Zintegrowany System Transportu Szynowego w Aglomeracji i we Wrocławiu – Etap II

Nr projektu:
POIS.07.03.00-00-047/15
Nr umowy dofinansowania projektu:
Umowa nr POIS.07.03.00-00-047/15-00 z dnia 24.06.2015 r.
Cel projektu:
Projekt jest kontynuacją działań miasta na rzecz rozwoju transportu szynowego i jego integracji z innymi podsystemami transportu. Nadrzędnym celem projektu jest podniesienie jakości i atrakcyjności komunikacji miejskiej Wrocławia poprzez poprawę komfortu, bezpieczeństwa i efektywności podróżowania w zgodzie z wymogami ochrony środowiska naturalnego i zapewnieniem dostępu osobom niepełnosprawnym.
Realizacja zadań pozwoli poprawić jakość usług transportu zbiorowego, m.in. poprzez podniesienie komfortu podróżowania, zwiększenie niezawodności przewozów tramwajowych, przyczyniając się do zwiększenia atrakcyjności gospodarczej regionu i kraju.
Przedmiot projektu:
Projekt obejmuje realizację ośmiu zadań: siedmiu związanych z modernizacją wybranych elementów miejskiej infrastruktury tramwajowej oraz zakupem 14 nowych tramwajów wieloczłonowych z całkowicie lub częściowo niską podłogą (minimum 20%).
Zadanie składowe Projektu:
- Przebudowa pętli tramwajowej Oporów z odcinkiem torowiska od pętli tramwajowej Cmentarz Grabiszyński,
- Modernizacja infrastruktury komunikacji zbiorowej na odcinku ul. Marii Curie - Skłodowskiej w celu wydzielenia torowiska tramwajowego,
- Modernizacja infrastruktury komunikacji zbiorowej w ul. Krupniczej w celu wydzielenia torowiska wraz z budową 4 nowych przystanków tramwajowych
- Modernizacja infrastruktury komunikacji tramwajowej w ul. Nowowiejskiej
- Modernizacja infrastruktury komunikacji tramwajowej w ul. Przyjaźni - remont torowiska w ul. Przyjaźni wraz z pętlą tramwajową
- Modernizacja infrastruktury komunikacji tramwajowej w ul. Wróblewskiego - przebudowa torowiska w ul. Wróblewskiego na odcinku od ul. M. Kopernika do ul. Tramwajowej wraz z rozjazdami
- Modernizacja wybranych rozjazdów tramwajowych - wymiana rozjazdów wraz z montażem nowoczesnych mechanizmów nastawczych;
7.1. Rozjazdy
- ul. Piłsudskiego- ul. Świdnicka
- ul. Świdnicka – ul. Podwale
- pl. Legionów od strony ul. Sądowej
- pl. Powstańców Warszawy od strony Mostu Pokoju
7.2. Remont torowiska tramwajowego w ul. Kujawskiej od pl. Wróblewskiego do estakady
- Zakup 14 nowych tramwajów wieloczłonowych z całkowitą lub częściowo niską podłogą (minimum 20%).
Produktami inwestycji są:
Produktami powstałymi w wyniku realizacji projektu są:
- przebudowana infrastruktura torowa o łącznej długości ok. 5,2 km toru podwójnego (bez rozjazdów),
- nowoczesne rozjazdy tramwajowe na 4 węzłach rozjazdów w kluczowych lokalizacjach,
- 6 nowych i 15 zmodernizowanych przystanków tramwajowych, w tym przystanki typu wiedeńskiego,
- nowoczesny tabor tramwajowy z częściowo niską podłogą - 14 tramwajów o łącznej pojemności około 2450 miejsc.
Środki Finansowe, wysokość dofinansowania:
- Całkowita wartość projektu: 172 481 781,51 PLN
- Wkład Miasta: 71 614 746,78 PLN
- Kwota wydatków kwalifikowanych: 126 083 793,42 PLN
- Kwota dofinansowania: 100 867 034,73 PLN
Termin realizacji:
- termin rozpoczęcia rzeczowego realizacji projektu: 06.06.2013 r.
- termin zakończenia finansowego realizacji projektu: 31.12.2015 r.
Szczegółowe informacje o projekcie znajdują się na stronie jednostek realizujących:
Szczegółowe informacje na temat możliwości ubiegania się o dofinansowanie ze środków funduszy strukturalnych Unii Europejskiej można znaleźć na stronach internetowych: