Badanie jakości i efektywności edukacji oraz instytucjonalności zaplecza badawczego

Projekt współfinansowany ze środków Unii Europejskiej w ramach Europejskiego Funduszu Rozwoju Regionalnego oraz Europejskiego Funduszu Społecznego.
Priorytet:
III. Wysoka jakość systemu oświaty
Działanie:
3.3 Poprawa jakości kształcenia
Poddziałanie:
3.3.4 Modernizacja treści i metod kształcenia- projekty konkursowe.
Podmioty uczestniczące w projekcie dla których organem prowadzącym jest Miasto Wrocławia:
- Gimnazjum nr 1,2,3,4,6,7,11,14,16,17,18,19,20,22,23,26,48
Termin realizacji: 01.12.2009 r. – 31.06.2015 r.
Charakterystyka Projektu:
Projekt zakłada przeprowadzenie badania sprawdzającego kompetencje językowe. Wybrani uczniowie III klas z 17 wrocławskich gimnazjów będą pisać test z j. niemieckiego sprawdzający znajomość języka na poziomie trzech kompetencji: czytania, słuchania i pisania. Istotnym elementem badania będzie wypełnienie kwestionariusza skierowanego do uczniów, nauczycieli języków obcych i dyrektorów szkół dot. społecznych, ekonomicznych i systemowych uwarunkowań wywierających wpływ na poziom i sposób nauczania języków obcych.
Celem ogólnym jest poprawa kompetencji językowych uczniów
Celem szczegółowym jest przeprowadzenie badania sprawdzającego kompetencje językowe uczniów szkół gimnazjalnych
Projektodawca:
Instytut Badań Edukacyjnych z siedzibą w Warszawie
Ul. Górczewskiego 8, 01-180 Warszawa
Strona internetowa realizatora Projektu:
http://www.ibe.edu.pl
Osoba do kontaktu w Wydziale Edukacji UM Wrocławia:
Monika Płoszaj