PLN
Termin realizacji:
Zadanie zostało zrealizowane w terminie od 15.05.2017 r. do 15.09.2017 r.
Szczegółowe informacje na temat możliwości ubiegania się o dofinansowanie ze środków WFOŚiGW we Wrocławiu można znaleźć na stronach internetowych Wojewódzkiego Funduszu Ochrony Środowiska i Gospodarki Wodnej we Wrocławiu http://www.fos.wroc.pl/