Używamy plików cookies, aby ułatwić Ci korzystanie z naszego serwisu oraz do celów statystycznych. Jeśli nie blokujesz tych plików, to zgadzasz się na ich użycie oraz zapisanie w pamięci urządzenia. Pamiętaj, że możesz samodzielnie zarządzać cookies, zmieniając ustawienia przeglądarki. Więcej informacji w naszej polityce prywatności.

Kontakt

Urząd Miejski Wrocławia
50-141 Wrocław, pl. Nowy Targ 1-8
tel. +48 71 777 77 77, faks +48 71 777 86 55
e-mail: kum@um.wroc.pl

Zasady i godziny obsługi Klientów

Adres do e-doręczeń: AE:PL-95179-82549-VVTFT-27

Skrytka UMW na ePUAP-ie: /umwroclaw/SkrytkaESP

NIP 896-10-03-529 REGON 001094670 Identyfikator gminy TERYT: 026401 1

Strona internetowa Wrocławia: www.wroclaw.pl

Budowa Obwodnicy Śródmiejskiej od ul. Grabiszyńskiej do ul. Szwajcarskiej we Wrocławiu


 

Numer projektu: 
SPOT/2.2/29/04

Nr umowy dofinansowania: 
28/05 z dnia 20.05.2005 r.

Cel projektu:

  • zwiększenie bezpieczeństwa poprzez zmniejszenie ilości wypadków drogowych,
  • poprawa płynności ruchu drogowego przez to zwiększenie przepustowości i skrócenie czasu przejazdu,
  • usprawnienie komunikacji tranzytowej,
  • uporządkowanie i usprawnienie komunikacji miejskiej,
  • poprawy parametrów technicznych drogi i dostosowanie jej do norm unijnych,
  • rozwój terenów inwestycyjnych, m.in. poprawa dostępności komunikacyjnej Wrocławskiego Parku Technologicznego,
  • zmniejszenie uciążliwości drogi wywołanej hałasem i wibracjami i spalinami, 
  • inwestycja ta stanowi ostatni, brakujący fragment południowo-zachodniej części Obwodnicy Śródmiejskiej dzięki niej zlikwidowane zostanie „wąskie gardło” w ciągu tej drogi.

 

Przedmiot projekt:
Droga położona jest w międzynarodowym korytarzu sieci TEN-T. Fragment Obwodnicy Śródmiejskiej został wybudowany po śladzie jednojezdniowej ul. Klecińskiej. Ulica ta przenosi znaczny ruch tranzytowy (m.in. w kierunku autostrady A4) oraz międzydzielnicowy. Droga ta nie była przystosowana do pełnienia swojej funkcji z uwagi na zły stan techniczny jezdni i poziome skrzyżowanie z ruchliwą linią kolejową. Wielkość ruchu kołowego w tym znaczna część ruchu tranzytowego oraz postępująca degradacja stanu technicznego powodowała, iż występowały w tym miejscu częste zatory. Rozwiązanie takie uwarunkowane było szczupłością terenu, która nie pozwalała na rozszerzenie pasa drogowego, stąd wprowadzenie zmian w geometrii drogi nastąpiło w niewielkim zakresie. Budowa odcinka Obwodnicy Śródmiejskiej objęła następujące działania:
- W etapie 1. wybudowanie nitki wschodniej nowej drogi od ul. Grabiszyńskiej do ul. Szwajcarskiej wraz z ciągami pieszymi i rowerowymi oraz wschodnią nitka estakady,
- w etapie 2 wybudowanie nitki zachodniej nowej drogi od ul. Grabiszyńskiej do ul. Szwajcarskiej, wraz z ciągami pieszymi i rowerowymi oraz zachodnią nitką estakady.

Produktami inwestycji są:

  • Długość drogi zbudowanej (nitka wschodnia): 1,4 km
  • Długość drogi rozbudowanej (nitka zachodnia): 1,4 km
  • Powierzchnia nawierzchni jezdni zbudowanej (nitka wschodnia): 10 409 m2
  • Powierzchnia nawierzchni jezdni rozbudowanej (nitka zachodnia): 11 172 m2
  • Liczba obiektów inżynierskich zbudowanych: 2 szt.
  • Powierzchnia nawierzchni jezdni na obiektach inżynierskich zbudowanych: 4 251 m2

 

Środki Finansowe, wysokość dofinansowania:

  • Całkowita wartość projektu:  52 494 077, 31 PLN
  • Wkład Miasta:  20 968 547,88 PLN
    Kwota wydatków kwalifikowanych:  42 034 039,26 PLN
    Kwota dofinansowania:  31 525 529,43 PLN

 

Terminy realizacji:

  • Termin rozpoczęcia rzeczowego realizacji projektu:   05.2005
  • Termin zakończenia finansowego realizacji projektu:  03.2008

 

Szczegółowe informacje o projekcie znajdują się na stronie jednostki realizującej www.zdium.wroc.pl

Szczegółowe informacje na temat możliwości ubiegania się o dofinansowanie ze środków funduszy strukturalnych Unii Europejskiej można znaleźć na stronach internetowych:

Powiadom znajomego