Jarmark Bożonarodzeniowy 2022
Zaproszenie dla dolnośląskich rzemieślników oraz wrocławskich organizacji pozarządowych, podmiotów ekonomii społecznej, a także uczestników Sieci Dziedzictwa Kulinarnego Dolnego Śląska oraz Smaków Dolnego Śląska do zaprezentowania swojej oferty na Jarmarku Bożonarodzeniowym 2022.
- Oferty mogą składać:
- rzemieślnicy/rękodzielnicy prowadzący działalność gospodarczą na terenie Dolnego Śląska, uczestnicy Sieci Dziedzictwa Kulinarnego Dolnego Śląska oraz Smaków Dolnego Śląska
- organizacje pozarządowe/podmioty ekonomii społecznej, których działalność statutowa wspiera osoby defaworyzowane (tj. osoby bezrobotne, bezdomne, uzależnione od alkoholu, narkotyków i innych środków odurzających, z niepełnosprawnością psychiczną lub fizyczną, zwalnianych z zakładów karnych, uchodźców realizujących indywidualny program integracji itp.).
- Czas trwania Strefy Lokalnie i Społecznie na Wrocławskim Jarmarku Bożonarodzeniowym od 18 listopada do 23 grudnia 2022 roku, w godzinach 10:00 – 21:00.
- Organizacjom/podmiotom zostanie udostępnionych maksymalnie 6 domków w strefie „Wrocław Społecznie i Lokalnie”.
- Czas korzystania z miejsca to 1 termin wskazany w karcie zgłoszenia (do pobrania), przy czym w jednym domku mogą znajdować się 2 rotacyjne miejsca wystawiennicze, co oznacza jednoczesne wystawianie się 2 organizacji/podmiotów. Wskazany przez podmiot w karcie zgłoszenia termin nie powoduje jego automatycznej rezerwacji. Ostateczne przydzielenie terminu nastąpi po rozpatrzeniu przez BRG wszystkich zgłoszeń.
- Z rotacyjnego miejsca wystawienniczego można skorzystać w następujących terminach:
- termin I (18.11.2022 – 23.11.2022)
- termin II (24.11.2022 – 30.12.2022)
- termin III (01.12.2022 – 07.12.2022)
- termin IV (08.12.2022 – 14.12.2022)
- termin V (15.12.2022 – 23.12.2022)
- Rotacyjne miejsca wystawiennicze udostępnione są nieodpłatnie, ale każdy wystawca zobowiązany jest wpłacić kaucję w wysokości 500 zł za cały okres wystawienniczy, niezależnie od ilości dni; kwota jest niezależna od tego, czy w domku jest jeden wystawca czy dwóch; w wypadku niedotrzymania warunków umowy przez organizację/podmiot z kaucji będzie potrącana kwota 100 zł za każdy dzień niedotrzymania warunków umowy (np. niedotrzymanie godzin otwarcia domku itp.).
- Organizacja/podmiot wybrana/y do korzystania z rotacyjnego miejsca wystawienniczego odpowiada za wszelkie czynności związane z prowadzeniem sprzedaży i obsługi podczas trwania Jarmarku.
- Organizacja/podmiot zobowiązana/y jest oznakować swoje stoisko informacją obejmującą nazwę i rodzaj działalności oraz logo (o ile posiada). Sposób oznakowania i zamocowania należy uzgodnić z Organizatorem Jarmarku; nie może on uszkodzić domku.
- Domki z rotacyjnymi miejscami wystawienniczymi mają oświetlenie wewnątrz oraz oświetlenie dekoracyjne na zewnątrz.
- Każdy domek ma przydzieloną standardową moc 2-3 kW (min.2 kW), jeśli wystawca potrzebowałby więcej, musi to ująć w ofercie i uzgodnić z Organizatorem. Za energię elektryczną wystawca wnosi opłatę na podstawie odczytu z licznika (2,50 zł netto plus 23 % VAT/1kWh).
- O wyborze organizacji/podmiotu zdecyduje kolejność zgłoszeń oraz atrakcyjność oferty. Preferowane będą oferty wpisujące się w charakter świąt Bożego Narodzenia, szczególnie – w przypadku organizacji pozarządowych i podmiotów ekonomii społecznej – produkty wykonane przez podopiecznych wystawiającej się organizacji.
- Wykluczeniu ze sprzedaży podlegają wyroby alkoholowe. Dopuszcza się możliwość sprzedaży produktów spożywczych w opakowaniach jednorazowych; organizacja/podmiot musi mieć wymagane zezwolenia i spełniać określone prawem normy związane ze sprzedażą ww. produktów. Oferta może być wyłącznie uzupełniającą do głównej oferty organizacji/podmiotu.
- Prowadząc sprzedaż, uczestnik jarmarku jest zobowiązany do stosowania jednorazowych naczyń np. kubków, talerzy, sztućców, słomek wykonanych wyłącznie z papieru, drewna lub tworzyw biodegradowalnych, (nie wyklucza to stosowania opakowań i naczyń wielokrotnego użytku udostępnianych za pobraniem kaucji). Sprzedający jest zobowiązany do niewprowadzania do obiegu bezpłatnych „foliówek” i pakowania towaru wyłącznie w papier, lub torby wykonane z papieru czy tworzyw biodegradowalnych,
- Zgłoszenia przyjmuje Biuro Rozwoju Gospodarczego Urzędu Miejskiego Wrocławia, informacja tel. 71 777 75 46.
- Umowa zostanie podpisana z Organizatorem Jarmarku Bożonarodzeniowego.
- Załączniki do pobrania: regulamin porządkowy, regulamin Jarmarku Bożonarodzeniowego 2021, regulamin użytkowania domków Jarmarki Polskie, karta zgłoszenia.
Prosimy pamiętać, że sprzedaż odbywa się w okresie zimowym – w zróżnicowanej temperaturze, a praca Państwa odbywać się będzie cały dzień na świeżym powietrzu.
Wypełnione karty zgłoszenia oraz zgodę na przetwarzanie danych osobowych należy przesłać do dnia 24 października 2022 do godz.15:00 na adres: brg@um.wroc.pl