Używamy plików cookies, aby ułatwić Ci korzystanie z naszego serwisu oraz do celów statystycznych. Jeśli nie blokujesz tych plików, to zgadzasz się na ich użycie oraz zapisanie w pamięci urządzenia. Pamiętaj, że możesz samodzielnie zarządzać cookies, zmieniając ustawienia przeglądarki. Więcej informacji w naszej polityce prywatności.

Kontakt

Urząd Miejski Wrocławia
50-141 Wrocław, pl. Nowy Targ 1-8
tel. +48 71 777 77 77, faks +48 71 777 86 55
e-mail: kum@um.wroc.pl

Zasady i godziny obsługi Klientów

Adres do e-doręczeń: AE:PL-95179-82549-VVTFT-27

Skrytka UMW na ePUAP-ie: /umwroclaw/SkrytkaESP

NIP 896-10-03-529 REGON 001094670 Identyfikator gminy TERYT: 026401 1

Strona internetowa Wrocławia: www.wroclaw.pl

Akademia Uczniowska. Projekty matematyczno-przyrodnicze w gimnazjach

Projekt współfinansowany ze środków Unii Europejskiej w ramach  Europejskiego Funduszu Społecznego

 

Priorytet:
PO KL - III Wysoka jakość systemu oświaty

Działanie/Poddziałanie          
3.3.4  Modernizacja treści i metod kształcenia

Podmioty uczestniczące w projekcie, dla których organem prowadzącym jest Miasto Wrocław:
Gimnazjum nr  1                              Gimnazjum nr 24
Gimnazjum nr  2                              Gimnazjum Dwujęzyczne nr 26
Gimnazjum nr  7                              Gimnazjum nr 27
Gimnazjum nr 13                             Gimnazjum nr 28
Gimnazjum nr 14                             Gimnazjum nr 29
Gimnazjum nr 16                             Gimnazjum nr 30
Gimnazjum nr 17                             Gimnazjum nr 31 w ZS 3
Gimnazjum nr 18                             Gimnazjum nr 34
Gimnazjum nr 21                             Gimnazjum nr 38
Gimnazjum nr 23                             Gimnazjum nr 47 w ZS 13
 
Termin realizacji:  grudzień 2009 – kwiecień 2014

Budżet/kwota dofinansowania:

  • całkowita wartość projektu  18.344.001  zł

Charakterystyka Projektu: Celem głównym "Akademii Uczniowskiej" jest podniesienie efektywności nauczania w 360 szkołach gimnazjalnych za pomocą skutecznych programów kształcenia kompetencji kluczowych na lekcjach przedmiotów matematyczno-przyrodniczych i na zajęciach szkolnych kół naukowych, co zaowocuje lepszymi wynikami w nauczaniu i częstszym wyborem przez uczniów ścieżek edukacyjnych, a w przyszłości karier zawodowych związanych z przedmiotami matematyczno – przyrodniczymi.
 
Działania/przebieg Projektu: W ramach projektu przez trzy lata nauki w gimnazjum uczniowie będą uczestniczyć w zajęciach dodatkowych na specjalnych kołach naukowych, zajmujących się wybranymi przedmiotami matematyczno-przyrodniczymi. Gimnazjaliści zapoznają się z technikami eksperymentalnymi, zaplanują i przeprowadzą zgodnie z procedurą naukową: obserwacje, eksperymenty i projekty zespołowe, dotyczące wybranych części materiału związanych z realizacją podstawy programowej nauczania. Uczniowie z różnych województw pracujący nad tym samym zagadnieniem będą współpracowali on-line. Wykonane przez nich eksperymenty, obserwacje i projekty będą prezentowane na forum szkoły oraz na specjalnie przygotowanej platformie internetowej. Poza pracą w kołach naukowych uczniowie będą też mogli odwiedzić ośrodki akademickie organizujące festiwale nauki. Dla nauczycieli w ramach projektu przygotowano stacjonarne i internetowe szkolenia, wykorzystujące metody coachingu, a dotyczące przygotowywania obserwacji i eksperymentów, prowadzenia projektów uczniowskich, motywowania do nauki, udzielania informacji zwrotnej oraz stosowania technik IT.

Planowane rezultaty:  
Rezultaty twarde:

  • 33.600 uczniów zostanie objętych zajęciami przedmiotowymi rozwijającymi kompetencje kluczowe
  • 25.200 uczniów weźmie udział w szkolnych kołach naukowych
  • Ponad 20.160 uczniów (60% ogółu) przeprowadzi co najmniej jeden projekt uczenia innych i opublikuje go w Internecie
  • 25.200 uczniów weźmie udział w wycieczkach edukacyjnych
  • Powstanie 2160 szkolnych kół naukowych w czasie trwania całego projektu
  • 26 880 uczniów ukończy projekt (80 %).

Rezultaty miękkie:

  • Podniesienie poziomu kompetencji kluczowych uczniów w zakresie nauk matematyczno-przyrodniczych i ICT
  • Zwiększenie zainteresowania uczniów przedmiotami matematyczno-przyrodniczymi i wyborem dalszej kariery edukacyjnej związanej z tymi przedmiotami i budowaniem społeczeństwa wiedzy

Projekt jest realizowany przez Centrum Edukacji Obywatelskiej w Warszawie we współpracy z Międzynarodowym Instytutem Biologii Molekularnej i Komórkowej oraz Polsko-Amerykańską Fundacją Wolności.

 

Osoba do kontaktu w Wydziale Edukacji UM Wrocławia:
Sylwia Gachowska
Tel. (71) 777 76 40

Powiadom znajomego