Przeniesienie decyzji o ustaleniu warunków zabudowy na rzecz innej osoby
Wersja strony w formacie XMLKategoria sprawy | zagospodarowanie przestrzenne |
---|---|
E - usługa | tak |
Komórka odpowiedzialna | Wydział Planowania Przestrzennego |
Informacja |
Informacje na temat zasad i godzin obsługi Klientów zamieszczone są na stronie: Organizacja pracy Urzędu (https://bip.um.wroc.pl/artykul/376/51282/organizacja-pracy-urzedu). |
Miejsce złożenia dokumentów/załatwienia sprawy:
Wniosek można złożyć:
- elektronicznie za pośrednictwem e-usługi Przeniesienie decyzji o ustaleniu warunków zabudowy na rzecz innej osoby
(https://e-urzadmiejskiwroclawia.um.wroc.pl/apply/2?w=WPL) - elektronicznie za pośrednictwem platformy e-PUAP (https://epuap.gov.pl/wps/portal),
- w formie papierowej nadać na poczcie lub złożyć
- w kancelarii Wydziału Architektury i Zabytków
pl. Nowy Targ 1-8, parter, sala 1a i 1b, stanowisko 1, 2, 3 i 4. - w sekretariacie Wydziału Planowania Przestrzennego
ul. Świdnicka 53, IV piętro, pok. 404 - w Kancelarii Ogólnej UMW
pl. Nowy Targ 1-8, parter, pok.5 - w Fili Kancelarii UMW
ul. G. Zapolskiej 4, parter, sala nr 4, stanowiska 6 i 7
- w kancelarii Wydziału Architektury i Zabytków
Kto może wystąpić z wnioskiem/zainicjować sprawę:
Wnioskodawcą może być osoba fizyczna, osoba prawna, państwowa i samorządowa jednostka organizacyjna oraz organizacja społeczna.
Wnioskodawca może działać przez pełnomocnika, którym może być wyłącznie osoba fizyczna.
Godziny przyjmowania klientów:
- przyjmowanie korespondencji i wydawanie dokumentów - od poniedziałku do piątku w godzinach od 7:45 do 15:15,
- udostępnianie akt - od poniedziałku do piątku w godzinach od 8:00 do 15:00
Z aktami w przedmiotowej sprawie można zapoznać się w Wydziale Architektury i Zabytków Urzędu Miejskiego Wrocławia, pl. Nowy Targ 1-8, parter, sala 1c w godz. 8.00 – 15.00.
Ze względów organizacyjnych należy uprzednio zawiadomić pracownika Wydziału - z co najmniej jednodniowym wyprzedzeniem, o potrzebie zapewnienia dostępu do akt sprawy - tel. +48 71 777 80 58, co usprawni realizację przysługującego stronie uprawnienia.
W razie szczegółowych pytań związanych z prowadzonym postępowaniem, informacji udzieli pracownik merytoryczny prowadzący sprawę, wyłącznie w miejscu udostępniania akt.
Uwagi:
Decyzja przenoszona jest "w całości". Stronami w postępowaniu o przeniesienie decyzji są jedynie wnioskodawca i strona, na rzecz której została wydana pierwotna decyzja.
Dodatkowe czynności - powiązane procedury:
Uzupełnienia wniosku można dokonać elektronicznie za pośrednictwem e-usługi Uzupełnienie wniosku (https://e-urzadmiejskiwroclawia.um.wroc.pl/apply/18?w=WPL) lub w formie papierowej zgodnie z informacjami zawartymi w Poradniku Klienta (https://bip.um.wroc.pl/sprawa-do-zalatwienia/66624/uzupelnienie-wniosku)
Wycofać wniosek można elektronicznie za pośrednictwem e-usługi Wycofanie wniosku (https://e-urzadmiejskiwroclawia.um.wroc.pl/apply/17?w=WPL) lub w formie papierowej zgodnie z informacjami zawartymi w Poradniku Klienta (https://bip.um.wroc.pl/sprawa-do-zalatwienia/66625/wycofanie-wniosku)
Wpłata należnej opłaty skarbowej (https://bip.um.wroc.pl/contents/content/327/8799)
Opłaty:
Wysokość opłaty skarbowej wynosi:
- za przeniesienie decyzji o warunkach zabudowy - 56 zł
- za pełnomocnictwo - 17 zł
Termin i sposób załatwienia sprawy:
Elektronicznie za pośrednictwem e-usługi Status sprawy (https://e-urzadmiejskiwroclawia.um.wroc.pl/apply/1?goToSearch=true&w=WPL)
Wydanie decyzji następuje, średnio w czasie nie dłuższym niż - 30 dni, maksymalnie do 2 miesięcy, licząc od dnia dostarczenia wniosku z kompletem materiałów.
Na pisemne żądanie wnioskodawcy istnieje możliwość osobistego odbioru dokumentów w okresie do 3 dni po ich zarejestrowaniu.
Osobisty odbiór dokumentów wyłącznie w Centrum Obsługi Mieszkańca, pl. Nowy Targ 1-8.
Po tym terminie dokumenty będę przekazywane drogą pocztową na adres wskazany we wniosku.
Informacja o aktualnym etapie załatwiania sprawy tel. +48 71 777 72 51.
Tryb odwoławczy:
Stronom przysługuje odwołanie od decyzji, które powinno być złożone w kancelarii Wydziału Architektury i Zabytków, pl. Nowy Targ 1-8, lub sekretariacie Wydziału Planowania Przestrzennego, lub Kancelarii Ogólnej Urzędu Miejskiego, lub nadane na poczcie w terminie 14 dni od dnia jej doręczenia i adresowane "Do Samorządowego Kolegium Odwoławczego Wrocławia za pośrednictwem Prezydenta Wrocławia".
Zażalenie można złożyć:
- elektronicznie korzystając z e-usługi Zażalenia na postanowienie (https://e-urzadmiejskiwroclawia.um.wroc.pl/apply/16?w=WPL),
- elektronicznie za pośrednictwem platformy e-PUAP (https://epuap.gov.pl/wps/portal) wybierając odpowiedni rodzaj pisma, w tym przypadku będzie to „pismo ogólne",
- w formie papierowej w kancelarii Wydziału Architektury i Zabytków, lub sekretariacie Wydziału Planowania Przestrzennego, lub Kancelarii Ogólnej Urzędu Miejskiego, lub nadać na poczcie zgodnie z informacjami zawartymi w Poradniku Klienta (https://bip.um.wroc.pl/sprawa-do-zalatwienia/66636/zazalenie-na-postanowienie).
Odwołanie można złożyć:
- elektronicznie korzystając z e-usługi Odwołanie od decyzji (https://e-urzadmiejskiwroclawia.um.wroc.pl/apply/19?w=WPL),
elektronicznie za pośrednictwem platformy e-PUAP (https://epuap.gov.pl/wps/portal) wybierając odpowiedni rodzaj pisma, w tym przypadku będzie to „pismo ogólne", - w formie papierowej w kancelarii Wydziału Architektury i Zabytków, lub w sekretariacie Wydziału Planowania przestrzennego, lub Kancelarii Ogólnej Urzędu Miejskiego, lub nadać na poczcie zgodnie z informacjami zawartymi w Poradniku Klienta (https://bip.um.wroc.pl/sprawa-do-zalatwienia/66635/odwolanie-od-decyzji).
Podstawa prawna:
- Ustawa z dnia 27 marca 2003 r. O planowaniu i zagospodarowaniu przestrzennym.
- Ustawa z dnia 14 czerwca 1960 r. - Kodeks postępowania administracyjnego.
- Ustawa z dnia 16 listopada 2006 r. O opłacie skarbowej.
Wymagane wnioski i dokumenty do wglądu:
- wniosek wraz z załącznikami:
- zgoda strony, na rzecz której decyzja została wydana, do przeniesienia tej decyzji na rzecz innej osoby;
- oświadczenie wnioskodawcy o przyjęciu wszystkich warunków zawartych w tej decyzji;
- pełnomocnictwo udzielone osobie fizycznej działającej w imieniu inwestora;
- dowód zapłaty opłaty skarbowej.
W przypadku wniosku składanego przez osobę prawną należy podać numer z „Rejestru Przedsiębiorców” Krajowego Rejestru Sądowego.
Druk dostępne jest również w Centrum Obsługi Mieszkańca, pl. Nowy Targ 1-8.