Budowa Obwodnicy Śródmiejskiej od ul. Grabiszyńskiej do ul. Szwajcarskiej we Wrocławiu
Numer projektu:
SPOT/2.2/29/04
Nr umowy dofinansowania:
28/05 z dnia 20.05.2005 r.
Cel projektu:
- zwiększenie bezpieczeństwa poprzez zmniejszenie ilości wypadków drogowych,
- poprawa płynności ruchu drogowego przez to zwiększenie przepustowości i skrócenie czasu przejazdu,
- usprawnienie komunikacji tranzytowej,
- uporządkowanie i usprawnienie komunikacji miejskiej,
- poprawy parametrów technicznych drogi i dostosowanie jej do norm unijnych,
- rozwój terenów inwestycyjnych, m.in. poprawa dostępności komunikacyjnej Wrocławskiego Parku Technologicznego,
- zmniejszenie uciążliwości drogi wywołanej hałasem i wibracjami i spalinami,
- inwestycja ta stanowi ostatni, brakujący fragment południowo-zachodniej części Obwodnicy Śródmiejskiej dzięki niej zlikwidowane zostanie „wąskie gardło” w ciągu tej drogi.
Przedmiot projekt:
Droga położona jest w międzynarodowym korytarzu sieci TEN-T. Fragment Obwodnicy Śródmiejskiej został wybudowany po śladzie jednojezdniowej ul. Klecińskiej. Ulica ta przenosi znaczny ruch tranzytowy (m.in. w kierunku autostrady A4) oraz międzydzielnicowy. Droga ta nie była przystosowana do pełnienia swojej funkcji z uwagi na zły stan techniczny jezdni i poziome skrzyżowanie z ruchliwą linią kolejową. Wielkość ruchu kołowego w tym znaczna część ruchu tranzytowego oraz postępująca degradacja stanu technicznego powodowała, iż występowały w tym miejscu częste zatory. Rozwiązanie takie uwarunkowane było szczupłością terenu, która nie pozwalała na rozszerzenie pasa drogowego, stąd wprowadzenie zmian w geometrii drogi nastąpiło w niewielkim zakresie. Budowa odcinka Obwodnicy Śródmiejskiej objęła następujące działania:
- W etapie 1. wybudowanie nitki wschodniej nowej drogi od ul. Grabiszyńskiej do ul. Szwajcarskiej wraz z ciągami pieszymi i rowerowymi oraz wschodnią nitka estakady,
- w etapie 2 wybudowanie nitki zachodniej nowej drogi od ul. Grabiszyńskiej do ul. Szwajcarskiej, wraz z ciągami pieszymi i rowerowymi oraz zachodnią nitką estakady.
Produktami inwestycji są:
- Długość drogi zbudowanej (nitka wschodnia): 1,4 km
- Długość drogi rozbudowanej (nitka zachodnia): 1,4 km
- Powierzchnia nawierzchni jezdni zbudowanej (nitka wschodnia): 10 409 m2
- Powierzchnia nawierzchni jezdni rozbudowanej (nitka zachodnia): 11 172 m2
- Liczba obiektów inżynierskich zbudowanych: 2 szt.
- Powierzchnia nawierzchni jezdni na obiektach inżynierskich zbudowanych: 4 251 m2
Środki Finansowe, wysokość dofinansowania:
- Całkowita wartość projektu: 52 494 077, 31 PLN
- Wkład Miasta: 20 968 547,88 PLN
Kwota wydatków kwalifikowanych: 42 034 039,26 PLN
Kwota dofinansowania: 31 525 529,43 PLN
Terminy realizacji:
- Termin rozpoczęcia rzeczowego realizacji projektu: 05.2005
- Termin zakończenia finansowego realizacji projektu: 03.2008
Szczegółowe informacje o projekcie znajdują się na stronie jednostki realizującej www.zdium.wroc.pl
Szczegółowe informacje na temat możliwości ubiegania się o dofinansowanie ze środków funduszy strukturalnych Unii Europejskiej można znaleźć na stronach internetowych: