Używamy plików cookies, aby ułatwić Ci korzystanie z naszego serwisu oraz do celów statystycznych. Jeśli nie blokujesz tych plików, to zgadzasz się na ich użycie oraz zapisanie w pamięci urządzenia. Pamiętaj, że możesz samodzielnie zarządzać cookies, zmieniając ustawienia przeglądarki. Więcej informacji w naszej polityce prywatności.

Kontakt

Urząd Miejski Wrocławia
50-141 Wrocław, pl. Nowy Targ 1-8
tel. +48 71 777 77 77, faks +48 71 777 86 55
e-mail: kum@um.wroc.pl

Zasady i godziny obsługi Klientów

Adres do e-doręczeń: AE:PL-95179-82549-VVTFT-27

Skrytka UMW na ePUAP-ie: /umwroclaw/SkrytkaESP

NIP 896-10-03-529 REGON 001094670 Identyfikator gminy TERYT: 026401 1

Strona internetowa Wrocławia: www.wroclaw.pl

Przebudowa pomieszczeń warsztatowych na potrzeby kształcenia praktycznego w Zespole Szkół nr 2 przy ul.Borowskiej we Wrocławiu

Projekt współfinansowany ze środków Europejskiego Funduszu Rozwoju Regionalnego w ramach Regionalnego Programu Operacyjnego dla Województwa Dolnośląskiego na lata 2007-2013

Nr projektu: 
RPDS.07.02.00-02-006/09

Nr umowy o dofinansowanie: 
UDA-RPDS.07.02.00-02-006/09-00 z dnia 04.08.2009 r.

Cel projektu:
Celem ogólnym Projektu jest poprawa warunków nauki zawodu i rozwoju osób uczących się w szkołach ponadgimnazjalnych w Województwie Dolnośląskim. W wyniku jego realizacji stworzono odpowiednie warunki służące praktycznemu kształceniu zawodowemu uczniów w Zespole Szkół nr 2 przy ul. Borowskiej we Wrocławiu.

Przedmiot projektu:
Projekt polegał na przebudowie istniejących pomieszczeń warsztatów szkolnych oraz zaadaptowaniu i przebudowie na cele dydaktyczne pomieszczeń dotychczas niewykorzystywanych, zlokalizowanych na terenie Zespołu Szkół nr 2 we Wrocławiu przy ul. Borowskiej 105. Budynki warsztatowe objęte przebudową zostały wybudowane w latach 60-tych XX wieku. W wyniku realizacji Projektu zostały stworzone odpowiednie warunki służące praktycznemu kształceniu zawodowemu uczniów w/w zespołu.

W ramach Projektu zrealizowana następujące zadania:

  • Rozbudowano budynek stacji diagnostycznej:
    Wykonano zaplecze socjalne oraz szatnie z sanitariatami dla pracowników Stacji Kontroli Pojazdów. Dostosowano toaletę klientów dla potrzeb osób niepełnosprawnych, wykonano dodatkową bramę wjazdową na stanowisku stacji kontroli pojazdów nr 1, wykonano fundamenty pod nowe podnośniki.
  • Przebudowano budynek administracyjny:
    Został zmieniony układ funkcjonalny budynku. Dostosowano parter dla uczniów, a piętro dla administracji. Powstała pracownia komputerowa, pokój nauczycielski, pracownia pomiarów warsztatowych, pokój biurowy oraz sanitariaty dla uczniów. Bufet, służący potrzebom uczniów i nauczycieli, został powiększony o powierzchnię dawnego archiwum z przeznaczeniem na zaplecze bufetowe.
  • Przebudowano budynek składu opału z przybudówkami:
    Została zmieniona funkcja budynku. Z budynku składu opału na budynek hamowni silnika wraz z zapleczem nauczycielskim oraz pomieszczeniem konserwatorów. Na piętrze zlokalizowano:
    - dwie sale dydaktyczne z zapleczami oraz pomieszczeniem porządkowym, do których prowadzi południowa klatka schodowa,
    - część administracyjną (tj. pokoje biurowe, sala konferencyjna z zapleczem, sanitariaty pracowników), do której prowadzi północna klatka schodowa  
  • Przebudowano budynek magazynowy po byłej kotłowni:
    W budynku utworzono blacharnię z trzema stanowiskami dla samochodów
    i bramami wjazdowymi od strony zachodniej. Strop nad piwnicą wymieniono,
    a część piwnicy została zasypana. Zlikwidowano istniejące słupy, co pozwoliło na optymalne wykorzystanie całej przestrzeni pomieszczenia. Wybudowano antresolę, na której zlokalizowano dydaktykę oraz zaplecze blacharni. Wymieniono i nieznacznie podniesiono strop, zmieniając tym samym geometrię dachu z dwuspadowego na jednospadowy. Zlikwidowano szyb windy, małe pomieszczenia magazynowe oraz komin z czopuchem.
  • Przebudowano halę warsztatową:
    Halę przebudowano w związku z nowym rozmieszczeniem pracowni. Pomieszczenia istniejącej kuźni, krajalni i spawalni zostały połączone w jedno pomieszczenie – pracownię łączenia metali. Pracownię zasilania silników spalinowych połączono z salą dydaktyczną i pracownią aparatury wtryskowej diesla, tworząc pracownię pomiarów warsztatowych z zapleczem. W obrębie pracowni obróbki mechanicznej wydzielono zaplecze, natomiast zaplecze pracowni obróbki ręcznej pomniejszono, przeznaczając uzyskaną przestrzeń na sanitariaty nauczycieli. Sanitariaty w hali zostały dostosowane do obowiązujących wymogów budowlanych. Zlikwidowano pracownię obróbki mechanicznej i ręcznej drewna, tworząc w ich miejsce pracownię aparatury wtryskowej diesla. Pracownię naprawy silników powiększono i podzielono na dwie części powiązane komunikacyjnie.
    W miejscu istniejącej blacharni utworzono pracownię demontażu i montażu urządzeń i układów elektrycznych. Istniejące pracownie podwozia zostały podzielone na dwie pracownie (każda została wyposażona w trzy stanowiska podnośnikowe). Wzdłuż ciągów komunikacyjnych zamontowano szklane witryny, umożliwiające wgląd do pracowni warsztatowych. Wzdłuż wschodniej ściany hali utworzono korytarz łączący główną komunikację hali ze wschodnim skrzydłem warsztatów.
  • Przebudowano budynek dydaktyczny z hamownią, budynek wtrysku paliw i ogumienia:
    Skrzydło wschodnie warsztatów zostało przebudowane w ten sposób, że zachowano fragment ścian fundamentowych, a pozostałe wykonano jako nowe, została wymieniona konstrukcja i pokrycie dachu. W budynku umieszczono pracownię dydaktyczną, pracownie układów elektrycznych wtrysku paliwa, pracownię naprawy i diagnostyki układów elektrycznych wraz ze stanowiskiem dla samochodu oraz pracowanie naprawy ogumienia ze stanowiskiem podnośnikowym.
  • Wykonano roboty zewnętrzne:
    Zniwelowano teren dziedzińca do poziomów przebudowanych budynków. Wymieniono istniejącą nawierzchnię dziedzińca na kostkę betonową prostokątną, z zachowaniem układu funkcjonalnego, a miejsca postojowe zostały wydzielone pasami czerwonej kostki. Przesunięto istniejące latarnie oraz wymieniono ogrodzenie. Na pozostałych obszarach, objętych Projektem, również zniwelowano teren do poziomu przebudowanych budynków oraz wymieniono nawierzchnię na kostkę betonową.

Produktami inwestycji będą:

  • Powierzchnia zmodernizowanych obiektów infrastruktury szkolnej w ramach projektu – 3 688,67 m2 .
  • Liczba zmodernizowanych obiektów infrastruktury szkolnej, kształcenia ustawicznego i zawodowego oraz edukacji dzieci i młodzieży o specjalnych potrzebach edukacyjnych – szt. 1

Środki finansowe, wysokość dofinansowania :

  • Łączna wartość inwestycji: 14 699 664,64 PLN
  • Wkład Miasta: 7 153 627,60 PLN
  • Kwota dofinansowania: 7 546 037,04 PLN
  • Kwota wydatków kwalifikowanych: 13 873 941,97 PLN

Termin realizacji:

  • Termin rozpoczęcia rzeczowego realizacji projektu: 30.11.2007 r.
  • Termin zakończenia finansowego realizacji projektu: 28.10.2009 r.

Szczegółowe informacje na temat możliwości ubiegania się o dofinansowanie ze środków funduszy strukturalnych Unii Europejskiej można znaleźć na stronach internetowych:

 

 

Budynek Stacji Kontroli Pojazdów przed przebudową

 

Stacja Kontroli Pojazdów po realizacji inwestycji

 

Hala warsztatowa od strony podwórka przed przebudową

 

Hala warsztatowa od strony podwórka po realizacji inwestycji

 

Hala warsztatowa – pracownia po realizacji inwestycji

Powiadom znajomego