Słowa mają moc – wyrównywanie szans edukacyjnych uczniów szkół ponadgimnazjalnych poprzez podnoszenie kompetencji kluczowych niezbędnych na rynku pracy

Projekt współfinansowany przez Unię Europejską RPO WD 2014-2020 10.2.2 ZIT WroF
Cel projektu:
przeszkolenie młodzieży w zakresie efektywnej komunikacji i prezentacji – kompetencji miękkiej inspirowanej mowami biznesowymi praktykowanymi przez start upy przy pozyskiwaniu inwestora, a przydatnymi młodzieży ponadgimnazjalnej podczas egzaminu maturalnego i/lub rozmów z pracodawcami/inwestorami. Szkoła nie jest niestety w stanie zapewnić szkolenia w tym zakresie na odpowiednio wysokim poziomie. Lub może inaczej – mało placówek jest w stanie to zrobić.
Z umiejętności efektywnej, skutecznej komunikacji i prezentacji uczniowie skorzystają w bliskiej perspektywie czasowej – na maturze. Będzie im ona przydatna podczas rozmów z pracodawcami, ale także w przypadku innej drogi życia – gdy zdecydują się na założenie własnej działalności gospodarczej.
Po realizacji projektu:
uczeń potrafi zaprezentować własne idee, analizować problemy, jasno, zwięźle i przekonująco formułować komunikaty.
Kompetencje te będą przydatne w życiu i pracy zawodowej, również podczas matury ustnej, ulepszą komunikację z nauczycielami, rówieśnikami, rodzicami.
Działania w projekcie:
- spotkanie z dyrektorami i wyłonienie koordynatora projektu na terenie szkoły
- spotkania informacyjne na terenie szkół – przedstawienie celów
- rekrutacja uczestników przez komisje rekrutacyjną powołaną przez dyrektora szkoły we współpracy z liderem projektu BRG
- spotkanie inaugurujące projekt dla uczestników ze wszystkich szkół
- cykl warsztatów tematycznych po 3 godz. lekcyjne na terenie szkoły, łącznie 7 warsztatów w każdej szkole, w trakcie których oprócz pozyskiwania wiedzy merytorycznej uczniowie będą również pracować nad realną prezentacją postawionych przed nimi zagadnień
- spotkaniach z przedsiębiorcami, 2 w każdej szkole dla wszystkich uczniów (lokalni przedsiębiorcy związani zawodowo z kierunkiem szkoły, którzy odnieśli sukces, będą mówić o tym, czego musieli się nauczyć i co zmienić w sposobie komunikacji, aby pozyskać inwestora, znaleźć i utrzymać klienta, stworzyć zgrany zespół, etc.)
- podsumowanie dla uczestników ze wszystkich szkół – wydanie certyfikatów, ankiety, prezentacje wykonanych projektów
- film podsumowujący projekt do celów edukacyjnych, promocja projektu, informacja.
Grupa docelowa:
Projekt skierowany jest do 13 wrocławskich szkół osiągających wyniki w nauczaniu poniżej średniej wojewódzkiej.
Realizacja przewidziana na 2 lata (dwie edycje), każdorazowo w ramach roku szkolnego będzie uczestniczyć 11 lub 12 szkół.
- I edycja: x 2017 – V 2018
- II edycja X 2018 – V 2019
Grupy uczniów uczestniczących w projekcie będą rekrutowane z klas I, II i III szkół ponadpodstawowych (licea, technika).
Łącznie z projektu skorzysta: 390 uczniów (30 uczniów z każdej szkoły)
Realizator projektu:
Gmina Wrocław
Biuro Rozwoju Gospodarczego,
ul. G. Zapolskiej 4;
Biuro projektu: pokój 117, I piętro
Środki finansowe, wysokość dofinansowania:
- Całkowita wartość projektu: 607 370,15 PLN
- Kwota dofinansowania: 577 001,63
- Wkład Miasta: 30 368,15 PLN
Termin realizacji:
- Termin rozpoczęcia realizacji projektu: 01.10.2017
- Termin zakończenia realizacji projektu: 31.05.2019
Szczegółowe informacje na temat projektu można znaleźć na stronie .
https://www.wroclaw.pl/biznes/slowa-maja-moc
Kontakt:
Biuro Rozwoju Gospodarczego,
ul. G. Zapolskiej 4, pokój 117
tel. 71/777 76 86