Używamy plików cookies, aby ułatwić Ci korzystanie z naszego serwisu oraz do celów statystycznych. Jeśli nie blokujesz tych plików, to zgadzasz się na ich użycie oraz zapisanie w pamięci urządzenia. Pamiętaj, że możesz samodzielnie zarządzać cookies, zmieniając ustawienia przeglądarki. Więcej informacji w naszej polityce prywatności.

Kontakt

Urząd Miejski Wrocławia
50-141 Wrocław, pl. Nowy Targ 1-8
tel. +48 71 777 77 77, faks +48 71 777 86 55
e-mail: kum@um.wroc.pl

Zasady i godziny obsługi Klientów

Adres do e-doręczeń: AE:PL-95179-82549-VVTFT-27

Skrytka UMW na ePUAP-ie: /umwroclaw/SkrytkaESP

NIP 896-10-03-529 REGON 001094670 Identyfikator gminy TERYT: 026401 1

Strona internetowa Wrocławia: www.wroclaw.pl

Mosty

logo Gimnazjum nr 18  im. Armii Krajowej, logo Eea grants, Logo Norway grants, Logo Funduszu stypendialnego i szkoleniowego

Projekt realizowany jest przy wsparciu udzielonym przez Islandię, Liechtenstein i Norwegię, poprzez dofinansowanie ze środków Mechanizmu Finansowego Europejskiego Obszaru Gospodarczego oraz Norweskiego Mechanizmu  Finansowego w ramach  Funduszu  Stypendialnego  i Szkoleniowego.

Od  1  października  2008  roku  wrocławskie  Gimnazjum  nr  18  im.  Armii Krajowej  realizuje  projekt  „Mosty” w  partnerstwie  ze  szkołą  w  Lyngdal z Norwegii.

Wysokość dofinansowania:

  • Wysokość  dofinansowania  wynosi  106  648  złotych,  zaś  
    • wkład  własny  18 410 złotych.
  • Całkowity budżet projektu wynosi 125 058 złotych.

Projekt zakończy się 30 września 2010 roku.

Charakterystyka Projektu:

Projekt „Mosty”promuje mobilnośćuczniów, rozwijanie współpracy międzynarodowej, wymianę doświadczeń pomiędzy partnerskimi szkołami oraz poprawę jakości kształcenia.
Obie szkoły – polska i norweska – zgodnie z tytułem projektuzbudują mosty: dosłownie – poprzez rysunki i konstrukcję modeli,oraz w przenośni – poprzez poznanie kultury, tradycji, podstaw języka zwalczanie ksenofobii, kształtowanie tolerancji i wzajemnego szacunku.
Budowanie mostów będzie miało charakter interdyscyplinarny, obejmując plastykę, technikę, fizykę, matematykę, języki ojczyste (literatura), język angielski (komunikacja), historię.
Projekt „Mosty” daje szanse uczniom zagrożonym marginalizacją społeczną – pomaga poznać zarówno własny region, jak i zagranicę poszerza horyzonty, uczy komunikacji i wspólnej pracy z rówieśnikami, stymuluje zdolności i uczy wiary we własny sukces

Uczniowie Gimnazjum nr 18 z Wrocławia dzięki projektowi „Mosty” mają możliwość nawiązania bezpośredniego dialogu z partnerami-rówieśnikami z Norwegii – zwłaszcza podczas realizacji prac plastycznych we Wrocławiu i konstrukcyjnych w Lyngdal. Również kadra pedagogiczna obu szkół dokonuje wymiany pomysłów, opinii oraz wyników swojej pracy porównuje programy i metody nauczania. Podczas realizacji „Mostów”silny nacisk położony jest na kształtowanie obrazu Europy jako społeczeństwa wielokulturowego i wielonarodowego.

Współpraca gimnazjum z Wrocławia ze szkołą w Lyngdal datuje się na początek roku 2007. Projekt „Mosty” narodził się w maju 2008 roku podczas wizyty wrocławskich uczniów i nauczycieli w Lyngdal i był kolejnym krokiem wkierunku trwałej i ścisłej współpracy szkół i społeczności, w których te szkoły funkcjonują.

Podział obowiązków:

W projekcie strona polska odpowiada za jego koordynację, zarządzanie finansami, utrzymanie komunikacji, przygotowanie pobytu uczniów i nauczycieli z Lyngdal we Wrocławiu (maj 2009 r.).
Strona norweska wspomaga Gimnazjum nr 18 z Wrocławia, odpowiada za budowę oraz aktualizację strony internetowej, będzie gospodarzem wymiany międzyszkolnej (maj 2010 r.).

Podczas realizacji „Mostów” stosowane są nowoczesne metody i formy pracy, jednocześnie atrakcyjne dla uczniów: praca w grupach/praca w parach (kształcenie kompetencji porozumiewania się, planowanie, tworzenie materiałów informacyjnych, prezentacja, itp.), zajęcia w terenie (zbieranie informacji, dokumentacja), wykłady, warsztaty i pokazy (rozwój
kompetencji matematycznych i naukowo-technicznych), metoda problemowa (od wyboru modelu i materiałów, poprzez kalkulację kosztów, po projektowanie i budowę), komunikacja poprzez eTwinning (platforma TwinSpace) oraz bezpośrednia, z wykorzystaniem języków obcych (także poprzez komunikator Skype), wspólne zwiedzanie miast i regionów, kreowanie ekspresji kulturowej.

Przebieg Projektu:

  • Opracowanie szczegółowego planu działania przez obie szkoły (m.in. nabór uczniów z kaŜdej szkoły do udziału w projekcie,
    przygotowanie scenariuszy zajęć).
  • Odnowienie rejestracji partnerstwa eTwinning przez wrocławskie Gimnazjum nr 18.
  • Budowa strony internetowej partnerstwa przez AA umgdonsskole z Lyngdal.
  • Realizacja zajęć o tematyce związanej z mostami przez obie szkoły, m.in. przygotowanie zawartości strony internetowej.
  • Zajęcia terenowe Gimnazjum nr 18 – inwentaryzacja wrocławskich mostów i wiaduktów, opracowanie spacerownika wrocławskiego szlakiem najciekawszych, najstarszych lub najmniejszych/największych mostów.
  • Kształcenie umiejętności stosowania róŜnych technik z dziedziny sztuk plastycznych (m.in. szkic węglem, akwarela, tempera, grafika, obraz olejny, rysunek na szkle), prace w plenerze uczniów obu szkół.
  • Przygotowanie przez Gimnazjum nr 18 wizyty 15 uczniów i 2 nauczycieli ze szkoły norweskiej we Wrocławiu.
  • Od 7 maja 2009 roku do 14 maja 2009 roku – wizyta norweskiego partnera projektu we wrocławskiej szkole (m.in. wycieczka z przewodnikiem po Dolnym Śląsku – Góry Stołowe, Kotlina Kłodzka, zwiedzanie Wrocławia, plener plastyczny i wybór najlepszych prac do albumu).
  • 12 maja 2009 – święto patrona wrocławskiej szkoły – Armii Krajowej – spotkanie z kombatantami, przedstawicielami władz samorządowych i edukacyjnych, mediami.
  • Stałe aktualizacje utworzonej strony internetowej.
  • Opracowanie szczegółowego planu działania przez obie szkoły na drugi rok wspólnej pracy w projekcie (m.in. przygotowanie scenariuszy zajęć i wybór materiałów źródłowych).
  • Opracowanie elektronicznej wersji albumu prac z wystawy we Wrocławiu.
  • Realizacja zajęć przez obie szkoły o tematyce związanej z mostami, przygotowanie materiałów informacyjnych na stronę internetową i prezentacji PowerPoint.
  • Zajęcia terenowe – inwentaryzacja kamiennego mostu w okolicy Lyngdal, przygotowanie szczegółowej dokumentacji do budowy modelu przez AA umgdonsskole z Lyngdal.
  • Poznanie przez uczniów obu szkół technik modelarskich – teoretyczne i praktyczne przygotowanie do konstruowania modeli mostów.
  • Przygotowanie przez szkołę w Lyngdal wizyty 15 uczniów i 2 nauczycieli oraz dyrektora z wrocławskiego Gimnazjum nr 18.
  • Od 3 maja 2010 roku do 10 maja 2010 roku – wizyta wrocławskiego partnera projektu w Norwegii (m.in. zajęcia w terenie oraz budowanie modeli mostów, przygotowanie materiałów do albumu i organizacja wystawy, zbieranie opinii na temat pracy w projekcie i rezultatów, wycieczki: Oslo, Bergen, Stavanger).
  • Opracowanie elektronicznej wersji albumu prac konstrukcyjnych ze zdjęciami modeli na róŜnych etapach realizacji.
  • Opracowanie wyników ankiet oraz przygotowanie sprawozdania z realizacji projektu.

Planowane rezultaty:

  • strona internetowa partnerstwa z informacjami o projekcie, materiałami zdjęciowymi i filmowymi dokumentującymi pracę uczniów i nauczycieli obu szkół,
  • katalog scenariuszy lekcji i zajęć pozalekcyjnych, w którym uwzględnione zostaną plany lekcji związanych z tematyką mostów, realizowane na wszystkich przedmiotach wraz z wyborem materiałów pomocniczych do wykorzystania,
  • prezentacje multimedialne dotyczące działań projektowych do wykorzystania jako materiał informacyjny i marketingowy,
  • galeria obrazów w Gimnazjum nr 18 prezentująca prace plastyczne – efekt pleneru we Wrocławiu i na Dolnym Śląsku oraz album najciekawszych prac,
  • wystawa modeli mostów, efekt wspólnej pracy w czasie pobytu w Lyngdal, album etapów budowy i efektu końcowego.

Wpływ rezultatów na grupę docelową, sektor, potencjalnych użytkowników, system edukacji i praktyki kształcenia:

  • Uczniowie – m.in. wykorzystanie języka angielskiego jako narzędzia komunikacji między ludźmi, zdobycie umiejętności: planowania, decydowania, odpowiedzialnego wykonywania zadań, wzmocnienie poczucia własnej wartości, budowanie zaufania do własnych umiejętności i możliwości, dzielenie się doświadczeniami, pomoc innym członkom grupy, poszerzanie horyzontów, poznanie uczniów z innych krajów i nawiązanie przyjaźni.
  • Nauczyciele – zwiększenie umiejętności ICT, poprawa znajomości języków obcych, poznanie sposobów pracy z uczniami w systemie edukacyjnym Norwegii/Polski, wykorzystanie dobrych przykładów praktyki pedagogicznej, realizacja postulatu aktywnego uczestnictwa ucznia w procesie edukacji.
  • Szkoła – wzbogacenie oferty edukacyjnej szkoły, wzbogacenie tradycyjnie stosowanych metod współpracy z otoczeniem, efektywne wykorzystanie komputera i Internetu, zastosowanie nowych form promocji szkoły.
  • Środowisko lokalne – uzyskanie profesjonalnej grupy nauczycieli, która potrafi sprostać wyzwaniom nowoczesnej edukacji, wykształcenie dużej grupy młodzieży lepiej przygotowanej do kolejnych etapów edukacji oraz życia w wielokulturowym społeczeństwie informacyjnym.

Powiadom znajomego