Używamy plików cookies, aby ułatwić Ci korzystanie z naszego serwisu oraz do celów statystycznych. Jeśli nie blokujesz tych plików, to zgadzasz się na ich użycie oraz zapisanie w pamięci urządzenia. Pamiętaj, że możesz samodzielnie zarządzać cookies, zmieniając ustawienia przeglądarki. Więcej informacji w naszej polityce prywatności.

Kontakt

Urząd Miejski Wrocławia
50-141 Wrocław, pl. Nowy Targ 1-8
tel. +48 71 777 77 77, faks +48 71 777 86 55
e-mail: kum@um.wroc.pl

Zasady i godziny obsługi Klientów

Adres do e-doręczeń: AE:PL-95179-82549-VVTFT-27

Skrytka UMW na ePUAP-ie: /umwroclaw/SkrytkaESP

NIP 896-10-03-529 REGON 001094670 Identyfikator gminy TERYT: 026401 1

Strona internetowa Wrocławia: www.wroclaw.pl

Zameldowanie decyzją administracyjną na pobyt stały i czasowy

Miejsce złożenia dokumentów/załatwienia sprawy:

Wydział Spraw Obywatelskich
Dział Ewidencji Ludności - Postępowania Administracyjne
ul. G. Zapolskiej 4

  • Fabryczna 
    II piętro, pok. 240
    tel. +48 71 777 76 44
  • Śródmieście 
    II piętro, pok. 241
    tel. +48 71 777 79 33
  • Stare Miasto, Krzyki
    II piętro, pok. 242
    tel. +48 71 777 79 28
  • Psie Pole, Krzyki 
    II piętro, pok. 243
    tel. +48 71 777 79 43

Kto może wystąpić z wnioskiem / zainicjować sprawę:

  • osoba, która nie może zameldować się na podstawie tytułu prawnego do lokalu (np. nie posiada umowy najmu lokalu),
  • osoba, która nie ma możliwości uzyskania podpisu właściciela lokalu na formularzu meldunkowym, potwierdzającego zamieszkiwanie tej osoby pod danym adresem.

Godziny przyjmowania klientów:

poniedziałek - piątek 7:45 - 15:15

Opłaty:

  • za pełnomocnictwo, gdy strona działa przez pełnomocnika - 17 zł (oprócz pełnomocnictwa udzielanego małżonkowi, wstępnemu, zstępnemu lub rodzeństwu)

Opłatę można uiścić w Oddziałach Obsługi Bankowej lub na rachunek bankowy: Gmina Wrocław PKO BANK POLSKI S.A. 82 1020 5226 0000 6102 0417 7895

Termin i sposób załatwienia sprawy:

Po złożeniu wymaganych dokumentów przeprowadzone zostanie postępowanie administracyjne. W toku tego postępowania mogą zostać przesłuchane strony (w tym wnioskodawca) i świadkowie oraz przeprowadzone oględziny lokalu.

Po przeprowadzeniu postępowania administracyjnego zostanie wydana decyzja.

Załatwienie sprawy powinno nastąpić nie później niż w ciągu miesiąca, a sprawy szczególnie skomplikowanej - nie później niż w ciągu dwóch miesięcy od dnia wszczęcia postępowania.

Tryb odwoławczy:

Odwołanie od decyzji administracyjnej wnosi się do Wojewody Dolnośląskiego w terminie 14 dni od dnia doręczenia decyzji – za pośrednictwem Prezydenta Wrocławia.

Podstawa prawna:

  • Ustawa z dnia 24 września 2010 r. o ewidencji ludności;
  • Ustawa z dnia 14 czerwca 1960 r. Kodeks postępowania administracyjnego;
  • Ustawa z dnia 16 listopada 2006r. o opłacie skarbowej.

Wymagane wnioski i dokumenty:

  • podanie,
  • wypełniony formularz „zgłoszenie pobytu stałego” lub „zgłoszenie pobytu czasowego”,
  • pełnomocnictwo i potwierdzenie wniesienia opłaty za udzielenie pełnomocnictwa (jeśli strona działa przez pełnomocnika).

Załączniki

Powiadom znajomego