Program usuwania azbestu i wyrobów zawierających azbest z terenu miasta Wrocławia w 2015 roku
Dofinansowano ze środków Narodowego Funduszu Ochrony Środowiska i Gospodarki Wodnej
oraz Wojewódzkiego Funduszu Ochrony Środowiska i Gospodarki Wodnej we Wrocławiu
Umowa o dofinansowanie:
Umowa nr251/D/OZ/WR/2015 z dnia 21 października 2015 r.
Cel projektu:
Głównym celem projektu jest poprawa jakości powietrza we Wrocławiu poprzez zmniejszenie stężenia pyłu azbestowego i jednocześnie zmniejszenie ryzyka zachorowań na choroby układu oddechowego.
Celem szczegółowym jest zorganizowanie usuwania wyrobów zawierających azbest z terenu Wrocławia. Prace polegające na usuwaniu azbestu wykonuje firma wyłoniona przez Gminę w postępowaniu przetargowym.
Przedmiot projektu:
Usunięcie z terenu miasta łącznie 181,995 ton wyrobów azbestowych. Prace zrealizowano na łącznie 74 obiektach i nieruchomościach, w tym 2 nieruchomościach Gminy Wrocław, 67 obiektach i nieruchomościach osób fizycznych, 1 obiekcie wspólnoty mieszkaniowej oraz 4 obiektach pozostałych osób prawnych (przedsiębiorców).
Środki finansowe, wysokość dofinansowania:
- Całkowita wartość projektu: 100 909,16 PLN
- Kwota dofinansowania w formie dotacji z NFOŚiGW i WFOŚiGW we Wrocławiu: 85 772,78 PLN
Termin realizacji:
Zadanie zostało zrealizowane w terminie od 19.05.2015 r. do 30.09.2015 r.
Szczegółowe informacje na temat możliwości ubiegania się o dofinansowanie ze środków WFOŚiGW we Wrocławiu można znaleźć na stronie internetowej Wojewódzkiego Funduszu Ochrony Środowiska i Gospodarki Wodnej we Wrocławiu