Używamy plików cookies, aby ułatwić Ci korzystanie z naszego serwisu oraz do celów statystycznych. Jeśli nie blokujesz tych plików, to zgadzasz się na ich użycie oraz zapisanie w pamięci urządzenia. Pamiętaj, że możesz samodzielnie zarządzać cookies, zmieniając ustawienia przeglądarki. Więcej informacji w naszej polityce prywatności.

Kontakt

Urząd Miejski Wrocławia
50-141 Wrocław, pl. Nowy Targ 1-8
tel. +48 71 777 77 77, faks +48 71 777 86 55
e-mail: kum@um.wroc.pl

Zasady i godziny obsługi Klientów

Adres do e-doręczeń: AE:PL-95179-82549-VVTFT-27

Skrytka UMW na ePUAP-ie: /umwroclaw/SkrytkaESP

NIP 896-10-03-529 REGON 001094670 Identyfikator gminy TERYT: 026401 1

Strona internetowa Wrocławia: www.wroclaw.pl

Budowa Północnej Obwodnicy Śródmiejskiej we Wrocławiu – Etap I

Projekt współfinansowany przez Unię Europejskią ze środków Funduszu Spójności
w ramach Programu Infrastruktura i Środowisko

Nr projektu: 
POIS.06.01.00-00-008/09

Nr umowy o dofinansowanie: 
POIS.06.01.00-00-008/09-00 z dnia 20.09.2010r.

Cel projektu:
Budowa Obwodnicy Śródmiejskiej Wrocławia, tj. na odcinku od ul. Osobowickiej do ul. Żmigrodzkiej. Cała inwestycja zlokalizowana jest na terenie Gminy Miejskiej Wrocław w województwie dolnośląskim. Projektowy odcinek obwodnicy jest ulicą klasy GP, długość analizowanego odcinka wynosi około 4190 m. Obwodnica Śródmiejska jest jednym z najistotniejszych elementów sieci drogowej Wrocławia. Jej istnienie ma strategiczne znaczenie dla miasta. Zrealizowanie jej w pełnym zakresie diametralnie zmieni warunki ruchu w obszarze leżącym wewnątrz obwodnicy, uwalniając centrum miasta od ciężkiego ruchu tranzytowego (prowadzonego drogami krajowymi przez centrum) i częściowo od tranzytu międzydzielnicowego.  Po zrealizowaniu inwestycji uzyska się odciążenie układu komunikacyjnego w śródmieściu Wrocławia wyprowadzenie miejskiego ruchu średnicowego z centrum miasta a co z tym idzie zmniejszenie uciążliwości związanych ze wzmożonym ruchem samochodowym dla mieszkańców. Znacznemu skróceniu ulegnie czas podróży pomiędzy dzielnicami południowymi a północnymi. Skróceniu ulegnie również dojazd z dzielnic południowo wschodnich miasta na Stadion EURO 2012. Most Milenijny zostanie dociążony ruchem proporcjonalnym do swojej przepustowości. Przeciążona ulica Osobowicka - odbywa się po niej ruch z Mostu Milenijnego - będzie jedynie obsługiwać ruch lokalny i dojazdowy do Cmentarza Osobowickiego.

Przedmiot projektu:
Przedmiotem projektu jest budowa budowa dwóch jezdni dwupasmowych, ścieżek rowerowych i chodników na całej długości projektowanego odcinka, zatok autobusowych oraz obiektów inżynierskich: przejść tunelowych dla ciągów pieszo-rowerowych wiaduktów drogowych nad liniami PKP Wrocław – Poznań i Jelcz Miłoszyce – Wrocław Osobowice oraz wiaduktów drogowych nad rondem ul. Obornickiej i nad ul. Żmigrodzką. Ponadto zaprojektowano budowę lub przebudowę: urządzeń sterowania ruchem kolejowym SRK, sieci elektroenergetycznych, sieci gazowych, wodociągowych, kanalizacji sanitarnej i deszczowej sieci ciepłowniczych, telekomunikacyjnych oraz urządzeń ochrony środowiska.

Ogólna charakterystyka inwestycji:

  • ulica klasy GP 2x2 – odcinek Obwodnicy Śródmiejskiej do ul. Żmigrodzkiej
  • ulica klasy G 2x2 – odcinek Południowy ul. Żmigrodzkiej od skrzyżowanie z Obwodnica Śródmiejską
  • ulica klasy GP 2x2 – odcinek Północny ul. Żmigrodzkiej od skrzyżowanie z Obwodnica Śródmiejską
  • prędkość projektowa Vp = 70km/h dla GP i Vp=50km/h dla 
  • szerokość pasa ruchu – 3,5m dla GP, G
  • odsunięcie ścieżki od krawędzi jezdni 5,0m dla GP (oprócz rejonu skrzyżowań)
  • odsunięcie ścieżki od krawędzi jezdni 3,5,0m dla G (oprócz rejonu skrzyżowań)
  • szerokość chodnika 1,5m
  • szerokość ścieżki rowerowej – 2,0m
  • kategoria ruchu – KR5 dla GP, Ł, Z
  • kategoria ruchu – KR4 dla L, D
  • ulica klasy Z - ul. Obornicka
  • ulica klasy L – ul. Irysowa
  • ulica klasy D ul. Irysowa (dojazd do Hotelu Irys)

Dla rozwiązań drogowych odcinka trasy Obwodnicy Śródmiejskiej zaprojektowano nw. obiekty inżynierskie:

  • PT-1 - przejście tunelowe dla ciągu pieszo-rowerowego
  • PT-2 - przejście tunelowe dla ciągu pieszo-rowerowego
  • PT-3 - przejście tunelowe dla ciągu pieszo-rowerowego
  • WD-1 - wiadukt drogowy nad linią PKP Nr 271 Wrocław - Poznań (km 2+071,09),
  • TK-1 - tunel na linii PKP Nr 292 Jelcz Mił. - Wrocław Osobowice
  • PT-4 - przejście tunelowe przy ul. Ćwiczebnej
  • WD-2 - wiadukt drogowy nad rondem ul. Obornickiej
  • WD-3 - obiekt inżynierski nad ul. Żmigrodzką.
  • Mury oporowe
  • Przejścia dla zwierząt i przejście dla płazów

Produktami inwestycji będą:
Projektowy odcinek obwodnicy jest ulicą klasy GP, długość odcinka wynosi 4195 m.

Środki Finansowe, wysokość dofinansowania:

  • całkowita wartość projektu: 265 565 169,20 PLN
  • wkład Miasta: 32 575 097,04 PLN
  • kwota wydatków kwalifikowanych: 217 160 646,91 PLN
  • kwota dofinansowania: 184 586 546,87 PLN

Termin realizacji:

  • termin rozpoczęcia rzeczowej realizacji projektu: 01.08.2008 r.
  • termin zakończenia finansowej realizacji projektu: 30.06.2012 r.

Szczegółowe informacje o projekcie znajdują się na stronie jednostki realizującej www.wi.wroc.pl

Szczegółowe informacje na temat możliwości ubiegania się o dofinansowanie ze środków funduszy strukturalnych Unii Europejskiej można znaleźć na stronach internetowych

Powiadom znajomego