Zintegrowany System Transportu Szynowego w Aglomeracji i we Wrocławiu – Etap III A

Nr umowy o dofinansowanie:
POIS.06.01.00-00-0026/16-04 z dnia 23.12.2020 r.
Źródło finansowania:
Oś priorytetowa VI Rozwój niskoemisyjnego transportu zbiorowego w miastach Działanie 6.1 Rozwój publicznego transportu zbiorowego w miastach Program Operacyjny Infrastruktura i Środowisko 2014 - 2020
Opis projektu:
Głównym celem Projektu jest zwiększenie wykorzystania niskoemisyjnego transportu miejskiego w zachodnich i południowo – wschodnich obszarach miejskich Wrocławia. Realizacja celu głównego będzie możliwa do osiągnięcia dzięki wyznaczeniu korelujących z nim celów szczegółowych oraz odpowiedniego zakresu zadań. Do celów szczegółowych Projektu zaliczyć można:
- zmniejszenie zatłoczenia motoryzacyjnego,
- poprawę płynności ruchu,
- poprawę bezpieczeństwa pasażerów, pieszych i rowerzystów,
- ograniczenie negatywnego wpływu transportu na środowisko naturalne.
Zakres projektu obejmuje realizację dwóch zadań dotyczących budowy nowych odcinków trasy tramwajowej:
Zadanie 1 – Budowa trasy tramwajowej w ul. Hubskiej na odcinku od ul. Glinianej do ul. Dyrekcyjnej we Wrocławiu o długości 0,9 km. W ramach zadania nr 1 wykonano:
- budowę torowiska tramwajowego w osi jezdni ul. Hubskiej o długości 0,9 km wraz z rozjazdami i niezbędną infrastrukturą techniczną: przystankami, siecią trakcyjną, oświetleniem przystanków, tablicami. Dokonano także przebudowy istniejącego torowiska w ul. Pułaskiego na odcinku od ul. Hubskiej do ul. Małachowskiego. Nowe torowisko stanowi kontynuację istniejącej trasy tramwajowej,
- przebudowę układu drogowego ulicy Hubskiej (od ul. Glinianej do ul. Dyrekcyjnej) w zakresie niezbędnym dla funkcjonowania nowej drogi po wybudowaniu torowiska, w tym m.in.: budowy i przebudowy chodników, przejść dla pieszych, dróg i przejazdów rowerowych, oświetlenia ulicznego, odwodnienia, etc.;
- rozbudowę systemu sterowania ruchem ITS w tym m.in. instalację tablic DIP i innych urządzeń włączonych do poszczególnych podsystemów ITS.
Zadanie 2 – Budowa trasy tramwajowej wzdłuż ul. Popowickiej – Starogroblowej – Długiej (od ul. Milenijnej do ul. Jagiełły) o długości 3,8 km. W ramach zadania inwestycyjnego nr 2 zostanie wykonany następujący zakres prac:
- budowa linii tramwajowej wzdłuż Popowickiej – Starogroblowej – Długiej we Wrocławiu (od ul. Milenijnej do ul. W. Jagiełły) wraz z rozjazdami oraz niezbędną infrastrukturą techniczną, tj. przystankami, siecią trakcyjną, sygnalizacją świetlną, tablicami informacyjnymi, oświetleniem przystanków itp. oraz budowa stacji prostownikowej „Szczepin” i rozbudowa istniejących stacji prostownikowych „Milenijna”,
- przebudowa układu drogowego w zakresie niezbędnym dla funkcjonowania nowej trasy po wybudowaniu linii tramwajowej, w tym m.in.: przebudowa nawierzchni jezdni, budowa chodników, przejść dla pieszych, dróg i przejazdów rowerowych, miejsc postojowych, ekranów akustycznych oświetlenia ulicznego, odwonienia, etc.,
- przebudowa budynku przy ul. Długiej 49 we Wrocławiu i elementów zagospodarowania terenu kolidujących z budową trasy tramwajowej,
- rozbudowa sieci kanalizacji tramwajowej MTKK.
Środki finansowe, wysokość dofinansowania, zgodnie z umową o dofinansowanie
- Całkowita wartość projektu: 279 995 639,75 PLN
- Dofinansowanie: 113 950 694,34 PLN
- Wkład Miasta: 166 044 945,41 PLN
Jednostka Gminy zaangażowana w realizację projektu: Wrocławskie Inwestycje Sp. z o.o. (http://www.wi.wroc.pl/).
Szczegółowe informacje na temat możliwości ubiegania się o dofinansowanie znajdują się na stronie Programu Operacyjnego Infrastruktura i Środowisko można znaleźć na stronie internetowej (https://www.pois.gov.pl/)
.
Mechanizm zgłaszania potencjalnych nieprawidłowości lub nadużyć finansowych w wykorzystaniu środków unijnych w ramach Programu Infrastruktura i Środowisko. (http://www.pois.gov.pl/strony/zglaszanie-nieprawidlowosci/).