Używamy plików cookies, aby ułatwić Ci korzystanie z naszego serwisu oraz do celów statystycznych. Jeśli nie blokujesz tych plików, to zgadzasz się na ich użycie oraz zapisanie w pamięci urządzenia. Pamiętaj, że możesz samodzielnie zarządzać cookies, zmieniając ustawienia przeglądarki. Więcej informacji w naszej polityce prywatności.

Kontakt

Urząd Miejski Wrocławia
50-141 Wrocław, pl. Nowy Targ 1-8
tel. +48 71 777 77 77, faks +48 71 777 86 55
e-mail: kum@um.wroc.pl

Zasady i godziny obsługi Klientów

Adres do e-doręczeń: AE:PL-95179-82549-VVTFT-27

Skrytka UMW na ePUAP-ie: /umwroclaw/SkrytkaESP

NIP 896-10-03-529 REGON 001094670 Identyfikator gminy TERYT: 026401 1

Strona internetowa Wrocławia: www.wroclaw.pl

Przeniesienie decyzji o ustaleniu warunków zabudowy na rzecz innej osoby

Wersja strony w formacie XML
Szczegóły
Kategoria sprawy zagospodarowanie przestrzenne
E - usługa tak
Komórka odpowiedzialna Wydział Planowania Przestrzennego
Informacja

Miejsce złożenia dokumentów/załatwienia sprawy:

Wniosek można złożyć:

  • elektronicznie za pośrednictwem e-usługi Przeniesienie decyzji o ustaleniu warunków zabudowy na rzecz innej osoby
    (https://e-urzadmiejskiwroclawia.um.wroc.pl/apply/2?w=WPL)
  • elektronicznie za pośrednictwem platformy e-PUAP (https://epuap.gov.pl/wps/portal),
  • w formie papierowej nadać na poczcie lub złożyć
    • w kancelarii Wydziału Architektury i Zabytków
      pl. Nowy Targ 1-8, parter,  sala 1a i 1b, stanowisko 1, 2, 3 i 4.
    • w sekretariacie Wydziału Planowania Przestrzennego 
      ul. Świdnicka 53, IV piętro, pok. 404
    • w Kancelarii Ogólnej UMW
      pl. Nowy Targ 1-8, parter, pok.5
    • w Fili Kancelarii UMW
      ul. G. Zapolskiej 4, parter, sala nr 4, stanowiska 6 i 7

Kto może wystąpić z wnioskiem/zainicjować sprawę:

Wnioskodawcą może być osoba fizyczna, osoba prawna, państwowa i samorządowa jednostka organizacyjna oraz organizacja społeczna.

Wnioskodawca może działać przez pełnomocnika, którym może być wyłącznie osoba fizyczna.

Godziny przyjmowania klientów:

  • przyjmowanie korespondencji i wydawanie dokumentów - od poniedziałku do piątku w godzinach od 7:45 do 15:15,
  • udostępnianie akt - od poniedziałku do piątku w godzinach od 8:00 do 15:00

Z aktami w przedmiotowej sprawie można zapoznać się w Wydziale Architektury i Zabytków Urzędu Miejskiego Wrocławia, pl. Nowy Targ 1-8, parter, sala 1c w godz. 8.00 – 15.00.

Ze względów organizacyjnych należy uprzednio zawiadomić pracownika Wydziału - z co najmniej  jednodniowym wyprzedzeniem, o potrzebie zapewnienia dostępu do akt sprawy - tel. +48 71 777 80 58, co usprawni realizację przysługującego stronie uprawnienia.

W razie szczegółowych pytań związanych z prowadzonym postępowaniem, informacji udzieli pracownik merytoryczny prowadzący sprawę, wyłącznie w miejscu udostępniania akt.

Uwagi:

Decyzja przenoszona jest "w całości". Stronami w postępowaniu o przeniesienie decyzji są jedynie wnioskodawca i strona, na rzecz której została wydana pierwotna decyzja.

Dodatkowe czynności - powiązane procedury:

Uzupełnienia wniosku można dokonać elektronicznie za pośrednictwem e-usługi Uzupełnienie wniosku (https://e-urzadmiejskiwroclawia.um.wroc.pl/apply/18?w=WPL) lub w formie papierowej zgodnie z informacjami zawartymi w Poradniku Klienta (https://bip.um.wroc.pl/sprawa-do-zalatwienia/66624/uzupelnienie-wniosku)

Wycofać wniosek można elektronicznie za pośrednictwem e-usługi Wycofanie wniosku (https://e-urzadmiejskiwroclawia.um.wroc.pl/apply/17?w=WPL)  lub w formie papierowej zgodnie z informacjami zawartymi w Poradniku Klienta (https://bip.um.wroc.pl/sprawa-do-zalatwienia/66625/wycofanie-wniosku)

Wpłata należnej opłaty skarbowej (https://bip.um.wroc.pl/contents/content/327/8799)

Opłaty:

Wysokość opłaty skarbowej wynosi:

  • za przeniesienie decyzji o warunkach zabudowy - 56 zł
  • za pełnomocnictwo - 17 zł

Termin i sposób załatwienia sprawy:

Elektronicznie za pośrednictwem e-usługi Status sprawy (https://e-urzadmiejskiwroclawia.um.wroc.pl/apply/1?goToSearch=true&w=WPL)

Wydanie decyzji następuje, średnio w czasie nie dłuższym niż - 30 dni, maksymalnie do 2 miesięcy, licząc od dnia dostarczenia wniosku z kompletem materiałów.

Na pisemne żądanie wnioskodawcy istnieje możliwość osobistego odbioru dokumentów w okresie do 3 dni po ich zarejestrowaniu.

Osobisty odbiór dokumentów wyłącznie w Centrum Obsługi Mieszkańca, pl. Nowy Targ 1-8.
Po tym terminie dokumenty będę przekazywane drogą pocztową na adres wskazany we wniosku.

Informacja o aktualnym etapie załatwiania sprawy tel.  +48 71 777 72 51.

Tryb odwoławczy:

Stronom przysługuje odwołanie od decyzji, które powinno być złożone w kancelarii Wydziału Architektury i Zabytków, pl. Nowy Targ 1-8, lub sekretariacie Wydziału Planowania Przestrzennego, lub Kancelarii Ogólnej Urzędu Miejskiego,  lub nadane na poczcie w terminie 14 dni od dnia jej doręczenia i adresowane "Do Samorządowego Kolegium Odwoławczego Wrocławia za pośrednictwem Prezydenta Wrocławia".

Zażalenie można złożyć:

  • elektronicznie korzystając z e-usługi Zażalenia na postanowienie (https://e-urzadmiejskiwroclawia.um.wroc.pl/apply/16?w=WPL),
  • elektronicznie za pośrednictwem platformy e-PUAP (https://epuap.gov.pl/wps/portal) wybierając odpowiedni rodzaj pisma, w tym przypadku będzie to „pismo ogólne",
  • w formie papierowej w kancelarii Wydziału Architektury i Zabytków, lub sekretariacie Wydziału Planowania Przestrzennego, lub Kancelarii Ogólnej Urzędu Miejskiego, lub nadać na poczcie zgodnie z informacjami zawartymi w Poradniku Klienta (https://bip.um.wroc.pl/sprawa-do-zalatwienia/66636/zazalenie-na-postanowienie).

Odwołanie można złożyć:

  • elektronicznie korzystając z e-usługi Odwołanie od decyzji (https://e-urzadmiejskiwroclawia.um.wroc.pl/apply/19?w=WPL),
    elektronicznie za pośrednictwem platformy e-PUAP (https://epuap.gov.pl/wps/portal) wybierając odpowiedni rodzaj pisma, w tym przypadku będzie to „pismo ogólne",
  • w formie papierowej w kancelarii Wydziału Architektury i Zabytków, lub w sekretariacie Wydziału Planowania przestrzennego, lub Kancelarii Ogólnej Urzędu Miejskiego, lub nadać na poczcie zgodnie z informacjami zawartymi w Poradniku Klienta (https://bip.um.wroc.pl/sprawa-do-zalatwienia/66635/odwolanie-od-decyzji).

Podstawa prawna:

  • Ustawa z dnia 27 marca 2003 r. O planowaniu i zagospodarowaniu przestrzennym.
  • Ustawa z dnia 14 czerwca 1960 r. - Kodeks postępowania administracyjnego.
  • Ustawa z dnia 16 listopada 2006 r. O opłacie skarbowej.

Wymagane wnioski i dokumenty do wglądu:

  • wniosek wraz z załącznikami:
    • zgoda strony, na rzecz której decyzja została wydana, do przeniesienia tej decyzji na rzecz innej osoby;
    • oświadczenie wnioskodawcy o przyjęciu wszystkich warunków zawartych w tej decyzji;
    • pełnomocnictwo udzielone osobie fizycznej działającej w imieniu inwestora;
    • dowód zapłaty opłaty skarbowej.

W przypadku wniosku składanego przez osobę prawną należy podać numer z „Rejestru Przedsiębiorców” Krajowego Rejestru Sądowego.

Druk dostępne jest również w Centrum Obsługi Mieszkańca, pl. Nowy Targ 1-8.

Załączniki

Powiadom znajomego